Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opretter du mange priser på din affiliate side i wordpress?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med en affiliate side og har fået lagt det meste indhold på. Nu mangler jeg 'kun' selve prissammenligstabellerne og her er jeg gået lidt i stå.

Jeg ved der findes flere plug-in's til at lave tabeller, men hold da op jeg synes det tager lang tid.

Nu indsætter jeg logo til webshoppen, indtaste pris, fragt pris, total pris og har en køb nu knap. De tabel plug-in's jeg benytter kan ikke finde ud af, at have den billigste pris øverst, så skal inden jeg stater på tabellen, udregne, hvilken shop der har den billigste total pris, næst billigst osv.

Jeg skal have ca 60 tabeller med 12-15 priser i hver eller over 800 priser i alt - så det tager ret lang tid.

Når så priserne skal opdateres og tjekkes mindst 2 gange om ugen, ville det være smart, hvis dette kunne gøres nemmere end at skulle gå ind og ændre i tabellen og lave ny rækkefølge af billigste pris.

Hvordan opretter du dine priser/tabeller og er der en nemmere måde at gøre det på?

Er klar over, at affiliate tager tid og ikke bare noget, som gør på 5 min.
Jeg synes dog min tid er givet bedre ud med artikel skrivning, linkbulding og andre SEO ting, hvorfor jeg forsøger, at optimer min tid bedst muligt og kan jeg spare noget ved oprettelsen af tabeller og opdateringen af priser - ja så er det jo også penge tjent (Tid=penge).

Mvh

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Altså Kristian jeg plejer bare at bruge den tid der skal bruges, din pris tabel er lige så vigtig som SEO (næsten) hehe..

Men der findes ingen udvej ind at lave en tabel og indsætte data..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 14:53

kender heller ikke en genvej/ et plugin.

Men det burde da kunne lade sig gøre at lave et plugin, til når du har lagt logo og de andre faste ting ind. Som så selv placeret den billigeste øverst når du opdatere de forskellige priser fks. engang i ugen.

Det burde der faktisk være en der lavede:)

Mvh. Kasper / sjove gadgets

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:06

Hejsa.

Ja, det kan tage meget langt tid. Du kan skrive en PB til mig, og komme med en pris for at opdatere priserne for dig, og indtaste dem i den rigtige rækkefølge. Det burde jeg kunne gøre til en meget god pris.

.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:14

Ja, det er jo så en af udfordringerne ved nogle nicher fx mobil.

Hvis dine annoncører har affiliate feeds kan du sikkert nemt betale nogen for at lave et script der henter nye priser fx en gang om ugen.

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 18:32

Hej Kristian.

Jeg har arbejdet med system udvikling af web applikationer i bla. php i gennem flere år, jeg vil godt prøve at tage en dialog med dig og evt. hvis det kunne have interesse sætte en pris på et evt. system som kunne gøre dit liv nemmere.

Mvh.

Casper Fischer

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AngryBird:
Men der findes ingen udvej ind at lave en tabel og indsætte data..

Der findes bestemt udveje alt efter hvor skarp man er til WordPress.

For det første vil det være en hjælp hvis man ikke selv skal rode med tabeller. For det andet ville det være en fordel hvis siden selv kunne lave sorteringer.

Det kunne løses ved at lave en custom post type i sin wordpress til hvert affiliatetilbud med de felter der er brug for, og derefter lave et template der tager data fra de custom posttypes med tilhørende kategorier.

Lad os sige vi har kategori1, kategori2 og kategori3. Det kunne være tre forskellige mobilmærker.

Jeg opretter 10 posts i min customs posts type og lægger dem i kategori1 som er mobilmærke1. Templatet laver selv tabellen ud fra de posts der ligger og sorterer den korrekt. Hvis affiliateudbyderen har en API kan man lave det hele automatisk, men det er en anden sag :)

Så der er bestemt måder at komme helt uden om at rode med tabeller og manuelle sorteringer, men der er langt fra alle wordpress "eksperter" der kan løse det ;) og så koster det naturligvis en del timer at få til at spille, ikke at det er svært, det tager bare tid.

Vi har f.eks. før lavet det til klinikker der havde pristabeller på deres side, og til en større virksomhed lavede vi det til deres medarbejderoversigt. På den måde er det eneste virksomheden skal gøre er at oprette nogle posts og indsætte nogle informationer og så laver templatet selv de tabeller der skal laves.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 22:02

Hvad med at lave tabellen i et hjemmeside program på pc'en - fx frontpage.?

Bagefter kan den 'rå' html kode kopieres over i wordpress.

Du kan også danne tabellen i word, og kopiere den over i wordpress.

Der findes også en del plugins til wordpress med tabel funktion. Prøv at søg efter 'tabel' under plugin installation.

Du kunne fx kigge lidt på dette plugin: http://vandebelt.dk/wp-compare-tables/

siden med de billige iphones ser da fin ud.

mvh

Lars Kristensen

mvh

Lars Kristensen

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:21

Hej Thomas

Det jeg mente var alt alt skrev indskrives, og det skal det jo udenset om det er et plugin eller ej.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:24

Hej alle sammen..

Mange tak for jeres svar.

Svare jer lige i den rækkefølge, som i har skrevet:

AngryBird : Er med på det er vigtigt, men kan jeg spare tid, så vil jeg gerne gøre det.

Kasper Toxvig : Lige præcis. Har allerede sådan et plug-in på en anden side, men det er special lavet hertil og ham, der har lavet det har ikke tid til at ændre det, så jeg kan bruge det på en anden side. Har været ved at finde folk, der kan finde ud af, at kode plug-ins, men det er faktisk ret svært, da de fleste ikke kan kode ret avanceret plug-in's til wordpress. Thomas Frost er en af de få, men de har desværre alt for travlt med deres SEO-webshop.

Jonathan Hansen : Du må gerne sende en PM med dine priser på det.

Erik Hamre : De fleste har et XML feed, men det er faktisk svært, at finde folk, der kan finde ud af, at kode sådan et plug-in. Tro mig - jeg har undersøgt det - men kender du en må du meget gerne sige til.

Casper Fischer : Det kunne være interessant. Jeg har somsagt allerede et plug-in på en anden side, der kan det meste, men det er special lavet hertil. Vil dog tro/mene, at det sagtens kan kodes om og bruges på denne her side. Jeg har talt med flere PHP folk og de siger, at kodning til wordpress ikke er det samme som alm PHP kodning - så har du erfaringer med at kode til wordpress?

Thomas Frost : Det lyder jo ret smart og kunne da helt sikkert være en løsning - hvis der bare var nogle, der kunne lave det for mig. I har jo ikke selv tid...

Lars Kristensen : Kender godt til Martin's plug-in og fik ham også til at ændre kode til hans plug-in, så jeg kunne bruge det sammen med et andet plug-in, da de begge brugte "tabeller" som id og så kunne de ikke spille sammen. Martin's plug-in tager dog stadig en masse tid og kan ikke selv finde ud af, at liste efter billigste pris og man skal stadig indtaste det hele i den rigtige rækkefølge. Har flere gange forsøgt, at få martin til at ændre hans plug-in, så det kan noget mere, men han har ikke tid til det.

Nå men jeg kan jo næsten se, at der ikke er nogen nem løsning på mit problem. Så jeg må lede videre efter en PHP mand, der kan kode til wordpress, hvis ikke jeg selv skal sidde og oprette det hele.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)