For ca. 14 dage siden launchede vi et nyt site for en vaccinationsklinik. Sitet er på ca. 250 sider og kun nogle få af hovedsiderne er blevet indekseret af Google. Jeg ved, at Google kan tage lidt tid om at indeksere sitet, men jeg har mistanke om at problemet kan skyldes at størstedelen af siderne linkes til fra dropdown-menu'er (se under rejsemål -> kontinenter) og at Googlebot har svært ved at anerkende disse som links og dermed at crawle sitet? Nogle der kan be-/afkræfte dette og har forslag til løsninger? Jeg har submittet et xml-sitemap, foreløbigt uden yderligere indeksering.
Du svare ikke på hans spørgsmål omkring den interne linkstruktur.
@Taeus
Sitemap - drop det! Du får måske nogle af siderne indexeret, men det skjuler hvis du har problemer med den interne linkstruktur. Det er meget bedre at få sine sider på vha. en god linkstruktur.
Det ser ud til at du har en fin linkstruktur i andet lag. Men du skal sørger for at få nogle links fra forsiden og ind til andet lag (Andet lag er f.eks. din "ordbog" (?) over rejsemål)
Derudover skal du sørger for at få backlinks til for det første hovedsiden, men så sandeligt også dine undersider. Hvis du har 10 sider og de alle får 3 backlinks samt en forside der får 5 links er det bedre end hvis du får 35 links til forsiden.
Du svare ikke på hans spørgsmål omkring den interne linkstruktur.
indgående links skal der til før denne her google vil komme forbi alle undersider og nul links er jo ikke ret mange , interne struktur gør ikke alt , der skal mere til end bare det
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Hvis du har webmasterværktøjet, så vil du kunne se om Google har problemer med nogle af dine sider, og om den overhovedet har været forbi de sider der ikke er indekseret endnu. Og derefter vil du finde dit problem :)
Hvis du har webmasterværktøjet, så vil du kunne se om Google har problemer med nogle af dine sider, og om den overhovedet har været forbi de sider der ikke er indekseret endnu. Og derefter vil du finde dit problem :)
Thomas,
Jeg bruger Webmaster Tools. Der er indexeret 17 sider ud af 250. Den angiver ingen problemer med at crawle, men der kan jo godt være et potentielt problem alligevel. Som sådan hjælper Webmaster Tools mig vel ikke med mit problem her?
Har bemærket at mange advarer mod sitemaps. Alligevel tænkte jeg at et sitemap kunne gøre opmærksom på mine dybere sider. Google skriver explicit i deres guidelines at de ikke er glade for drop-downs. Og drop-down-linkene ser jo også anderledes ud htlm-mæssigt end almindelige tekstlinks og det er derfor jeg tænker at bot'en slet ikke anerkender dem som links? Mener ellers at drop-downs er mere simpelt og brugervenligt end at lave 200 tekst links til de landepages vi har.