Hej. Jeg har de sidste par dage jongleret lidt med nogle idéer omkring opsætning af min virksomheds struktur. Lige nu har jeg mit media bureau som har omsætning, og jeg skal momsregistrere hurtigst muligt. I bund og grund vil jeg gerne have en form for paraply virksomhed som flere af mine projekter/firmaer skal gå ind under. Eksempelvis:
Jeg er ikke interesseret i at starte et aps som det ser ud nu, og ville helst uden om at skulle registrere x antal cpr numre. Samt vil jeg gerne kunne flytte kapital. Altså penge tjent i virksomhed 1 skal overføres til Paraply virksomheden, og kunne bruges til at starte virksomhed 2. Hvad er den mest optimale måde at gøre dette på, hvilke ting skal jeg være obs på omkring kapital og værdier. Samt, kan jeg bare flytte rundt på de tjente penge som det passer mig? Altså hvis jeg fx tjener penge på at sælge programmering, kan jeg så bruge de penge på at købe et varelager af sko ? Tak på forhånd. Vh. Casper
|
Den konstellation du leder efter, er sandsynligvis et holdingselskab...dvs. du laver:
Holdingselskab (ApS)
- Driftselskab 1 (ApS)
- Driftselskab 2 (ApS)
Du kan alternativt få flere SE-numre til dit CVR-nummer.Casper Fischer:Jeg er ikke interesseret i at starte et aps som det ser ud nu, og ville helst uden om at skulle registrere x antal cpr numre. Samt vil jeg gerne kunne flytte kapital.
Er der nogen speciel grund til, at du gerne vil have alle disse virksomheder (i stedet for at samle dem under 1)? Regnskabsmæssigt er det noget mere bøvlet - og dyrt - at have flere virksomheder. I mange tilfælde kan det slet ikke svare sig (i forhold til blot at have 1).Casper Fischer:Altså penge tjent i virksomhed 1 skal overføres til Paraply virksomheden, og kunne bruges til at starte virksomhed 2.
Ja det kan du.Casper Fischer:Hvad er den mest optimale måde at gøre dette på, hvilke ting skal jeg være obs på omkring kapital og værdier. Samt, kan jeg bare flytte rundt på de tjente penge som det passer mig? Altså hvis jeg fx tjener penge på at sælge programmering, kan jeg så bruge de penge på at købe et varelager af sko ?