Jstenbaek: Moment udkommer i 40.000 eksemplarer to gange om året, her ville der være tale om et månedligt magasin, som ville omdeles til alle studerende der ønskede det, og samtidig ligge på nettet. Fashion-seller: Som du skriver kan det diskuteres om trykte medier hører fortiden til. Jeg bliver bare nødt til at understrege at jeg ikke har til hensigt, at ville skabe det nye Gaffa eller Chili. Disse blade ligger kun og flyder på de danske ungdomsuddannelser, og dette er ikke meningen med dette blad! Det jeg ønsker er, at skabe en relevant og sjovt blad for de studerende i danmark, særligt til unge på videregående uddannelser. Mediet skal ikke bare lodses af i en stak på et gymnasie, men omdeles gratis til de studerende der virkelig ønsker bladet. Dem der gerne vil læse artiklerne osv, men ikke ønsker et trykt magasin, kan benytte sig af hjemmesiden. Tankegangen er jo også, at studerende kan bidrage i hele udarbejdelsen af et trykt medie, og skabe et talerør for de danske studerende |
Jacob Friis :Fashion-seller: Som du skriver kan det diskuteres om trykte medier hører fortiden til. Jeg bliver bare nødt til at understrege at jeg ikke har til hensigt, at ville skabe det nye Gaffa eller Chili. Disse blade ligger kun og flyder på de danske ungdomsuddannelser, og dette er ikke meningen med dette blad!
Det jeg ønsker er, at skabe en relevant og sjovt blad for de studerende i danmark, særligt til unge på videregående uddannelser. Mediet skal ikke bare lodses af i en stak på et gymnasie, men omdeles gratis til de studerende der virkelig ønsker bladet. Dem der gerne vil læse artiklerne osv, men ikke ønsker et trykt magasin, kan benytte sig af hjemmesiden.
Tankegangen er jo også, at studerende kan bidrage i hele udarbejdelsen af et trykt medie, og skabe et talerør for de danske studerende
Det er et virklelig omkostningstungt apparat, som du vil til at søsætte... Der skal mange ind over, og hvis du vil ramme mange unge, så er du nødtil at skrive om emner, som har den generelle interesse. Hvis du ik kan få delt xxx antal ud på en skole, så dør projektet jo. For du skal have et vis antal læsere før annonceringen er interessant, og det koster også en formue at distribuere sådanne magasiner. Så lige meget hvordan du vender og drejer det, så skal der en god stak ud på hver skole.
Desuden bliver den fyldt med reklamer, da det ellers aldrig kan blive rentabelt...
Inden du går videre med ideen, så undersøg lige priserne på produktion og distribution, så du har en ide om, hvor meget arbejde det kræve, at søsætte bare et nummer af din ide...