øej Aminoer. :) Nu kommer der et spørgsmål fra en ung mand, som så mange andre er i tvivl om hvordan man bør prioritere sin fremtid. Til januar er jeg midtvejs i en "K-3" kontrakt (en kortidskontrakt på 3 år), som man får når man er sergent i forsvaret. Da jeg startede i Den Kongelige Livgarde for 14 måneder siden der var drømmen at komme til Afghanistan eller lign. for at gøre en forskel i et af Verdens brændpunkter og efterfølgende n HD ( som oftest kræver minimum 2 års erhvervserfaring, hvilket jeg ikke har endnu) Nu er usikkerheden om hvorvidt man overhovedet kan komme afsted, på en intetnationalmission, begyndt at slå mig, der er få pladser og der virkelig mange om buddet! - men arbejdspladsen er fed og de ting vi laver kan jeg rigtig godt lide, men nyder det ikke fordi tanken om at jeg spilder min tid og mine andre værdier derhjemme. Derudover går det virkeligt hårdt udover mig og min kærestes forhold, i og med at vi kun kan se i hinanden i weekenderne, og sådan har det "fungeret" de sidste 14 måneder. Hun betyder virkelig meget for mig, og jeg er bange for at det ikke kan blive ved på den måde som det gør i 1½ år mere, hvoraf de 6 måneder ville være i en internationalmission. Skal man følge sit hjerte og sige til Chefen at jeg ikke kan vente på om man er heldig og få en tilbudt en mission og dermed ikke have "spildt" 3½ år i forsvaret. og så håbe på at man kan finde et job på den anden side af hegnet, tæt på kæresten, så jeg stadig kan komme i gang med HD'en og have reddet værdierne Eller skal man være mere konservativ, og følge sin gamle plan og gøre det færdigt man er startet på. Satse på man får den mission med (oddsne er cirka 1/30) komme hjem det halve år senere, håbe på kæresten stadig er der og så derefter finde et job på den anden side af hegnet og begynde uddannelsen. helt som man planlagde det hele for længe siden. Der vil jo være rigtig mange fordele i at have en udsendelse med i rygsækken når man senere skal finde sig et arbejde. Det skal siges at det ikke rigtig er en mulighed at flytte sammen, da hun har sin dagligdag hjemme i Sønderjylland, med vores hunde, hendes heste og selvfølgelig job. Jeg er selv i Aalborg, med lange dage til omkring klokken 18-20 stykker. Håber i har lyst til byde ind med nogle svar, fordi jeg er virkelig splittet, og det tager rigtig meget energi i hverdagen.
MVH Lars Lomholt Jessen |
Seriøst ... få fingeren ud og kom videre! Selvfølgelig skal du ikke lege Soldat når du har et mål med livet og en sød kæreste derhjemme ...Den løn det danske forsvar betaler er bestemt ikke værd at blive skudt for. Så se og hop på en hyggelig uddannelse herhjemme istedet, nyd livet med kæresten og glem alt om krig og anden skadelig adfærd!
Thumbs op for at stille spørgsmålet :-D