Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fupmagere sælger dig snyd på flaske

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sad med en af dagens gratis-aviser - og notere mig straks den iøjnefaldende overskrift "Fupmagere sælger dig snyd på flaske" - straks kørte jeg alle mine "efterretninger" igennem ift. Network Marketing branchen - men synes ikke lige jeg kunne komme i tanke om at noget selskab er igang med at koge ny suppe på gamle slogans....

Så jeg fik straks en smiler på, da jeg konstaterede, at det IGEN handlede om konventionelle produkter i konventionelt regi - og ikke Network Marketing sammenhæng.

Endnu engang er det forretningsfolk som er fløjtende ligeglade med om det de sælger nu reelt holder vand, holder det de blæser ud i deres markedsføring... Faktisk oversvømmes markedet årligt af op mod 50 tvivlsomme produkter - ihvertfald tvivlsomme ift. de lover...

Denne gang - i denne artikel er det så Organic Human Superjuice, Slow Cow og Cactus Cure der får kniven.

Synes det står i lige dele underholdende og bekræftende kontrast til de evindelige diskussioner, som har kørt i denne sektion på Amino.

Faktum er, at produkter der måske ikke helt lever op til det de lover eller de forventninger der skabes - når vi taler Network Marketing branchen - har det med at forsvinde ganske hurtigt eller som det mindste at lide en stille død. Personlige anbefalinger har nu altid en vis vægt. Når alt kommer til alt.

Mvh.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:45
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Ved ikke helt hvor du vil hen med det her. Ja der er folk der snyder det er vel ikke en nyhed! Nu er langt de fleste virksomheder jo ganske traditionelle virksomheder så det er vel ikke særlig underligt at langt det meste snyd bliver foretaget af traditionelle virksomheder. Det ændre bare ikke ved at stort set alle jeg kender der har været involveret i MLM har haft en dårlig oplevelse og at det syndes at være en ret generel trend for dem der ikke lige arbejder med MLM branchen.

Derimod syndes det at langt de fleste der har handlet med eller været involveret med mere traditionelle virksomheder syndes at det har været gennemsnitlig en god oplevelse. Det syndes også at være en trend for alle andre end folk på den yderste venstrefløj!

Dertil syndes jeg ikke at 50 produkter om året lyder af ret meget. Jeg kender mange der sidder og tager sig til hoved over den måde ting bliver solgt på fordi den er direkte vildledende så det reelle tal er nok mange gange så større. Men når man tænker på de 100.000 hvis ikke millioner af produkter vi kan købe syndes jeg faktisk det er godt klaret at det ikke er værre.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06

Hej

Om vi sælger via MLM eller via traditionelle kilder, internet eller brevduer.

Så er det her indlæg sådan lidt, at pege finger, så er vi da ikke værre....

Men problemet i markedsførring ved at pege finger af en konkurranter, er at det rammer en selv. Det får en til at virke mere useriøs.

Fx. Så kender jeg en konkurrant, der drives af en der gik konkurs i 2007, med i direktionen(også ansat i firmaet), der er under konkurs behandling, for sit eget firma. Sammen med at den tidligere ejer af firmaet, der gik konkurs tilstadig er ansat.  Og selvfølgelig kan jeg gå ud og informere en masse firmaer om det, men det vil ramme mig selv. For det beviser kun at jeg, ikke vil satse på kvalitet, men på at nedgøre mine konkurranter.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:09

jeg ved ikke hvilken viden det videre formidler med den artiklen  ud over en fordom at MLM er snyd , der er jeg i hvert fald  uenig med dig der er snyd i hele verden 

jo der er ikke meget debat her på amino.dk i MLM  imellem og de har alle det samme meget få indlæg og de fleste der stiller spørgsmål er ikke MLM og jeg har aldrig set der er været mange her i forummet , derved kan i måske føle jer alene 

