Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en ide! Den minder meget om Co2 neutralt website, og e-handelsfonden!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal nok have et lidt større perspektiv end 500,- pr. år.

E-mærket koster, mig bekendt, omkring 5.000 om året og E-handelsfoden har jurister ansat osv.

E-handelsfonden kan kritiseres på flere områder og bare deres "nye" hjemmeside- og nyhedsbrevslayout er simpelthen så utiltalende at det giver mig ondt i maven.

Der er rigelig med muligheder for at lave en konkurrent til dem, bare forretningsplanen er gennemtænkt og det ikke bliver et "hobbyprojekt".

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 11:20

Jeg ved godt e-mærket er blevet kritiseret utallige gange. Også meget meget på trustpilot..

Men jeg tror e-mærket startede på en billig pris. Igennem tiden har de så fået flere og flere kunder, hvor de så har sat prisen op.

Ja jeg gennem tænke alle krav, og som du siger så skal det ikke være et hobbyprojekt. Men igen, tak for god feedback.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:37

Hassan Aziz:

hvert år betale virksomheden 500kr. - et abonnoment. hvert halve år tjekker vi om virksomhedn stadig lever op til vores krav.

Har de 500 tjener vi da gode penge hvis flere virksomheder begynder at tilmelde sig :)

Ikke for at starte en diskussion om hvad der er gode penge, men hvis du for 500kr skal lave det store grundige lndledende check, og så derefter chekke op på virksomheden 2 gange om året, så tror jeg altså ikke det bliver til det helt store.

Du nævner design, overskuelighed, banner/add og flere andre ting, det ville ikke forbavse mig hvis der er 5 timers arbejde om året i at holde øje med en butik. Det svarer til 100kr i timen og så kommer der jo alle dine udgifter (som godt nok ikke er alverden, men alligevel) oven i. Det bliver da svært at få til og løbe rundt?

Tilmeldt 15. Aug 11
Fra  Bull Skrevet kl. 12:42

Jeg er ikke alene om projektet, men ja, jegkan godt følge dig. Men før vi starter projektet om, må jeg tænke os godt og grundigt. både men hensyn til investering, krav, og hvordan vi får det hele til at køre :)

Men indtil videre er vi 2-3 på projektet, men skal måske også have et par frivillige.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:49

Jojo, men det er jo sådan set ligemeget hvor meget I er, regnestykket jeg stiller op går på om du kan lave gode penge ved at få 500kr for at overvåge en butik....
Hvis du kan det skal der selvsagt en masse folk til at overvåge en masse butikker, men hvis du sætter penge til på hver enkelt butik du overvåger nytter det jo ikke bare at overvåge nogle flere...

Tilmeldt 15. Aug 11
Fra  Bull Skrevet kl. 13:11

jo, men igen kan jeg godt se hvad du mener. men jeg tror at 500kr er en god startspris, og hvis så der bliver succes i bixen, stiger prisen måske med en hund eller to, osv..

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:12

Som udgangspunkt kan det virke meget appelerende at starte en mærkningsordning. Og der er da også flere der prøver f.eks. http://www.websjop.dk og www.e-certifikat.dk og sikkert også flere...

Den store årsag til at det næppe lykkedes for nogle af dem, at opnå nævneværdig succes, er at de har den vare som de sælger. De mangler troværdighed, hvorfor skulle jeg stole mere på dem, end på den webshop som jeg vil handle i. Det problem havde e-mærket også i starten og der blev brugt sandsynligvis flere millioner i marketing og PR, for at opbygge kendskab og tillid overfor forbrugerne. Samtidigt er e-mærket drevet af en fond, og spillerne bag anerkendte forreninger. Altsammen noget der giver uendelig meget mere troværdighed, end de fleste selvstændig virksomheder lige vil kunne trylle frem (medmindre man for shanghaiet Kontant Kåre :-))

Hvis man vil ind på det marked, bør man tænke nyt, præcist som Peter fra TrustPilot gjorde. Han slap udenom troværdighedsproblemet, ved bare at videre formidle forbruger oplevelser. På den måde er det ikke Trust Pilot der er dommeren, men den brede masse af forbrugere.

Jeg tror tiden er ved at være løbet fra almindelig mærkningsordninger! Man siger at når de "dumme" begynder at købe så er det på tide at sælge! Jeg kender på ingen måde, alle aktører indenfor mærkningsordninger, men der er flere af dem som jeg ikke mener man just kan kalde skarpe.

Istedet for at lægge sig op af e-mærket, så ville jeg lægge mig op af TrustPilot hvis jeg var i dine sko.

(Når jeg skriver sådan et indlæg, kommer mine konklusioner nogle gange til at virke lidt hurtige og måske endda ubegrundede. Det er fordi jeg har været i webbranchen i 15 år, efterhånden tager en masse erfaringer for givet, så hvis der er et eller flere steder hvor man ikke synes mit indlæg hænger sammen må man endelig spørge ind til det)

Tilmeldt 15. Aug 11
Fra  Bull Skrevet kl. 14:19

Hej

Tak for feedback.

Hvis jeg nu skulle læne mig over Trust Pilot, hvordan skulle jeg så gøre. Jeg kender dog også flere hjemmesider som har prøvet det samme som trustpilot.

Men måske kunne jeg kunne jeg blande e-mærket, og trustpilot...?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:48

Hassan Aziz:

Hvis jeg nu skulle læne mig over Trust Pilot, hvordan skulle jeg så gøre. Jeg kender dog også flere hjemmesider som har prøvet det samme som trustpilot.

Freemium og en helvedes masse opsøgende salg i starten!

På Teamet skal du havde en sælger der ikke er bange for ringe (og give noget væk gratis) og en udvikler der kan bygge platform og integrerer den ind i de forskellige shops.

Hvis man har en lang nok runway, er jeg sikker på at man med ovenstående ingredienser ville kunne lave en fornuftig forretning.

Tilmeldt 15. Aug 11
Fra  Bull Skrevet kl. 14:53

Jeg kunne jo godt selv ringe, og jeg kan sikkert give noget gratis væk(men hvad mener du med det)

Platformen kan jeg nemt lave i html...

Er der ellers andet som du synes jeg skulle have styr på?

Igen, tak for dit gode feedback.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)