Jeg ville personligt opsøge virksomheden. Prøv og få en fornemmelse af hvor skoen trykker. Fremkommer de så med ny forklaringnom hvor fakturaerne skal stilles til, så må du tage det derfra. Forklar dem at de kan få fakturaerne udstedt til hvilken som helst virksomhed de ønsker, når bare de overfører pengene først. Medbring evt pc'er så du kan udstede fakturaer og kreditnota mens du er hos dem, men kun såfremt de samtidigt overfører pengene. Giver dette forsøg ikke noget resultat, skal du straks tage fat i en advokat. |
Hej :-)
Tak for jeres svar!
Vi har haft i andre underleverandører til virksomheden, og det lader ikke til, at de andre har haft problemer med, at de har skulle rette i fakturaerne. Til gengæld er billedet klart, at de er meget længe om at betale - men dog gør det.
Vi har givet dem en frist til midt i næste uge, hvor alle de forfaldne fakturer skal være betalt. Hvis det ikke sker, overvejer vi følgende muligheder:
1: Min mand tager en tur til Hovedkontoret i Jylland, og besøger deres økonomi afd. Og så ellers bliver der til pengene er overført ;-)
2: Min mand og en anden selvstændig som samarbejder med ham, nægter at udføre flere opgaver, før pengene er betalt. Og de vil gøre det på et tidspunkt, hvor virksomheden har hårdt brug for dem, for ikke at få storm i deres kundeservice, utilfredse kunder og et produkt der ikke kan leveres.
Hvis der så stadig ikke sker noget, så hyrer vi en advokat. Et er sikkert: Vi vil ikke stå model til, at det er fast kotume ikke at betale til tiden. Så vi vil sige fra på en måde, der gerne skulle sikre, at de fremover betaler til tiden.
Vi har også talt om, at det måske bare skal være sådan, at de må betale halvdelen inden opgaverne startes. Som en sikkerhed. For det ER fame mange penge.
Igen, tusind tak for jeres svar!