Ikke at der er særligt mange indgående links af den grund (endnu) :)
Mathias
Det siger stadigvæk 0 links med den url der er måske enkel vis bruger andre værkstøjer , men hovedproblemet er der er ingen der peger på din side
Mikael, jeg ved godt du kan li at bruge alle mulige linkværktøjer til at tjekke om en side nu også har links eller ikke. Men det er nu de færreste link tjekkere som ser linket til en hjemmeside når det opstår, hvis du mener noget andet, burde din linktjekker jo så se at der er links til siden nu ;) eller for den sags skyld andre linktjekkere.
Rigtig nok skal der links til, men alt der behøves er nu kun 1 link, for at Google bliver opmærksom på en hjemmeside. og er den interne linkstruktur god, og er der ingen indekseringsbarriere, ja så vil Google komme forbi hele hjemmesiden i løbet af no time. Det er dog ikke sikkert at den viser det i deres indeks lige med det samme. Men 1 link er alt hvad der skal til.
Til trådstarter så bliver du nød til at linke til de enkelte kontinenter med reelle links, da det du på nuværende tidpunkt bruger er en helt normal select box med javascript på, som sender brugeren over til den korrekte side. Men for at google skal kunne læse dette uden fejl, skal du linke med helt normale a href links.
Så ja jeg tror du har ret i din mistanke.
Jeg kan godt lave en lidt dybere analyse, men jeg tror rent faktisk ikke man behøver det
Ja, jeg ved at indgående links hjælper. Men mit spørgsmål går primært på om den interne struktur gør det svært at crawle sitet? Men jo, måske skal jeg bare vente lidt længere og få flere indgående links.
Har bemærket at mange advarer mod sitemaps. Alligevel tænkte jeg at et sitemap kunne gøre opmærksom på mine dybere sider. Google skriver explicit i deres guidelines at de ikke er glade for drop-downs. Og drop-down-linkene ser jo også anderledes ud htlm-mæssigt end almindelige tekstlinks og det er derfor jeg tænker at bot'en slet ikke anerkender dem som links? Mener ellers at drop-downs er mere simpelt og brugervenligt end at lave 200 tekst links til de landepages vi har.
Takker for råd, vil se på det!
Mathias
Der er ikke noget galt i dropdownmenuer så længe det er lavet rigtigt, men det der er ikke en dropdownmenu, det er en selectbox.
Og ja XML sitemaps er ikke så gode at bruge, da du så fx ikke ville vide om du har nogle problemer med indeksering på naturlig vis. Indeksering på naturlig vis er altid at foretrække. fordi der følger endnu flere fordele ved den metode.
Nej det er slet ikke sikkert at du kan spotte problemet i webmaster tool, specielt ikke hvis du ikke ved hvad du skal kigge efter :) jeg ved ikke hvor godt et kendskab du har til værktøjet, men man burde kunne spotte problemet hvis man graver lidt :) du kan vel i bund og grund bede google om at crawle siderne, eller opstår der problemer der? Hvis du ikke selv kan grave dig frem til problemet, så vil nok godt hjælpe dig :)
Nej det er slet ikke sikkert at du kan spotte problemet i webmaster tool, specielt ikke hvis du ikke ved hvad du skal kigge efter :) jeg ved ikke hvor godt et kendskab du har til værktøjet, men man burde kunne spotte problemet hvis man graver lidt :) du kan vel i bund og grund bede google om at crawle siderne, eller opstår der problemer der? Hvis du ikke selv kan grave dig frem til problemet, så vil nok godt hjælpe dig :)
Dvs. at jeg enten skal have indgående links til 200 lande eller lave interne tekstlinks til 200 lande for at sikre en komplet indeksering? Kan man ikke lave selectbox'ene med a hrefs? Stadig lidt mærkeligt hvis Googlebot ikke er klogere - på nogle områder er det jo mere brugervenligt at bruge dropdowns.
Som sagt så melder Webmaster Tools ingen problemer med at crawle - og har prøvet at fetch'e plus som sagt at submitte sitemap. Men der vil heller ikke nødvendigvis komme en fejlmeldling hvis jeg har ret i min mistanke om, at Googlebot'en "overser" mine links i select boxen. Takker igen.