Kan nogen med erfaring i Photoshop og CS5 give mig et tip:
Jeg laver layout på et cover i InDesign og skal bruge nogle gamle bogstaver, som jeg har skannet ind som tif-filer (600dpi). Bogstaverne skal have en anden farve og en gennemsigtig baggrund, så de kan sættes ind i Indesign-filen i deres eget lag. Jeg har gjort det før, men nu virker det ikke. Jeg åbner tif-filen i Photoshop for at ændre farven, men selvom jeg kan få markeret de sorte felter i bogstavet, tager de ikke imod en farveændring med pipetten. Laget er ellers åbent. Jeg kan huske jeg brugte lassoen til at markere med. Når jeg vælger farve med pipetten og fører denne hen over bogstavet, kommer der bare en rund cirkel. Som om noget er låst.
ja det lyder lidt som Benjamin / Unik-data siger at det er låst men ellers ville jeg duplicate layer lave det til et smart objekt og så skulle det være muligt at bruge layer style og lave et color overlay
Laget var ikke låst, men jeg lavede et nyt lag og brugte "udfyld" på de markerede områder. Det lykkedes fint, men nu mangler der, at baggrunden er gennemsigtig. Den fremstår med lyseblå tern i filen, men det bliver til hvidt, når jeg indsætter den ovre i InDesign-filen - ?
Hej, den er gemt som tif, og filen består nu af 2 lag. Det ene har bogstavets former i den rigtige farve og er med 100 % opacitet, det andet har jeg sat til 1% opacitet og det har det ternede mønster, men dette lag kommer stadig med som hvid baggrund.