|
Fra produktions start til første produkt-pakker ligger klar, vil der gå 8-12 mdr. Da dette ikke er nogen mindre tidshorisont, så er mit spørgsmål, vente med cvr til produkt-pakker næsten er klar eller være optaget i cvr helt fra start af. Fra start af er moms fradrag vel en fordel, da man kan bruge det mere til anskaffelse af udstyr og ikke mindst software (software alene som minimum ca. 15.000kr årligt, opstart lidt mere end gange 2) nu når ens produktion først vil klar til udgivelse 8-12 mdr. efter opstart, så vil fradrag vel være kommet tilbage inden udgifter til start af salg. Og hvis nogen tænker på det, så er budget pt uden moms fradrag medregnet på nogen måde. Lagt efter størst mulige omkostninger. Til de mere nysgerrig: Har gigt af den type som er i alle led, kort sagt gigten bestemmer hvor meget jeg kan på en given dag, derfor ~12 mdr. produktionstid. Men uanset hvad så vil det tage 8 mdr. fordi hvis mit navn skal stå på det, så skal kvaliteten også være der og den niche jeg har fundet til at start ud i, er kunder det sig meget beviste omkring hvor nøjagtigt det er helt ned til mm. Samt har allerede være i gang med stor succes, dog ikke kommercielt men der er jo hellere ingen andre (i nu). Tager jo ikke en økonomiprofessor at regne ud, gigten har det kostet noget... Og budgettet er der efter, ikke fordi jeg vil mangle noget, det kunne være godt med lidt mere albuerum eller om jeg har overset noget i denne retning. På forhånd tak for enhver afklaring/hjælp I kan give. |
Jeg synes det er meget svært at vejlede dig, når du er i den situation, at du har gigt og dermed formentlig modtager offentlige ydelser.
Kan du få en aftale med din sagsbehandler om, at du må kører virksomhed på samme tid med at du modtager offentlige ydelser i sidste periode før cvr registreringen, vil det jo være at foretrække.
Eller vil jeg personligt skubbe omkostningerne fremad, altså vente med de tiltag der er udgiftstunge og først effektuere dem, efter cvr registreringen. Du KAN få fradrag for dele af udgifterne som privatperson, hvis du også har en omsætning, men det er svært og i så fald kan du i den periode jo ikke have modtaget ydelser fra det offentlige.
Jeg vil mene, at du skal tage din revisor under armen og holde et møde med din sagsbehandler, for at få bedst mulige vilkår.
Bliv gratis medlem