I alle tråde stilles spørgsmål og jo % delen af nyheds overskrifter billige , det store spring og mange andre overskrifter  er der mange af i MLM delen men disse tråde køre også tit af sporet i andre sektioner på amino.dk , i er ikke anderledes , jeg har i hvert fald lært nyheds overskrifter  er ikke en god ide at skrive en tråd med en overskrift sådan , for jeg ønsker MLM har det bedste muligt ligesom i alle de andre sektioner

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 00:10

Slow Cow sælges hos 7eleven.... er det MLM produkt?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 05:05

Asger Jon Frounberg:
Det ændre bare ikke ved at stort set alle jeg kender der har været involveret i MLM har haft en dårlig oplevelse

Kan det tænkes at manglende "due diligence" - og så efterfølgende wakeup call, hvor det har vist sig, at man rent faktisk skal gøre en betragtelig indsats - som i alt andet i livet - kan være en medvirkende årsag til at rigtig mange af dem du kender simpelthen har givet op - og så istedet for at erkende:

"Ok, jeg undersøgte måske ikke tingene ordentlig..."

eller...

"Succes er ofte forklædt som hårdt arbejde..."

Så kalder de et givent selskab for fusk eller en et givent "upline" for en bandit og givne produkter for ej virkbare...?

Det vil altid være interessant at spørge mere konkret ind til hvad begrundelse der ligger for den "dårlige oplevelse".

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 05:07

Mikael christiansen:
jeg ved ikke hvilken viden det videre formidler med den artiklen  ud over en fordom at MLM er snyd , der er jeg i hvert fald  uenig med dig der er snyd i hele verden 

Det der faktisk er sket med dig over tid, Mikael, er at du er gået fra at save gevaldigt i denne kategori på Amino - til rent faktisk at erkende/proklamere: Der er er snyd allevegne.

For det får du respektpoint ;-)

Lasse Burholt

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 05:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Så er det her indlæg sådan lidt, at pege finger, så er vi da ikke værre....

Men problemet i markedsførring ved at pege finger af en konkurranter, er at det rammer en selv. Det får en til at virke mere useriøs.

Det er nu rent faktisk ikke hensigten at PEGE FINGER - især ikke da jeg eks. ikke kender to af tre nævnte produkter - men at pointere/glæde sig over, at der heldigvis er langt/har været langt mellem de negative artikler omkring selskaber og produkter i Network Marketing branchen.

Glæden består ikke i at nedgøre, kritisere - men det faktuelle i at vi oversvømmes at trenden "vitaminholdige drikke", som alt andet end lige osse er opstået som følge af den succes mange Network Marketing selskaber har haft med at flytte endog rigtig mange produkter i denne kategori - blot med det fortegn at der så har været noget indhold i disse produkter.... som uanset hvor kritisk man angriber produkter: Har en effekt.

Glæden består lige så meget i, at hver gang der ryger en negativ artikel i pressen omkring givne selskaber i Network Marketing branchen, så ligger det negativ sky over rigtig, fortrinsvis "nye" eller ny-startede - fordi de har sværere ved at argumentere med alle andre fakta. Så ergo: en artikel som i overskriften giver mig en "åh nej, ikke nu igen"-følelse til "nå, ok, det var så ikke os det gik udover denne gang" er en slags lettelsens suk.

Lasse Burholt

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 05:16

SIranee:
Slow Cow sælges hos 7eleven.... er det MLM produkt?

NEJ!

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 06:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op Lasse - du må jo sidde med en varm følelse hver uge, når det er Kontant Smile

Jeg kan sagtens forstå, at det er ubehageligt at arbejde med en branche, der står så meget for skud som MLM, men er der ikke en mere konstruktiv måde at gribe det problem an på end ved at juble hver  gang, der er nogen uden for det område, der bliver grebet i at snyde?

Alle iværksættere burde i mine øjne ærgre sig, hver gang en ny snyder har fået succes - de ødelægger da den generelle forbrugertillid - og dermed også omdømme på de produkter, der rent faktisk holder, hvad de lover.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)