Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virus med FedEx som afsender...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har netop modtaget en mail, på dansk (ikke fejlfri stavemåde dog) som siger at FedEx har en pakke til mig og beder mig åbne en vedhæftet exe-fil.
Jeg er ret sikker på at det er en virus, selv om Norton ikke slår ud over for den. Mest af alt undrer det mig at de har sendt til en meget gammel emailadresse jeg aldrig giver ud til nogen længere, jeg venter ikke nogen pakke og da slet ingen bestilt fra udlandet/firma der kunne finde på at sende med FedEx. Samtidig kender "FedEx" tilsyneladende kun min emailadresse (som ingen andre bruger længere, modtager kun lidt nyhedsbreve på den) for mailen indeholder ingen andre personlige oplysninger som fx navn og adresse på mig eller afsender. Alt sammen noget som for mig virker lige lovlig underligt...

Så hermed en venligment advarsel: Modtager nogen af I andre en mail fra FedEx så åben den IKKE. Selv om den er på dansk, så er der nok tale om en grim lille virus!

Ærede kunde,

Til Deres navn og adresse ankom der en pakke.

De vil få en
modtagelseskvittering vedføjet til brevet.

Vær så venlig
at åbne brevet og udfylde kvitteringen for at få pakken i den
nærmeste FedEx afdeling.

De kan få adressen
af den nærmeste FedEx afdeling på side fedex.com

Forbered en forsendelse online ved FedEx og spar på tiden, som De kan
bruge til noget andet. De kan få informationer om priser, kan bestille
afhentning og emballage, kan overvåge alle Deres forsendelser ved
tracking dem derhjemme, osv, på fedex.com.

Registreres De nu, får De 15% rabat
på FedEx Express tjenester online for 4 måneder fra
registreringsdato.

Deres ærbødige,

Kundeservice

FedEx

Den vedhæftede fil hedder "01151.exe"

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:33
Den har jeg også fået, men vær opmærksom på, at den vedhæftede fil altså skifter navn.
I mit tilfælde er den sendt til en ikke-eksisterende adresse under mit domæne, så den spreder sig altså også ved at skyde på må og få...
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:33

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:37

Jeg har også bare modtaget den på alle (snabel-a) ripnroll (dot) dk adresser jeg ejer, hvor irriterende!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:51
Nicolai-> Godt med masser af advarsler om den virus.. Ved aldrig om der skulle være nogen tilbage herinde, som kunne finde på at hoppe i.

Men se alligevel her: http://www.amino.dk/view.asp?topicID=14654

Hehe...

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:52
Dato: 18-04-2007 22:32:56
Forfatter: Anders Christensen
Den er ikke fra fedex, det er et scam der forsøger at lade som om den er fra dem: http://www.amino.dk/view.asp?topicID=14654

Nej jeg er da godt klar over at det ikke er FedEx som reelt er afsenderen - helt dum er jeg altså ikke
Men dejligt lige at få det bekræftet, det er trods alt sjældent at man ser danske scam-mails.
Troede jeg var den første som opdagede mailen og forsøgte faktisk at søge her på amino om andre havde fået samme mails, men fandt ikke overstående link... øvsa

Men hva pokker, uanset om afsender så var min bedste ven eller største kunde så ville jeg aldrig åbne en exe-fil sendt uopfordret via mail. Hvis nu bare vi kan lære resten af verden det samme, så kan vi måske slippe for den slags "spas"

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:31

Har også fået en mail som denne fra "Fedex" men denne mail er en nigeria-mail, hvor der er vedhæftet et billede med en pakke (som overhovedet ikke ligner den som jeg har modtaget/bestilt) ;-) jeg kan undre mig lidt over hvor de har min mailadresse fra og hvorfra de ved at jeg har bestilt varer med Fedex som fragtfirma.. så må der jo være virus i Fedex' kunde database??? 

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:53

Simone:
jeg kan undre mig lidt over hvor de har min mailadresse fra og hvorfra de ved at jeg har bestilt varer med Fedex som fragtfirma.. så må der jo være virus i Fedex' kunde database??? 

Det ved de heller ikke. Men hvis man sender 10 millioner mails ud af den slags, så skal der nok være nogen der modtager den som er eller har været kunde hos FedEx Big Smile

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)