Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil starte butik eller lignende, har du en idé?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg vil så ufatteligt gerne starte min egen butik eller lignende, og jeg har en idé om at jeg skal tage uddannelsen til blomsterdekoratør og starte min egen blomsterbutik, men jeg kan bare ikke finde ud af, om det virkelig ER, det jeg vil! Jeg er et meget kreativt menneske, har tegnet og malet meget i min fritid førhen, elsker naturen og blomster, som inspirerer mig, elsker smukke ting, elsker mode, indretning osv. osv. Elsker at skabe... Er der nogle der kan komme med forslag? Også gerne fuldstændige åndssvage idéer! :) Det kan hjælpe mig med at sætte tankerne igang i hvert fald...

Og en anden ting, hvordan virker det der med at mærke efter, hvad det er, man virkelig vil og har lyst til? For jeg synes det er svært. Er det ok, at man nogle dage ikke synes, det man ellers føler, man gerne vil, giver mening? Eller skal man absolut hver dag føle, at det holder?Hvordan er man 100 % sikker på, at det er det rigtige?

Tusind tak på forhånd! :)

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 14:20

Du kommer med garanti ikke til at synes hver dag er en fest, og det er heller ikke forudsætningen for at du har valgt rigtigt, og ved du hvad... hvis du vælger forkert, så vælg om, det største problem de fleste har er at de ser det som et nederlag at vælge om, det er det ikke tværtimod er det voksent og ansvarligt at sige, det er ikke mig, eller det gik ikke og så kaste sig over noget andet.

Men grundlæggende har du fat i en god vinkel... nemlig at forfølge din passion, jeg forsøger selv at forfølge MIN passion, ved ikke om det bliver en succes, men det er en fest imens :-)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:47

Hvis du vil have din egen butik, kommer du til at skulle arbejde meget. Noget af arbejdet vil være sjovere end andet, men hvis det skal være til at holde ud så er det næsten et krav at man også er passioneret omkring det.

Det bedste ville være, hvis du kunne kombinere flere ting. Lad os forestille os at du kunne lide også at lave karameller, - ja så kunne du lave blomster/pynt af karamelmasse til at komme i dine buketter  og på dën måde skille dig ud fra de andre blomsterbindere.

Hvis du elsker at male, kunne du måske lave små lærreder med motiver/kunst, og så lade nogle ægte blomster stikke ud, - således at man får en helt anden slags buket end normalt.  Osv. osv.

Sidst, men ikke mindst. Selvom du er passioneret så vil der komme tidspunkter hvor du vil være tæt på at give op. Derfor er det vigtigste at du finder noget du gider på lidt længere sigt, - mere end noget andet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:54

Hvad med en kombi: en blomsterbutik, hvor du også sælger dine egne malerier?

Du kunne evt. lave en hjemmeside/webshop med dine malerier/tegninger først, for at se om der er et marked for billederne.

Webshoppen kan så også kombineres med en efterfølgende butik.  

Og hvis der IKKE umiddelbart er interesse for billederne, så vil det måske give mere motivation for at påpegynde en uddannelse til blomsterdekoratør eller noget helt andet.

Jeg kan ikke lade være med at komme med dette citat:

"Hvis du tænker for meget over det næste skridt, kommer du til at tilbringe livet på ét ben". ;-)

Med andre ord: jeg tror alle iværksættere engang imellem stopper op og tænker: gad vide om det er det rigtige jeg har kastet mig ud i - men det finder du kun ud af, ved at prøve det.

Som det også bliver nævnt i tråden, så er det vigtige ikke om du rammer rigtigt - det vigtige er, at du ikke bliver slået ud, hvis det viser sig, at du har ramt forkert.

Og skulle du ramme forkert - så giver det dig bare den yderligere erfaring til dit næste projekt.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Aug 11
Skrevet kl. 15:07

Hej med jer og tak for svar!

Jeg ved godt, at det ikke kan være sjovt, fest og farver og alt det der hele tiden, når man skal have sin egen virksomhed! Den er jeg helt med på! Det er mere de tanker jeg gør mig inden jeg starter - tankerne og følelserne omkring selve idéen. Skal den der brændende fornemmelse være der konstant, skal man hele tiden føle, at det er det HELT rigtige og at det 100 % giver mening for en, eller "må" man godt tvivle indimellem.... Og føle det modsatte?? Kan det så stadig være det rigtige for én? Det er det med at mærke efter, der er svært.

