Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et magasin til studerende - er det muligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik for længesiden en idé til, at påbegynde udarbejdelsen af et gratismagasin til studerende inden for alle fagområder. Ifølge Danmarks Statistik, er der er omkring 195.000 studerende i Danmark på nuværende tidspunkt, så fundamentet for sådan en avis/magasin må være tilstede. Huh?

Mine egne argumenter for at efterspørge sådan et fagblad er udelukkende, at jeg efterspørger artikler og information af uddannelsesmæssig karakter. Og herunder fordi jeg mangler svar på mange spørgsmål.

Eksempelvis er hele idéens eksistensgrundlag, at jeg ikke kan være den eneste studerende i Danmark, som finder priserne for transport urimelige for studerende. Eksempelvis kan en pensionist rejse en måned i alle-zoner (HT-området) for en tredjedel af, hvad de studerende må betale pr. måned.Zip it!

Jeg vil ikke komme nærmere ind på indholdet i avisen/magasinet, andet end at der selvfølgelig skulle være artikler, informationer, læserbreve, en brevkasse osv. Det mest hensigtsmæssige ville være, at skabe et magasin som folk rent faktisk gad at læse. Yderligere kunne det være rigtig spændende, hvis studerende rundt om i landet, rent faktisk gad deltage i udarbejdelsen af denne.

Mine tanker.. En open-source avis hvor alle som udgangspunkt kan skrive artikler og læserbreve til (selvfølgelig skal der læses korrektur). Et reklamebaseret gratis magasin for studerende.  Skal udkomme hver måned årligt – minus sommermånederne.  

Tanken var, at første oplag skulle være på omkring 1000 eksemplarer og uddeles i København området – er det nok? Samtidig skulle magasinet fungere som online-socialt medie med en hjemmeside med daglige nyheder, en facebook gruppe osv.

Hvad siger i ? Ville sådan et magasin kunne kræve sin eksistens i Danmark.

Reklameindtægter kunne komme fra fx: fagforeninger, forsikringsselskaber, computerproducenter – mange muligheder!

Hvis der eventuelt er nogle af jer der ville støtte et sådanne projekt økonomisk vil jeg gerne høre fra jer! 

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Tilmeldt 26. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:54

Hey Jacob,

Super fed idé!

Måske kunne man også komme med tips til billig god mad, oplevelser eller andre hverdags ting. 

Hvad angår reklame indtægter tror jeg måske de forskellige deal websites, som der efterhånden findes en del af, kunne have interesse i at annoncere i sådan en avis/magasin. 

http://www.munero.dk/ - Den perfekte gaveidé! 

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 20:08

Gusnova:
Måske kunne man også komme med tips til billig god mad, oplevelser eller andre hverdags ting.

Lige præcis. Det vigtigste ved at skabe et magasin som dette er at spørgsmålet: "hvad kommer det mig ved?" bliver besvaret! 

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 20:20

Og selvfølgelig skal vi også have noget med, omkring danske iværksættere der driver succesfulde virksomheder ved siden af deres studier :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:26

Der er helt sikkert et stort potentiale.

Udfordringen er derimod, at skabe indhold som er relevant og attraktivt... og finde nogen som vil udforme det hele, så du ikke selv skal sidde med det.

Husker Gaffa i sin tid havde "ansvarlige" på de forskellige institutioner, som sørgede for distributionen. Disse fik så nogle sponsorgaver i form af koncertbilletter og den slags.

Hvis du kommer videre med ideen, så smid mig en mail ->  jacobbecker (at) jacobbecker (dot) dk

Fra København / Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:28

Hey Jacob

Er helt enig i at det er en super ide, der er sikkert mange kompetente skribenter blandt os studerende, der ville nyde godt at have et medie hvor i man kunne få trykt nogle gode artikler. 

Konceptet lyder muligt, og mon ikke nok man kan finde de reklameindtægter et eller andet sted, når bladet kommer så langt. 

Som du selv er inde på:

Jacob Friis :
hvad kommer det mig ved?

Hvis du laver en god bred markedsundersøgelse, og sørg for en masse på denne måde får awareness omkring din ide, vil du også vide meget mere om hvordan du som mulig redaktør skal sammensætte magasinet. Samme tid måske lavet fundamentet til fremtidens målgruppe.

Spændende projekt. God arbejdslyst.

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 20:43

Tak for jeres svar. 

Bordvik, du skriver:

A. Bordvik:
Er helt enig i at det er en super ide, der er sikkert mange kompetente skribenter blandt os studerende, der ville nyde godt at have et medie hvor i man kunne få trykt nogle gode artikler. 

- Jeg havde også gjort mig tanker omkring, at journalist studerende måske kunne have en interesse i at få trykt artikler i en aktuel avis/magasin.

Det kræver hårdt arbejde, men er sikker på det kan lade sig gøre! Søger selvfølgelig masser af råd og vejledning. :-)

Tak for jeres svar indtil videre.

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 22:50

ideen er genial, og helt klart noget der kan være et markede for, især hvis den er online! jeg tror der er mange der så ville kunne bruge pauserne på at sidde og kigge den igennem osv, og hvis den indeholder nemme opskrifter, og sparetips for studerende, vil det også være noget man føler man kan få noget ud af ;)

jeg ville helt sikkert selv læse den :D

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 04:49

indholds kommer det vist lidt til at være det samme som http://www.moment.dk/students/for-jobsoegere/studie-og-karrieremagasinet-moment.aspx

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:05

Trykte medier høre da fortiden til? Der var engang, hvor Gaffa og Chili var kæmpe store. Men det er de vist ik mere?

Når nu der er internet i efterhånden alle skoler, klasselokaler mm, hvorfor så drive et omkostningstungt trykt medie, når www er det, som de unge benytter idag.
Bare se hvor mange der er på FB, mens de er i skole, eller som surfer rundt i skoletiden.

Lancer da en website, som er det nye MOTHAFUCKER online, og som henvender sig til en bestemt gruppe studerende. Det kunne være Handelsskole/Gym/HTX, eller personer på specifikke videregående uddannelser...

Så kan du lige skære 90% af omkostningerne væk, og jeg er sikker på, at du vil ramme målgruppen meget bedre, end med endnu et trykt gratis medie... 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)