Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En sjov og pudsig mail i min indbakke..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg vil bare lige fortælle, hvad der kan komme ud af en trådAmino.

Jeg har skrevet lidt om, at jeg sælger økologisk vin som personalegaver, og her til morgen var der en mail fra en spansk vindyrker/-producent af økologisk vin, som mangler en dansk distributør. Ha, det synes jeg sgu' er underligt, men også fedt. Jeg overvejer, om jeg skal tage kontakt, men ved ikke helt, om jeg pludselig vil være importør. Det aner jeg nemlig intet om - altså at importere vin. Er der nogen her på Amino, som ved noget om det?

Den spankse producent kan næsten kun have opsnappet min interesse for økologisk vin gennem Amino, da jeg hverken har hjemmeside eller har skrevet om det andre steder.

God dag til Jer alle.

Michael (eller Miguel om I vil...)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:50

Hej

For nogle år tilbage importerede jeg vin fra Italien og fra Frankrig.

Inden du starter import af vin, skal du kontakte Skat for at blive registreret som vinimportør.
Du skal betale vinafgift og flaskeafgift.

Du kan vælge at betale afgiften når du modtager varen eller at oprette et afgiftsfrit lager og betale afgiften når du tager vinen ud af lageret. Det er en mere besværlig løsning, men du kan på den måde udsætte betalingen af afgiften.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:07

Hej Henrik

Tak for svaret. Jeg må lige ind og kigge på SKATs hjemmeside for at finde afgifterne.

Jeg synes, at der er mange importører, så konkurrencen er stor. Er der nogen økonomisk gevinst i sigte? Hvis jeg vælger at importere, vil det kun være med salg af firmagaver i håb om at være konkurrencedygtig på prisen.

Michael

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)