Jeg har et koncept, hvor man skal lave sin egen bamse, klæde den på og til sidst adopterer man sin nye ven for livet. Jeg har mange forskelige bamser på 40-45 cm, og masser af tøj, sko og andet tilbehør dertil. Jeg har stoppemaskiner, fyld og andet inventar på lager, så har du ca. 200.000,00 kan du hurtigt komme i gang. Du finder butikken og jeg guider dig igennem resten af processen. Alle varer mm er på lager, særdeles konkurrencedygtige priser, da jeg handler direkte hos producenterne. For yderligere oplysninger står jeg til rådighed på: foenix_gruppen@hotmail.com |
forhandlere søges til sikkert hit
- 1
|
Hej Ann, Tillykke med dit koncept og lad mig starte med at sige at jeg ikke kender dit firma eller har set dine produkter. Det som jeg tror er utroligt vigtigt er ikke lige om dine priser er 30 % billigere men om konceptet indeholder vejledning til den fantasi og oplevelses verden som Bouild a Bear i virkeligheden sælger. Det er ikke det at du kan få selve Bamsen, det er den oplevelse som du får ved at skabe bamsen og den historie der følger med. Hele den del skal hænge sammen og det gør den ikke i de kopi udgaver jeg har set, den største ligger i Lalandia og den når ikke originalen til bamsemaven. Husk på ordsproget men kommer aldrig foran ved at gå i andres fodspor. Så tillæg nye funktioner i konceptet, så som; Du kan nu også bygge din egen dukke med hår, farver, make up osv. Eller den bamse du køber indgår i en familie og du kan så følge den familie på internettet hvad angår stamtræ, nye børn og ældre der falder væk (hvis børn kan klare det) og du kan så se hvor bamserne holder til, arrangere lokale fester i de lokale butikker med rabat på tøj og en lille gave til de bamser der har fødselsdag osv. osv. Hvis du tilføjer lidt ekstra til produkterne så tror jeg der er rigtigt mange butikker som sagtens kunne have bamserne i deres sortiment både som primær og som ekstra varegruppe. |
Vi er helt enige i at konceptet skal tillægges noget særligt. Det har vi også gjort, så vi ikke bare er en dårlig parodi. Jeg har nemlig også set nogle af de butikker du har nævnt, incl nogle shop i shop i Tyskland. |
Jeg vil også sige held og lykke med et sådan koncept, jeg synes måske det er lidt farligt at søge forhandlere, når de nyeste rygter siger firmaet er gået konkurs i Tyskland. Måske man lige skal undersøge sådanne ting inden... Jeg har tidligere brændt nallerne på at skulle betale rigtig mange penge for et koncept - og er måske det man vil kalde lidt forsigtig....men alligevel - undersøg altid hvad i investerer i - inden i bruger mange penge på feks tøjbamser. 200.000 kroner er også penge. |
Der lå en butik i Randers, der havde samme koncept som build a bear, men den var kun i gang i ca 6mdr. Ved ikke om den er lukket pga. børn hellere vil have en "ægte" build a bear for, hvergang jeg gik forbi butikken var der aldrig mennesker i den, hvor i mod den "rigtige" build a bear butik i Århus altid er proppet med mennesker. |
Ja - altså det var ikke for at være negativ, men jeg tænker bare nogle gange at mange der gerne vil starte selvstændigt, føler sig trykke ved at købe et koncept, istedet for at starte "alene" - og det forstår man jo egentligt godt - men stadig..skal man bare tænke sig rigtig godt om. JEg er sikker på, at de sikkert i starten har tjent rigtig mange penge med dette kopi-bamse-koncept - jeg ville bare sikre mig at der ikke var nogle der betalte medmindre de var 2000% overbeviste om, at der er hold i denne forretning... |
Tror nærmere det er en sikker fiasko en hit. Som før nævnt sælger build a bear et helt koncept, et brand. Den goodwil de har fået skabt mener jeg ikke kan kopieres. For mig og se kan du puttte 100 nye feuters på sænke prisen til minimum og du vil stadig havde et produkt der i sin grundkerne er en direkte kopi. I min verden svare det til at komme med et selvlavet maleri, der ligger lige op og ned af picasso. Sige det er 20% biligere og har flere firkanter og bagefter kalde det et sikkert hit. |