Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp omkring virksomhedsopsætning.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har de sidste par dage jongleret lidt med nogle idéer omkring opsætning af min virksomheds struktur. Lige nu har jeg mit media bureau som har omsætning, og jeg skal momsregistrere hurtigst muligt.

I bund og grund vil jeg gerne have en form for paraply virksomhed som flere af mine projekter/firmaer skal gå ind under.

Eksempelvis:

• Paraply Virksomhed
    • Virksomhed 1
    • Virksomhed 2.

Jeg er ikke interesseret i at starte et aps som det ser ud nu, og ville helst uden om at skulle registrere x antal cpr numre. Samt vil jeg gerne kunne flytte kapital.

Altså penge tjent i virksomhed 1 skal overføres til Paraply virksomheden, og kunne bruges til at starte virksomhed 2.

Hvad er den mest optimale måde at gøre dette på, hvilke ting skal jeg være obs på omkring kapital og værdier. Samt, kan jeg bare flytte rundt på de tjente penge som det passer mig? Altså hvis jeg fx tjener penge på at sælge programmering, kan jeg så bruge de penge på at købe et varelager af sko ?

Tak på forhånd.

Vh. Casper

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 08:05

Den konstellation du leder efter, er sandsynligvis et holdingselskab...dvs. du laver:

Holdingselskab (ApS)

• Driftselskab 1 (ApS)
  • Driftselskab 2 (ApS)
Som udgangspunkt kan man ikke flytte penge fra firma til firma, men med et holdingsselskab kan man, idet det netop er selskabets funktion.
Casper Fischer:

Jeg er ikke interesseret i at starte et aps som det ser ud nu, og ville helst uden om at skulle registrere x antal cpr numre. Samt vil jeg gerne kunne flytte kapital.

Du kan alternativt få flere SE-numre til dit CVR-nummer.

Casper Fischer:

Altså penge tjent i virksomhed 1 skal overføres til Paraply virksomheden, og kunne bruges til at starte virksomhed 2.

Er der nogen speciel grund til, at du gerne vil have alle disse virksomheder (i stedet for at samle dem under 1)? Regnskabsmæssigt er det noget mere bøvlet - og dyrt - at have flere virksomheder. I mange tilfælde kan det slet ikke svare sig (i forhold til blot at have 1).

Casper Fischer:

Hvad er den mest optimale måde at gøre dette på, hvilke ting skal jeg være obs på omkring kapital og værdier. Samt, kan jeg bare flytte rundt på de tjente penge som det passer mig? Altså hvis jeg fx tjener penge på at sælge programmering, kan jeg så bruge de penge på at købe et varelager af sko ?

Ja det kan du.
Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 11:41

Peter1982:

Den konstellation du leder efter, er sandsynligvis et holdingselskab...dvs. du laver:

Holdingselskab (ApS)

• Driftselskab 1 (ApS)
  • Driftselskab 2 (ApS)
Som udgangspunkt kan man ikke flytte penge fra firma til firma, men med et holdingsselskab kan man, idet det netop er selskabets funktion.

Det var også den løsning jeg oprindeligt fandt frem til, men som det er nu ønsker jeg ikke aps.

Peter1982:
Du kan alternativt få flere SE-numre til dit CVR-nummer.

Kunne måske være en løsning, vil jeg da kigge nærmere på.

Peter1982:
Er der nogen speciel grund til, at du gerne vil have alle disse virksomheder (i stedet for at samle dem under 1)? Regnskabsmæssigt er det noget mere bøvlet - og dyrt - at have flere virksomheder. I mange tilfælde kan det slet ikke svare sig (i forhold til blot at have 1).

Flere projekter, flere brancher simpelt sagt :) Jeg har flere forskellige beskæftigelser og vil gerne kunne dele dem op, både regnskab men også virksomheds mæssigt. Samt vil jeg gerne have mit "holdingselskab" som styre dem alle sammen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46

Hej.

Du kan kun få et CVR.nr. ved enkeltmandsfirma samt delregistrere andre grene via SE-nr.

Det hjælper dog ikke på beskatningen, idet der skal betales skat af overskuddet uanset.

Holdingselskab...for hvad?

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)