Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat i enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er :)

Jeg er i gang med at starte en enkeltmandsvirksomhed, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål vedrørende skat, som jeg håber I kan svare på:

Jeg skal betale skat af min virksomheds overskud, right? Men hvor meget?

Og skal jeg også betale skat af de penge, jeg trækker til min egen løn? Og er det i så fald A- eller B-skat?

I det hele taget kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om skat i forbindelse med en enkeltmandsvirksomhed, så jeg håber, at der er nogle derude, der kan hjælpe mig lidt ;)

Mvh. Kira

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 14:20

Hej Kira,

Du skal betale din trækprocent. Typisk 38% (el. 39%) + 8% AM bidrag.

Det er kun overskuddet, dvs.

Omsætning
- Udgifter
= Overskud

Hvis du gerne vil vide mere, kan jeg anbefale dig et af Skats iværksætterkurser, som de afholder med jævne mellemrum. Det er gratis og man får smørrebrød og sodavand. (Det er da klasse:-))

Se mere på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 14:26

Hej Kira

Du betaler bare B-skat af virksomhedens overskud. Det er ligesom, når du betaler skat af din løn (så vel ca. 37%). Du skal ikke betale ekstra for at trække penge ud.

Du får 10 girokort, når du oplyser dit forventede overskud på skat. Det er 10 rater for den skat du skal betale over hele året. Det er det eneste, du skal tænke på.

Mvh. Michael

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:43

Så hvis vi eksempelvis siger at jeg har et overskud på 50.000 kr, skal jeg betale ca. 37 % skat og 8 % AM-bidrag = 28980 kr. som er det beløb der er tilbage af virksomhedens overskud/min løn?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 15:05

Ja - men så er der også lidt fradrag. Så din løn vil blive lidt højere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)