Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken virksomhed med sprog og kommunikation?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej. Jeg vil meget gerne have hjælp her. Jeg er studerende, men jeg ønsker virkelig at starte min egen virksomhed. Men jeg ved bare ikke, hvordan jeg kommer igang? Mine faglige områder inkluderer: sprog, kommunikation, lingvistik, grammatik, informatik, it, skriftlighed m.m.

Men hvilken virksomhed kan man have med de fagområder? Hvilke erhversmuligheder er der? Jeg vil meget gerne have hjælp og information. Der må være så mange muligheder, men jeg kender bare ikke så meget til dem. Og hvor skal jeg starte henne?

Mvh

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:15

Først og fremmest, hvilken uddannelse er du igang med? Søg evt. på den pågældende uddannelse på Uddannelsesguiden.dk, kig under fremtidsmuligheder, hvad står der at man typisk kommer til at arbejde med/som?

Men umiddelbart noget sprogkonsulent, sælger til udlandet.. 

Mht. hvilken virksomhed du skulle opstarte, så må du jo kigge på de bedste af dine kompetencer - hvad har du lyst til at arbejde med? Og hvad er du aller bedst til? Hvad kan du som ikke så mange andre kan? Du kunne vel starte en sprogkonsulent-virksomhed, hvor du tilbyder at oversætte tekster på det sprog du behersker osv.

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 22:04

Kunne du bruge svaret? :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:17

kvinde91:
Men jeg ved bare ikke, hvordan jeg kommer igang? Mine faglige områder inkluderer: sprog, kommunikation, lingvistik, grammatik, informatik, it, skriftlighed m.m.

Hej,

Det lyder som noget der kan ende i en af flere kommunikationsuddannelser. Det kommunikationsbureau vi bruger i virksomhedden, har medarbejdere med flere forskellige uddannelser indenfor kommunikation, bla. en MA i retorik og kommunikation, en journalist, en cand. mag. i medievidenskab osv.

Så hvis det er den vej du er igang med, så kunne du jo blive ansat i sådan en virksomhed, eller måske starte sådan en selv?

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:49

Ja, det mest oplagte ville vel være en form for konsulent virksomhed, hvor du rådgiver virksomheder inden for kommunkation, informatik osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)