Jeg er netop blevet ansat som sælger i en møbelbutik i Danmark. Jeg har ikke erfaring fra branchen, men har et godt salgsgen og brænder for kundeservice. Jeg kommer oprindeligt fra IT-branchen.
Jeg blev stillet en udfordring forleden af min nye chef: Vi har ca. 50 spisestueborde i mål 105*105 cm i hhv. sort og gråbrun. De kan ikke sælges på normal vis i butikken, da de tilsyneladende ikke falder i kundernes smag.
Hvad er de gængse - og knap så gængse/kreative - måder at få sådanne produkter solgt på og varelageret tømt? Er der nogen herinde der har erfaring med dette? At sætte prisen ned er selvfølgelig en mulighed, men der er vel også andre måder? Sælger det at stille dem ved indgangen, hænge dem op i loftet, etc??
Jeg er meget lydhør.
Butikken jeg arbejder i er velbesøgt og har andre møbelgrupper på hylderne.
De kan ikke sælges på normal vis i butikken, da de tilsyneladende ikke falder i kundernes smag.
Ikke alle mennesker har samme smag, og derfor kunne du måske inspirere nogen ved at sætte bordet i en særlig sammenhæng.Måske kan du ikke få folk til at forelske sig direkte i bordet, men du kan eventuelt få dem til at forelske sig i den situation/opstilling som bordet befinder sig i.
Hvis du ex. sætter den på et rødt tæppe, dækker bordet med noget fedt bestik, hænger en moderne lampe henover bordet, sætter nogle farverige stole til, sætter et par stearinlys på midten osv. så kan du måske få bordet til at indgå i en sammenhæng som folk synes om. Hvis bordet derimod står for selv og ser lidt småkedelig ud, så kræver det mere af kunden at se, at der er muligheder i bordet.
Først og fremmest er det op til sælgeren at fremvise farven exceptionel - dvs. knald på udstillingen. Dernæst er str. 105 x 105 en lidt utraditionel str. i danmark. Den passer primært i cafe miljø.
Hvis bordet er på søjlefod, så put nogle højere søjler på og sæt højde-justerbare søjlestole på. så det fungere som kreativ samtalebord. hvordan er stellet...?