Den idé med en kombination af blomsterbutik og sælge mine egen malerier, den har jeg også overvejet. Men jeg tror næppe, at jeg vil få tid til at male ved siden af driften af butikken, hvis jeg samtidig vil beholde min lille familie! :(

Jeg ved ikke hvorfor og hvordan, men pludselig er mit idélager åbnet!! Lige midt i al min frustration over det her... og nu er jeg pludselig spræng fyldt med fede idér til start af butik!!! Måske inspirationen kom herindefra... inspirerende vibrationer eller noget i den retning! ;) I hvert fald vil jeg nu gå i tænkeboks! :)

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:12

Tag forbi Formland messen i Herning og få et par ideer..

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 13:41

Her du erfaring fra blomsterbutik?

Ellers kan det måske være en idé med et job i en blomsterbutik for en tid. Det kan give god indsigt og erfaring, som kan komme dig til gode senere.

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

Hej Louise,

Jeg har siden jeg var lille også selv tegnet og leget med LEGO - er i dag freelance webdesigner, udvikler og rådgiver - OG ELSKER mit arbejde!

Selvom hverdag ikke er fest og fyrværkeri, får man alligevel erfaring fra hver dag og man lære sindsyg mange ting, som jeg personligt ikke havde forestillet mig vil være reelt for mig - men har gavnet!

Nogle gange skal man også passe på, at man ikke bare vælger efter interesse... Forstået på den måde, at jeg eksempelvis spillede fodbold i 8 år og var enormt glad for det, og var sikker på det var det jeg skulle være noget indenfor dengang.. Nu laver jeg noget helt andet som jeg virkelig brander for - og fodbolden er blevet mere interessant i fjernsynformat Smile

Jeg tror helt sikkert at du vil blive glad for at state din egen blomsterbutik - Du skal bare være klar over, at nødvændigvis kommer ikke alting af sig selv. Det kræver ufatteligt hårdt arbejde først og fremmest at være unik, brande og markedsføre sig - både personligt men også erhvervsmæssigt - Plus at du formentlig også skal lægge en god sjat penge bare for at komme igang.

Jeg håber mit indlæg kunne hjælpe dig, eller på nogen måder bringe dig videre.
I hvertfald ønsker jeg dig held og lykke.

En klog mand/kvinde sagde engang: "Don’t be afraid of the space between your dreams and reality. If you can dream it, you can make it so."

God weekend Smile 

Tilmeldt 10. Aug 11
Skrevet kl. 14:39

Hej Nils, tak for svar!

Alt det der med at det er hårdt arbejde at starte op selv, og at det ikke altid er fest og farver - den har jeg hørt mange gange... og den er efterhånden sevet ind! ;P

Ligenu handler det for mig bare om, at finde ud af, hvad det er jeg skal med mit liv! Jeg vil 100 % være selvstændig, og vil rigtig gerne åbne en butik, da jeg tror, det lige er et liv for mig, men jeg ved bare ikke, hvad, jeg skulle åbne, hvis det var! Mit problem er lidt, at jeg ikke ved hvad jeg skal efter min barsel, som slutter til august 2012, da jeg ikke aner, hvad jeg vil. Før jeg gik på barsel studerede jeg til sygeplejerske, men er sprunget fra, da det ikke var mig! Jeg har også læst til Multimediedesigner tidligere, hvilket heller ikke var mig. Derfor føler jeg virkelig, at jeg har travlt med at finde det HELT RIGTIGE, og det skal være NU! :S

Synes helt bestemt du har ret i, at man ikke skal tro, at man bare skal følge sine interesser. Det er virkelig ikke altid det, som man skal leve af. Eller kan leve af. Men man skal da helt sikkert leve af noget - i hvert fald, når man er selvstændig og skal ligge 110 % af sig selv i sin virksomhed - som man brænder/kan brænde for. Men hvad er det så lige...?!

Og godt citat i øvrigt ;) God weekend til dig også!

Tilmeldt 10. Aug 11
Skrevet kl. 14:43

Hejsa,

Nej jeg har ingen rigtig erfaring. Har kun været i praktik i en i 1 uge i folkeskolen ;)

Men jeg har en idé om, hvordan en hverdag i en blomsterbutik, og hvad der dertil kommer af arbejde, vil være. Men du har nok ret i, at jeg burde prøve det lidt af først, måske....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)