Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et magasin til studerende - er det muligt?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jstenbaek: Moment udkommer i 40.000 eksemplarer to gange om året, her ville der være tale om et månedligt magasin, som ville omdeles til alle studerende der ønskede det, og samtidig ligge på nettet

Fashion-seller: Som du skriver kan det diskuteres om trykte medier hører fortiden til. Jeg bliver bare nødt til at understrege at jeg ikke har til hensigt, at ville skabe det nye Gaffa eller Chili. Disse blade ligger kun og flyder på de danske ungdomsuddannelser, og dette er ikke meningen med dette blad! 

Det jeg ønsker er, at skabe en relevant og sjovt blad for de studerende i danmark, særligt til unge på videregående uddannelser. Mediet skal ikke bare lodses af i en stak på et gymnasie, men omdeles gratis til de studerende der virkelig ønsker bladet. Dem der gerne vil læse artiklerne osv, men ikke ønsker et trykt magasin, kan benytte sig af hjemmesiden. 

Tankegangen er jo også, at studerende kan bidrage i hele udarbejdelsen af et trykt medie, og skabe et talerør for de danske studerende

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:27

Jacob Friis :

Fashion-seller: Som du skriver kan det diskuteres om trykte medier hører fortiden til. Jeg bliver bare nødt til at understrege at jeg ikke har til hensigt, at ville skabe det nye Gaffa eller Chili. Disse blade ligger kun og flyder på de danske ungdomsuddannelser, og dette er ikke meningen med dette blad! 

Det jeg ønsker er, at skabe en relevant og sjovt blad for de studerende i danmark, særligt til unge på videregående uddannelser. Mediet skal ikke bare lodses af i en stak på et gymnasie, men omdeles gratis til de studerende der virkelig ønsker bladet. Dem der gerne vil læse artiklerne osv, men ikke ønsker et trykt magasin, kan benytte sig af hjemmesiden. 

Tankegangen er jo også, at studerende kan bidrage i hele udarbejdelsen af et trykt medie, og skabe et talerør for de danske studerende

Det er et virklelig omkostningstungt apparat, som du vil til at søsætte... Der skal mange ind over, og hvis du vil ramme mange unge, så er du nødtil at skrive om emner, som har den generelle interesse. Hvis du ik kan få delt xxx antal ud på en skole, så dør projektet jo. For du skal have et vis antal læsere før annonceringen er interessant, og det koster også en formue at distribuere sådanne magasiner. Så lige meget hvordan du vender og drejer det, så skal der en god stak ud på hver skole.

Desuden bliver den fyldt med reklamer, da det ellers aldrig kan blive rentabelt...

Inden du går videre med ideen, så undersøg lige priserne på produktion og distribution, så du har en ide om, hvor meget arbejde det kræve, at søsætte bare et nummer af din ide... 

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 23:17

Fashion-Seller:
Det er et virklelig omkostningstungt apparat, som du vil til at søsætte... Der skal mange ind over, og hvis du vil ramme mange unge, så er du nødtil at skrive om emner, som har den generelle interesse. Hvis du ik kan få delt xxx antal ud på en skole, så dør projektet jo. For du skal have et vis antal læsere før annonceringen er interessant, og det koster også en formue at distribuere sådanne magasiner. Så lige meget hvordan du vender og drejer det, så skal der en god stak ud på hver skole.

Desuden bliver den fyldt med reklamer, da det ellers aldrig kan blive rentabelt...

Inden du går videre med ideen, så undersøg lige priserne på produktion og distribution, så du har en ide om, hvor meget arbejde det kræve, at søsætte bare et nummer af din ide... 

Selvfølgelig er det omkostningstungt, men jeg regner jo ikke med at skulle starte med et oplag på 10.000 eksemplarer. Men jeg kan sagtens se hvad du mener! Dog behøves der jo ikke omdeles magasiner på alle uddannelses institutioner i Danmark. Budskabet kan spredes med eksempelvis en flyer eller via (forhåbentlig) PR. Yderligere kan der også skabes omtale via sociale medier, viral markedsføring osv.

Meningen er, at man skal kunne skrive sig op til at få tilsendt fremtidige eksemplarer af bladet, så vi hver måned ved, hvor stort det egentlige oplag skal være på. 

Jeg har kigget lidt på omkostningerne til trykkeri og det vil koste 27.715 for et oplag på 2000 stk - dette giver os 64 sider at arbejde med.

Distributionsomkostningerne har jeg selvfølgelig også overvejet, men I opstartsfasen kan det måske bedre betale sig at omdele som almindelig brevpost, end som magasiner.

