Jeg fik for længesiden en idé til, at påbegynde udarbejdelsen af et gratismagasin til studerende inden for alle fagområder. Ifølge Danmarks Statistik, er der er omkring 195.000 studerende i Danmark på nuværende tidspunkt, så fundamentet for sådan en avis/magasin må være tilstede.
Mine egne argumenter for at efterspørge sådan et fagblad er udelukkende, at jeg efterspørger artikler og information af uddannelsesmæssig karakter. Og herunder fordi jeg mangler svar på mange spørgsmål.
Eksempelvis er hele idéens eksistensgrundlag, at jeg ikke kan være den eneste studerende i Danmark, som finder priserne for transport urimelige for studerende. Eksempelvis kan en pensionist rejse en måned i alle-zoner (HT-området) for en tredjedel af, hvad de studerende må betale pr. måned.
Jeg vil ikke komme nærmere ind på indholdet i avisen/magasinet, andet end at der selvfølgelig skulle være artikler, informationer, læserbreve, en brevkasse osv. Det mest hensigtsmæssige ville være, at skabe et magasin som folk rent faktisk gad at læse. Yderligere kunne det være rigtig spændende, hvis studerende rundt om i landet, rent faktisk gad deltage i udarbejdelsen af denne.
Mine tanker.. En open-source avis hvor alle som udgangspunkt kan skrive artikler og læserbreve til (selvfølgelig skal der læses korrektur). Et reklamebaseret gratis magasin for studerende. Skal udkomme hver måned årligt – minus sommermånederne.
Tanken var, at første oplag skulle være på omkring 1000 eksemplarer og uddeles i København området – er det nok? Samtidig skulle magasinet fungere som online-socialt medie med en hjemmeside med daglige nyheder, en facebook gruppe osv.
Hvad siger i ? Ville sådan et magasin kunne kræve sin eksistens i Danmark.
Reklameindtægter kunne komme fra fx: fagforeninger, forsikringsselskaber, computerproducenter – mange muligheder!
Hvis der eventuelt er nogle af jer der ville støtte et sådanne projekt økonomisk vil jeg gerne høre fra jer! |
Hey Jacob,
Super fed idé!
Måske kunne man også komme med tips til billig god mad, oplevelser eller andre hverdags ting.
Hvad angår reklame indtægter tror jeg måske de forskellige deal websites, som der efterhånden findes en del af, kunne have interesse i at annoncere i sådan en avis/magasin.