Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg min webshop??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen

jeg skrev igår et inlæg hvor jeg spugte hvor gammel jeg skulle være før jeg kunne starte egen virksomhed. og fik svaret 18 år. men da jeg ikke er 18 vil jeg gerne høre om nogen herinde vidste hvordan jeg så skulle gøre.

det jeg vil åbne er en webshop med dropshipping har alt klar i forhold til leverandør og website.

Fra Bjæverskov
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:53

Hej FBT.

Du kan eventuelt finde en "Sleeping Partner". 

Med Venlig Hilsen - Daniel, SeoPro.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:03

Du kan jo sætte ind i magento eller WordPress. Begge systemer er gratis. Det gode ved WordPress er også, at du kan bruge det til mange flere ting. F.eks. at lave forums, mini sociale netværk og almindelige visitkort hjemmesider

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Skrevet kl. 15:04

tak for svaret daniel.

har overvejet at få min far til det men kommer det til at have nogen omkostninger for ham ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 15:11

Prøv at sæt dig ind i hvordan man laver en webshop før du begynder at tænke videre. Jo mindre du har penge til at få udviklet en webshop hos et webbureau.

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Skrevet kl. 15:15

tak for svaret andreas.

der er bare det ved det at jeg har allerede styr på et med webshoppen det er kun det med registring hvor jeg ikke har styr på reglerne

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej FBT.

Det er svært at svare entydigt på. Hvis vi forudsætter at du har styr på omkostninger i forbindelse med etablering, hosting og drift af din shop, mangler du en person der vil være juridisk ansvarlig for shoppen, det har du jo også fundet ud af =:)

Din far er selvfølgelig nærliggende, og umiddelbart koster det ikke noget at få et cvr.nr.. Det kan ordnes på 10 minutter, på Virk.dk, hvis han har et NemId.

Forudsat at du ikke begår ulovligheder, eks. i form af at sælge forbudte slankepiller eller lignende snavs, har det ingen konsekvenser for ham i første omgang.

Når regnskabsåret så er omme og du har tjent din første million efter omkostninger, begynder det at blive lidt bøvlet. Hvordan skal skatten beregnes? hvis det bliver som personlig indkomst rykker han måske op i en anden skatteklasse, eller mister måske offentlige ydelser.

Ovenstående kan du principielt skrive dig ud af når du registrerer virksomheden. På det tidspunkt kan du tage højde for den slags.

Det du ikke kan tage højde for er hvad der sker hvis din far bliver arbejdsløs, og så står med et momsnummer, et overskud på en million, og en forklaring om at han ikke rører ved virksomheden overhovedet - det kan godt blive lidt bøvlet også.

Så hvis du skal gardere dig med livrem og seler, så start med at få fat i en revisor - du kan evt. søge herinde, og få taget højde for sådanne eventualiteter fra starten.

Der er sikkert også andre ting der kan komme i spil i specifikke situationer, ovenstående er bare lige hvad der falder mig ind, håber du kan bruge svaret til noget.

Held og lykke med shoppen.

Mvh Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 09:44

Jeg er da selv 17 og har egen virksomhed i mit navn. Jeg ejer alle aktiver i min virksomhed men hvis tilfældet var jeg havde taget et lån og senere skulle betale gæld, ja så ryger den over på mine forældre. 

Umyndig kan ikke stifte gæld for egen regning. 

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Skrevet kl. 09:58

tak for alle de gode svar

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)