I kender sikkert god e-handelsfonden, ingenCo2, klimabevidst osv. jeg havde tænkt at lave et projekt lidt ligesom dette: Projektet skal hede eneutral - Og får at man kan få det e-neutrale mærke på sin hjemmeside skal man opfylde de her krav: Kravene er bare de basiske krav, og hvis projekt bliver skudt igang vil vi sikkert få flere krav med på:
eNeutrale hjemmeisder tjekkes igennem for:
Ejeren og virksomheden tjekkes igennem -> For at være eNeutral tjækker vores Team, ejeren, og virksomheden, for snyd bedrageri, eller lign. Vi tjekker også om CVR nummeret som virksomheden oplyser på hjemmesiden er korrekt. Der bliver også lavet en lang process af søgning omkring virksomheden og ejeren. Støder vi på noget som ikke accepteres hos eNeutral, beder vi om en forklaring fra ejeren.
Vi tjekker om virksomhedens hjemmeside er brugervenlig og overskuelig. et eksempel ville være vil følgende virksomhed har fyldt sit website op med Adsense reklamer. Det vil vi betragte som et uoveskueligt website. Det er vigtigt at en hjemmeside er brugervenlig, for er den det, bliver den helt klart mere troværdig.
Vores sidste fase er at tjekke op på hvis virksomheden sælger ulovlige varer. Derfor vil vi gennemgå varer der ser mistænkelige ud.
Når alt ser rigtigt ud, og virksomhedens hjemmeside lever op til vores krav, må virksomheden sætte det eNeutrale mærke på sin hjemmeside.
en gang om året, vil vi tjekke virksomheden, hvor vi gennemgår vores krav, og tjekker igenneme hvis virksomheden stadig lever op til kravene. Vi kontrollere på samme måde som vi har gjort fra starten.
_______________________________________________________________________________ Hvad synes i her på amino? :)Er det godt koncept.??? Kan det betale sig at starte sådan en projekt?
Vh Hassan
....
Jeg sendte ette indlæg ud om morgnen men der kom ikke nogle var, så her prøver jeg igen :)
Tjoeee, nu er jeg jo en af dem der mener der er stor forskel på en god ide...og en god forretnings ide.
Og her er IDEEN skide god.....men det ikke helt klart for mig hvor forretningen er, skal det offentlige ind og støtte det (ligesom smileyer) eller skal butikkerne selv betale for at du går dem efter i sømmene, og vil de betale hvad det koster, jeg tænker sådan et mærke hurtigt løber op i 20.000kr og det tror jeg er en del penge for mange små eller nystartede web-shops.
E-handelsfonden (e-mærket) står generelt for "Sikker handel på Internettet". Når en virksomhed ansøger E-handelsfonden om at bliver e-mærket, så gennemgår E-handelsfonden virksomheden, både i forhold til nogle guidelines (optimering af Webshoppen), men også rent juridisk samt tilpasning af forretningsbetingelser til den enkelte virksomhed m.m. Hvad skal der til for at blive e-mærket?
Det behøves ikke nødvendigvis at betyde at E-handelsfonden er en dum idé for virksomheder, og ikke giver nogen sikkerhed for forbrugerne på Internettet. Men E-handelsfonden har en meget blandet omtale.
Jeg synes det er en udemærket idé, men det bliver nok ret svært for dig at tjekke juridiske forhold m.m. ligesom E-handelsfonden. Men de ting du selv nævner, kan du jo selvfølgelig godt undersøge. Du skal have noget helt nyt med ind i konceptet, hvis det skal lykkedes dig :-)
The only place where success comes before work is in the dictionary.
Jeg kan ikke se hvilke tilladelser du skulle have behov for - men hvis du selv er i tvivl, så bør du undersøge det.
Når du har tænkt dit koncept lidt mere igennem, hvordan du præcis vil have det, og hvordan tingene skal hænge sammen, så prøv at skriv det hele ned i et Word-dokument, på en overskuelig måde. I dette dokument skulle hele din idé gerne være i detaljer. Gå til det nærmeste advokatfirma, og hør om de vil tage et kig på det - om der skulle være nogle rent juridiske problemer i dit udtænkte projekt. Hvis de ikke vil gøre det gratis, så undersøg om der er et erhvervsråd i nærheden af der hvor du bor, som evt. kan udskrive et "klippekort" til dig, med x antal gratis rådgivningstimer hos revisor, advokat, markedsføringsrådgivning m.m. - det køre vi med i Viborg Kommune. :-)
Ja, det kunne du godt - men E-handelsfonden er jo egentlig en af dine konkurrenter, så det er ikke sikkert at de er interesseret i at hjælpe dig. Hvis du sender dem alle dine nye idéer, kan det være at det inspirerer dem? De må jo gerne tage dem, da du ikke har patent eller noget som helst. ;)