Sad med en af dagens gratis-aviser - og notere mig straks den iøjnefaldende overskrift "Fupmagere sælger dig snyd på flaske" - straks kørte jeg alle mine "efterretninger" igennem ift. Network Marketing branchen - men synes ikke lige jeg kunne komme i tanke om at noget selskab er igang med at koge ny suppe på gamle slogans.... Så jeg fik straks en smiler på, da jeg konstaterede, at det IGEN handlede om konventionelle produkter i konventionelt regi - og ikke Network Marketing sammenhæng. Endnu engang er det forretningsfolk som er fløjtende ligeglade med om det de sælger nu reelt holder vand, holder det de blæser ud i deres markedsføring... Faktisk oversvømmes markedet årligt af op mod 50 tvivlsomme produkter - ihvertfald tvivlsomme ift. de lover... Denne gang - i denne artikel er det så Organic Human Superjuice, Slow Cow og Cactus Cure der får kniven. Synes det står i lige dele underholdende og bekræftende kontrast til de evindelige diskussioner, som har kørt i denne sektion på Amino. Faktum er, at produkter der måske ikke helt lever op til det de lover eller de forventninger der skabes - når vi taler Network Marketing branchen - har det med at forsvinde ganske hurtigt eller som det mindste at lide en stille død. Personlige anbefalinger har nu altid en vis vægt. Når alt kommer til alt. Mvh. Lasse Burholt |
Ved ikke helt hvor du vil hen med det her. Ja der er folk der snyder det er vel ikke en nyhed! Nu er langt de fleste virksomheder jo ganske traditionelle virksomheder så det er vel ikke særlig underligt at langt det meste snyd bliver foretaget af traditionelle virksomheder. Det ændre bare ikke ved at stort set alle jeg kender der har været involveret i MLM har haft en dårlig oplevelse og at det syndes at være en ret generel trend for dem der ikke lige arbejder med MLM branchen.
Derimod syndes det at langt de fleste der har handlet med eller været involveret med mere traditionelle virksomheder syndes at det har været gennemsnitlig en god oplevelse. Det syndes også at være en trend for alle andre end folk på den yderste venstrefløj!
Dertil syndes jeg ikke at 50 produkter om året lyder af ret meget. Jeg kender mange der sidder og tager sig til hoved over den måde ting bliver solgt på fordi den er direkte vildledende så det reelle tal er nok mange gange så større. Men når man tænker på de 100.000 hvis ikke millioner af produkter vi kan købe syndes jeg faktisk det er godt klaret at det ikke er værre.