Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er E-Handelsfonden?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 21
Fra  ECO2BIKE Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor vigtigt er det at være medlem af E-Handelsfonden for en Webshop!

Jeg har lidt svært ved at se, hvad ECO2BIKE.COM får ud af at betale 5.750,00 for et

årsabonnement.

Kommentarer tak !

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:16

Spørg dine kunder i stedet.

Personligt handler jeg næsten ikke på hjemmesider, som ikke er medlemmer. Med mindre det er en side, som jeg kender.

Blot mit indspark,
Aleksander

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 11:25

Stig Nielsen:
Hvor vigtigt er det at være medlem af E-Handelsfonden for en Webshop!

Hej Stig,

Jeg tillægger det ikke nogen værdi overhovedet. Jeg ser ind imellem mærket på webshops, men jeg handler der gerne uanset om det er der eller ej.

Er der noget der gør mig mistænkelig ved shoppen, så googler jeg den for eventuelle advarsler.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 21
Fra  ECO2BIKE Skrevet kl. 11:37

Tak , jeg kigger ikke selv efter det når jeg handler og føler det er penge ud af vinduet

Fra Herlev
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Fra  e-mærket Skrevet kl. 16:46

Hej Stig,

Et glimrende spørgsmål. Yes

Til at begynde med, bør det dog pointeres, at det kun koster kr. 4.600,- om året i laveste kategori at være e-mærket. De kr. 5.750,- er inklusiv moms og købsmomsen betaler du jo reelt ikke som erhvervsdrivende. Smile

Vigtigheden er uden tvivl forskellig fra netbutik til netbutik. Overordnet drejer det sig om, hvilken værdi du får som netbutik ved at være e-mærket. Jeg synes derfor, Aleksander har en rigtig god pointe; hvad siger dine kunder? Den kommer jeg tilbage til. Der er i hvert fald følgende to punkter, der skal vurderes omkring værdien for dig og andre netbutikker i øvrigt:

• Det juridiske. Netbutikken skal selvfølgelig overholde lovgivningen. Med e-mærket stå din netbutik langt bedre i forhold til risikoen for at blive ramt af sager (fra kunder eller Forbrugerombudsmanden), der kan koste rigtigt dyrt med den ofte tilhørende dårlige presse. Vi gennemgår grundigt din netbutik juridisk, når du bliver e-mærket og derfor står du langt bedre. Desuden kan du altid som en del af medlemsservicen trække på vores juridiske ekspertise indefor alt, der har med nethandel at gøre. Da det er temmelig megen lovgivning, der skal holdes styr på, er alternativet for de fleste en advokat, der meget hurtigt kan koste meget mere end kr. 4.600,- om året. Alene her kan e-mærket være tjent hjem og mere til. Hvordan har du sikret dig, at din netbutik overholder loven?

• Værdi i forhold til dine kunder, som Aleksander er inde på. Hvilken betydning har e-mærket for dine kunder? Der er lavet en række A/B splittests, der alle viser, at netbutikkens konvertering øges, hvis den er e-mærket og bruger e-mærket rigtigt. Du kan se de forskellige tests her: http://www.emaerket.dk/bliv-e-maerket-her/undersoegelser.aspx De seneste tal fra Dansk e-handelsanalyse viser samme tendens; e-mærket er vigtigt for de nethandlende. 25 % finder det vigtigst af alt, at en netbutik er e-mærket, når de besøger den første gang. Du kan også finde den undersøgelse på ovenstående link. Kort og godt bør du kunne se frem til en øget omsætning med e-mærket! Vi har lanceret en simpel beregner, der illustrerer den del af værdien: http://www.emaerket.dk/bliv-e-maerket-her/beregn-hvad-i-kan-tjene.aspx.

Der er naturligvis en del nethandlende, der har det som dig og Tommy Nitz, men der er også mange, der har det som Aleksander, som tallene fra Dansk e-handelsanalyse også viser. Spørgsmålet er, om du vil undlade at have noget (e-mærket), som 25 % af dine potentielle kunder finder vigtigst af alt, at du har og om det derfor stadig er penge ud af vinduet?

Med venlig hilsen,

Jesper, e-mærket

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:04

Hej Stig,

Min mening:

Som forbruger tillægger jeg det overhovedet ingen betydning, når jeg handler.

Men hvis du føler, at du kan få gavn af nogle af de ting, som Jesper fra e-mærket lister op, kunne du jo overveje et enkelt års medlemskab. Så får du gennemgået din shop og på den måde sikret, at den overholder (den på det tidspunkt) gældende lovgivning. Så har du da fået lidt for dine 4600,- ...

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:14

Jeg vil give e-handelsfonden ret, der er rigtig mange forbrugere der ligger vægt på mærket, for ikke at blive snydt!

Jeg skrev en opgave på HD om e-handel, og jeg fik 2-300 svar, hvor næsten alle nævnte at de var mere trygge ved at handle på en e-mærket shop Smile

Undersøgelsen kan selvfølgelig ikke bruges som grundlag for om man skal vælge e-mærket til eller ej, men det giver da en god indikation, vil jeg mene Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)