Min ambition ikke at starte et kæmpe foretagende, men at plante et træ som med tiden kan vokse sig større. Det her handler ikke om at tjene penge, men at skabe et magasin til unge studerende som kan løbe rundt! Jeg er også godt klar over, at virksomheder ikke vil betale høje summer for annoncering i sådan et blad når oplaget kun er på eksempelvis 2000 eksemplarer, men med tiden hvis bladet bliver en succes, og oplaget vokser, kan priserne for annoncering nå op på et mere fornuftigt niveau. 

Små og mellemstore virksomheder kan vel også have interesse i at nå ud til 2000 potentielle kunder for en lav kontaktpris. 

Hvis projektet etableres, har jeg tænkt mig at gå ind i det med liv og sjæl. Jeg er ikke skræmt, for jeg ved at potentialet for sådan et magasin er eksisterende. Som sagt er der omkring 200.000 studerende i Danmark, og hvis jeg bare kan få 2000 eksemplarer omdelt - uden at tabe penge - vil jeg være lykkelig! 

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 00:10

Jeg vil give Fashion-seller ret. Jeg ville helt klart satse på et online magasin, da alle studerende sidder på deres bærbar 24/7. Jeg tror ikke et trygt magasin ville kunne rykke noget i forhold til et online magasin. Som du selv siger, Gaffa, chili osv. de ligger bare og flyder og det gør de jo også for det meste fordi folk hellere vil sidde på deres bærbar i pauserne.

Så jeg personligt ville klart satse på et online magasin uden tvivl.

Men må sige, det lyder til et projekt, der kan blive stort med den rigtige priotering :-)

Held og lykke

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:20

vis kan skrive det godt og give en masse viden videre kan det have sin ret .

I alt er det politikerne der bestemmer dette måske skulle du prøve afstemninger og få lidt debat i gang om dette derved chance for politikerne opdager det

online ville jeg satse på , du kunne blogger på en wordpress blog og vis gør det godt ligger du nummer 1 med masser af ord og det er billigere end at gå i gang med blade 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:46

Jacob Friis :

Selvfølgelig er det omkostningstungt, men jeg regner jo ikke med at skulle starte med et oplag på 10.000 eksemplarer. Men jeg kan sagtens se hvad du mener! Dog behøves der jo ikke omdeles magasiner på alle uddannelses institutioner i Danmark. Budskabet kan spredes med eksempelvis en flyer eller via (forhåbentlig) PR. Yderligere kan der også skabes omtale via sociale medier, viral markedsføring osv.

Nu er grund omkostningerne de samme uanset, om du laver 2000 eksemplarer eller 20.000 eksemplarer. Designet skal laves, artiklerne skrives, reklame aftalerne indgås, kontaktpersonerne findes osv. Dette er altså ik variable omkostninger, nej de er faste uanset antal..

Jacob Friis :

Distributionsomkostningerne har jeg selvfølgelig også overvejet, men I opstartsfasen kan det måske bedre betale sig at omdele som almindelig brevpost, end som magasiner.

Så du vil gå fra, at være et gratis blad på skolerne, som eleverne kan læse, til at være et gratis magasin, som glædeligt betaler over 20 kr for, at sende bladet ud til en mulig læser?

Jacob Friis :

Min ambition ikke at starte et kæmpe foretagende, men at plante et træ som med tiden kan vokse sig større. Det her handler ikke om at tjene penge, men at skabe et magasin til unge studerende som kan løbe rundt! Jeg er også godt klar over, at virksomheder ikke vil betale høje summer for annoncering i sådan et blad når oplaget kun er på eksempelvis 2000 eksemplarer, men med tiden hvis bladet bliver en succes, og oplaget vokser, kan priserne for annoncering nå op på et mere fornuftigt niveau. 

Små og mellemstore virksomheder kan vel også have interesse i at nå ud til 2000 potentielle kunder for en lav kontaktpris. 

Du kan vel spørge en virksomhedsejer herinde, hva de ville betale for et banner på en website med 2000 unikke besøgende. Så har du en ide om, hvilken kamp du skal kæmpe... 

Jacob Friis :

Hvis projektet etableres, har jeg tænkt mig at gå ind i det med liv og sjæl. Jeg er ikke skræmt, for jeg ved at potentialet for sådan et magasin er eksisterende. Som sagt er der omkring 200.000 studerende i Danmark, og hvis jeg bare kan få 2000 eksemplarer omdelt - uden at tabe penge - vil jeg være lykkelig! 

Når du ik engang har grundstrategien på plads, men svinger mellem gratis blad på skolerne eller et gratis blad, som sendes til evt læsere, så er det sindsyg usikker grund, som du vil etablere det på...

Du skal have et koncept, som hele dette magasin skal bygge på. Når store blade som Chili og Gaffa har svært ved at løbe rundt, så bør det også være et signal til dig om, at et meget lille magasin i forhold til disse, vil få det ualmindeligt svært. Ene og alene fordi du ingen stordriftsfordele har...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)