Hej Irene,
Det var også en problemstilling, som jeg var udfor fornylig :-)
Jeg købte et stykke tøj til min søster, og sendte det til England (fra USA), og hun skulle betale postvæsenet online (for tolden), og så ville de bringe det ud til hende derefter, mega besværligt!
Anyway hun skulle betale 25 procent af værdi prisen.
- Så når du bestiller ting fra USA, så skal du få afsenderen til at skrive en lav værdi, så betaler du nemlig mindre i tolden, men jeg kan godt se det kunne være et problem, når du bestiller fra Ebay, da der følger faktura med prisen med.
I mit tilfælde havde jeg skrevet 400$, og min søster skulle betale 60£ for at få det udleveret.
Hvor mange procent man betaler kommer an på, hvad det er for en vare/ting man får tilsendt.
I mit tilfælde var det tøj, som jeg sendte, og det var 25% af værdien, som man skulle betale i tolden.
Jeg syntes virkelig at man skal lave nogle regler om, indenfor post væsenet eller i det mindste gøre det nemmere for "almindelige" folk, at lære og forstå reglerne vedrørende told og bare post i sig selv.
Der er virkelig næsten ikke noget, som jeg ved værre end at sende post, da der er så meget bøvl i det, og så er det ikke mindst dyrt.
Så er der også post væsenerne (ligemeget hvilket land) som altid er MEGA in-fleksible.
De har altid lukket, når man har tid til at snakke med dem, og så er de herre langsomme...
Men fortsat god dag :-)
De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen