Jeg har hørt fra kilder at en smartphone som Iphone4 ligger på en kostpris på ca. 70-80 kr. - Så kan man begynde og tænke over hvem der scorer kassen, er det apple eller butikkerne? :)
Har du ellers noget kendskab til mobil branchen lidt indefra, tænker når en butik sælger en telefon til f.eks. 3.000 incl. moms. hvor stor avance har sælger så.
Den kan jeg nok svare på da jeg har lidt insider viden fra en af de store Telefon producenter der operere i Dk.
Jeg ved at for en 2.3 Android fra Feks Htc, Samsung, Ect. Der er avancen fra producenten til det egetlige salg kun på en ca 200 til 400 Pr enhed.
Desværre kan jeg ikke sige specifikt hvad for Type telefon det drejer sig om, da det er viden jeg har fået ved et kendskab til denne branche over de sidste par års tid. Og stadig benytter i min daglige kommunikation. Men dette skulle dog kunne give dig et lille overblik.
Nu skal du huske at hvis du vælger at importere disse telefoner. Så har dine kunder krav på 2 års garanti. Dvs at hvis der kommer software fejl eller diverse andre fejl. Og den skal sendes til rep, Findes der kun 2 steder i dk der kan anbefales. En af dem ligger i Jylland. Når de skifter boards. koster det ca. 300 til 500 Danske kr.
Dvs bare lige for at ikke give for store forhåbninger. Så skal der godt nok spøttes MANGE telefoner over bordet hvis blot en sendes til Rep. For at tjene dit tab ind igen.
plus hvad er din backup. Hvis du vælger dette når der kommer opdateringer. Hvem skal kunne løse de software fejl der til tider opstår ved en opdatering.
Det er en svær branche at komme ind i, og der skal ikke gå meget galt for at det hele kan vende fra overskud til underskud.
Jeg kan evt. Gå lidt mere i dybden. Men så skal det være i et lukket forum.
Jeg har hørt fra kilder at en smartphone som Iphone4 ligger på en kostpris på ca. 70-80 kr. - Så kan man begynde og tænke over hvem der scorer kassen, er det apple eller butikkerne? :)
Det er i hvert fald ikke butikkerne :o)
Jeg synes at det beløb lyder meget lavt, selvom vi alene kigger på materialerne. Og derudover skal der betales for patenter, royalties til andre der har patenter, udvikling af hard- og software, osv. osv.osv.
Der er mange udgifter, så jeg tror at det beløb er for lavt.
Jeg ved ikke hvad Apple iPhone 4 koster i produktion, men en ting er sikkert de telefoner som du kan købe i Kina har intet med smartphone at gøre for det første har de ingen 3G og Wi-fi virker meget dårligt, hvis det i det hele taget virker.
Så det er fuldstændig misvisende at kalde dem for smartphone.
De telefoner i Kina som har 3G og som er ikke engang HTC, Apple eller Samsung koster næsten det samme.
Jeg har hørt fra kilder at en smartphone som Iphone4 ligger på en kostpris på ca. 70-80 kr
Der tager du fejl, en iPhone 4S koster 188$ alene for komponenterne. Derudover skal telefonen designes, patenteres, samles, distribueres, markedsføres og sælges (og sikker meget mere)
Det er ikke sådan at jeg er på vippen til at begynde import af disse telefoner, men jeg forstår ikke ikke rigtigt at når det findes så mange udbydere på markedet, bør der også være et market.
Hidtil har det gjort det klart for mig at kvaliteten kan være tvivlsom og med en 2 års reklamations ret kunden har, kan der ligge en tikkende bombe og vente. Samt der er med til at gøre at nogle kunder undgår en sådan telefon.
Jeg vil i tilfælde af at jeg går videre, overveje at sende en personlig besked, for at snakke mere fortroligt
Har du ellers noget kendskab til mobil branchen lidt indefra, tænker når en butik sælger en telefon til f.eks. 3.000 incl. moms. hvor stor avance har sælger så.
Jeg ved at hos nogle af de danske distributører, er priserne højere end udsalgspriserne i nogle webshops.
Hvis det var mig, så ville jeg istedet kigge på et samarbejde med en førende tysk eller engelsk webshop. Få den oversat til dansk og lade dem stå for fragt og reklamation, mens man selv stod for markedsføring i DK. Hvis du får en god aftale på benene, så vil din fortjeneste pr. enhed sikkert være højere, end ved selv at importere og sælge i egen shop.
Hidtil har det gjort det klart for mig at kvaliteten kan være tvivlsom og med en 2 års reklamations ret kunden har, kan der ligge en tikkende bombe og vente. Samt der er med til at gøre at nogle kunder undgår en sådan telefon.
Jeg vil i tilfælde af at jeg går videre, overveje at sende en personlig besked, for at snakke mere fortroligt
Hilsen HDam
Hej Dam. Havde lige lavet en Laang indlæg til dig. Og så smed Amino mig ud inden jeg kunne sende det til dig.
De har et koncept der er fedt. Og med egen design. Og med android software, plus de har udbygget det lidt yderligere til det mere kræsne marked. Og intet dårligt omkring det overhovedet. finder det dybt beundrings værdigt at de vil og kan konkurrere mod firmaer som Htc, Samsung, Evt.
3g-4g og Wifi kan findes til den type telefoner også. Du skal bare finde den rette producent i Asien der vil sælge den type telefoner til dig.