Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netradio

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lige høre om det er svært og lave en netradio..

???

Hvordan gør man det ?

Hilsen

Casper

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:47
Teknisk set er der ingen problemer. Du kan lave det med ice/shout-cast gratis. Hvad rettighederne angaar maa du dog nok ty til at tale med en advokat.

/Christian (der har haft fingrene i tv2radios netradio)

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 20:50
hvorfor lige en advokat ?

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 20:52
Det er min antagelse at advokater ved noget om hvad man maa og ikke maa.

/Christian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:17
Derudover er hosting delen vel også en af de ting der skal overvejes nøje.

Jeg synes alle de store netradioer starter ud med ikke at have denne løsning iorden, selv tv2 radio havde problemer i starten med at kunne håndtere de mange lyttere, og DRs netradio har også haft den slags problemer i ny og næ.

Angående rettigheder til musik er det vel nærmere Koda man skal snakke med? eller?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:03
Jeg har lavet Internetradio i snart 1½ år (programmet Strikepoint), og har en rolle som Europæisk udviklingschef, på radioen WebmasterRadio.FM. Hvis man gerne vil lave en sådan radio er det forholdsvist omfattende - men mindre kan sikkert også gøre det.

Vedrørende det juridiske er jeg helt enig i, at du bør få en god advokat med ind over. Der er mange detaljer der er vigtige at få på plads, ellers kan du risikere at få en kæmpe regning fra ophavsretsorganisationerne.

Og ja, hosting af live streams og audio downloads (podcasting) kræver en del af din host. På WebmasterRadio skiftede vi sidste år til Akamai - de er virkelige gode, men også hamrende kostbare :)
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:41
Alt det tekniske kender jeg intet til.

Men rettighederne.

Lad dig ikke skræmme af prisen. Det bedste du kan gøre er at ringe til KODA og tale med dem om, hvor mange brugere du regner med at have. Fra mindre radio-projekter jeg kender til (også af kommerciel karakter) har KODA vidst pæn velvillighed til en lavere minimumstarif end de 6.000 kr/mnd, der er nævnt.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 01:11
Hej Casper

Vil anbefale dig at kontakte Jay.net mht. den tekniske del, de har meget erfaring og har helt bestemt båndbredden til det. Kontakt Martin Svanevik, der er Salgchef og hils fra mig.
De har nogle ret kraftige streaming hoteler, som både DR og TV2 har gjort brug af tidligere.

Kender gutterne bag coolfm.dk der eftehånden er en ok netradio, der vil jeg prøve at høre Søren Sundahl af hvad der er af regler, er dog ikke sikkert han vil ud med det, du er jo en potentiel konkurrent :).

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 10:43
Jeg har selv snakket med søren..

Og han siger man vikelig skal ha mange penge for at starte sådan en netradio.

Alene Koda skal ha 5000 om måneden..

Det må man jo sige er en del..

Men med hensyn til folk der godt kunne tænke sig og være med, hvor ville i henvise mig til...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)