Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af café - er jeg for ung og kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer.

Lidt om mig, jeg er en 19årig pige, der har afsluttet hhx, og nu er igang med at finde ud af hvad jeg vil. Jeg har de sidste par år, været fast besluttet på jegskal være selvstændig,, og min store drøm er at drive mit eget hotel. 

Jeg har den sidste uge været på et praktikophold på et hotel i udlandet, og det er her gået op formig, at jeg egentlig tror det er meget sværere at drive noget end det er. Specielt fordi alt med marketing, kundeservice og business i det hele taget ligger MEGET naturligt for mig.

Jeg er gået lidt igang med at undersøge forskellige lokaler, og på nogen kan man se hvad den daglige omsætning er. Jegved at der er stor kokurrence på café markedet, og at mange cafeer hurtigt lukker/skifter ejer. Mit spørgsmål er: kan jeg undgå det med den rette markedsføring eller ligger problemet andre steder?

Og kan man være for ung til at starte sin egen café? 

Har i nogle gode råd?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 12:27

Hej Maritt,

Først og fremmest: Så længe du er over 18, synes jeg ikke at man kan være for ung til det. Alderen spiller ingen rolle, hvis du har evnerne og gå-på-modet til det!

Der er selvfølgelig stor konkurrence på det marked. Du skal nok prøve at finde en niche - noget der gør din café speciel i forhold til de andres - jeg tror det er svært at konkurrere på priserne når der kommer flere og flere af de store kæder.

Men find en niche, og så markedsfør dig på det. Nu er jeg ikke så meget inde i cafébranchen, men kan da prøve med et par idéer:

- Anderledes "dekoration" af caféen - et strandtema eller et storbytema eller hvad ved jeg. Noget hvor du skaber en bestemt stemning på caféen. Måske et fransk tema, hvor man skaber en stemning som på en fransk gadecafé.

- En studiecafé (Kan se du er fra Roskilde, så det må være muligt at fange nogle RUC studerende). Hvor det er hyggeligt at lave gruppearbejde og hvor man måske kan låne materialer. (Plus internetforbindelse selvfølgelig)

- En te café (rimer endda), hvor du sælger alverdens slags te - sådan en ville jeg, som te elsker, helt sikkert besøge.

- Sportscafé (Måske ikke så unik idé umiddelbart). 

Der er muligheder nok, det er bare med at være lidt kreativ og skabe noget unikt - og så have modet og motivationen til at føre det ud i livet.

Du skal i hvert fald have held og lykke med det, hvis du lavede en café med te, er jeg bare ærgerlig over at du ikke starter den i Aarhus, ellers havde du din første kunde ;-)

Hav en rigtig god weekend!

De bedste hilsner
Mark Andreasen 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:12

Hej.

Hvis du har tænkt dig at der skal sælges alkohol i din cafe er du for ung. Da det kræver en bevilling og de gives kun til personer over 25

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 15:43

Det med om man er for ung eller ej. Syntes jeg ikke kommer sagen ved. 

Jeg er selv 17 år nu og er selv selvstændig.  

Hvis du går med energien til at starte dit eget, så er det med at smede jernet mens det varmt.

Self. er det en hel faktorer der skal gennemtænkes hvis du ikke allerede har erfaring med restaurant / cafe branchen. En stor del af min familie er mere eller mindre i den branche som selvstændige og de har nu klaret det meget godt + moms ;) Så jeg har lært en hel del omkring den branche dog ikke det jeg har lyst til lige nu men har dog Restaurant / hotel branchen i baghovedet, når fremtiden og muligheden opstår. 

Men mit bedste råd dig lige nu, er at starte "tænke fasen" op først hvis det ikke er gjort.  

Kan jeg overleve som selvstændig / er du psykisk parat til at tage de svære beslutninger?

Strategisk planlægning. ( Byg trin for trin ) 

Finansering.   Er omkostninger i skak?

forretningsplan / koncept.  Hvordan vil jeg tiltrække kunder? / gør jeg noget anderledes? 

Jeg håber det har hjulpet og hvis ikke må du meget gerne spørge mig her på Amino eller min mail: Kristianlim@hotmail.com

Håber du finder dine svar og held og lykke.

Mvh.

Kristian L.A

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:19

Hej.

Først synes jeg, du skal skaffe hygiejnebevis.

Derefter ska du undersøge om du har kapital til at starte op, hva det koster i materialer, råvarer osv.

Jeg synes ikke at det er nødvendigt at sælge alkohol og have alkoholbevilling.

Du kan sagtens lave af at sælge sodavand, friskpresset juice.. Prøv gerne i fremmede sortimenter som mangojuice, hvor du laver juicen selv - dét vil folk synes er lækkert.

Skaf evt en kok der vil arbejde fritids for dig, så behøver du ikke betal i dyre domme for en uddannet  kok.

Jeg overvejer selv at tage kokke uddannelsen og ville rigtig gerne starte op sammen med dig, dog er jeg fra Odense, desværre

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)