Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: Grøn energi og alt er betalt fra dag 1?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har udviklet en økonomisk model, som kan betale for hele gildet, næsten før det er begyndt med nogle simple og ganske enkelte justeringer af lovgivningen. Men er det en god idé, hvor er hullerne?

Læs om ideen her og giv gerne din kommentar eller stemme?

http://ideernes.dk/baeredygtighed/groen-energi-og-alt-er-betalt-fra-dag-1

Skyd, skyd, skyd ;-)

Mvh

Tommy Duus

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 15:44

Hej igen

Ved godt at min beskrivelse er lang, men synes den fortjente noget spalteplads. Håber på noget sparing?

Tommy

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 15:54

Uha...det kræver indsigt at skyde på en velkvalificeret måde...meeeen det lyder spændende.

Nu er det mest GRØN RENGØRING jeg har forstand på, men det er naturligvis noget der hænger sammen i sidste ende.  Vindmøller langs motorveje har jeg hørt om før, reklamer på denne strækning er mere nyt. Men hvis ikke nogen presser på så sker der selvklart intet. 

Det bliver spændende at følge!

BH

Lars

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 16:11

Tak Lars,

Ja... alt handler mere om økonomi end om at være grøn. Med modellen her er møllerne betalt, arbejdspladser skabt og der er penge til nye/andre grønne investering og velfærd. Eneste hæl man skal klippe er annonceringsdelen, men selv hel uden den er det en bæredygtig forretning fra dag 1.

Men ja, nu må vi se om der er nogen der går videre med den ,-)

Tommy

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:18

Hvad med de mennesker der bor i nærheden af alle de mange nye møller? Hvem skal betale deres erstatning? For nylig var det på tale, at mølleopstillerne skal købe jorden indenfor 1,5 km fra møllerne - hvis det bliver en realitet, stiger opsætningen af de store vindmøller betragteligt i pris. Måske endda så betragteligt, at det fremover bliver en bedre forretning at sætte vindmøllerne op på havet.

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 16:31

Tak for input

Det har jeg taget højde for. Møllerne skal ikke pladseres ved beboelse indenfor den gældende lovgivning. Ingen skal generes, men gavnes. Området omkring motorveje er i forvejen opkøbt, så jo tættere vi kommer på motorvejen (lovændring) desto billigere bliver det, grundet at jordopkøbet bliver mindre.

Men min model tager højde for at jorden ikke skal frikøbes, eller kun i begrænset omfang. Men frikøb vil i nogen grad blive aktuelt, men den del af regningen er længe betalt med annonceringen... en indtægt du ikke får på havet ;-)

Tommy

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:25

Altså udover det ikke er lovligt lige pt, så tror jeg ógså du overvurderer prisen og interressen på reklamer...

i 2010 blev der brugt lige knap 500 mio på outdoor reklamer i Danmark (eks produktion/print) og hvis du vil financiere 3000møller af 7,5 mio giver det 22.5 mia. altså rundt regnet 50gange så meget som det samlede budget er i hele landet.

Hvis vi nu er meget optimistiske ville mit bedste bud være at du kunne hive 10% af det samlede budget til vindmøller (og jeg tvivler men hey den grønne boble vokser jo vildt i disse dage) så kunne man måske lave 50 mio om året til vindmøller (og så er der stadig ikke brugt penge på at lave reklamerne, male møllerne eller sælge dem) og det betyder altså at du ender på at kunne financiere ca 6 møller om året...
Men så har du også seks gratis møller så den er jo god nok, men en lidt anden skala.

Og nå vi nu har nej hatten på :-) så er du nok også nød til at kunne dokumentere at vi eks får mange flere turister hvis vi har vindmøller langs motorveje frem for de havmølle parker vi har nu, for det virker lidt som en påstand.

bare mine 5 cent

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 10:33

Super feedback, tak!

Det er heller ikke tiltænkt at reklamerne skal betale for hele skidtet ;-) Ikke alle pladseringer vil heller ikke egne sig hertil. Husk dernæst på at møllerne opstilles over en årerække på 10-15 år, altså løbende annoncering som møllerne kommer op.

De 22,5 milliarder er til stk prisen. Køber man 1000 eller 3000 stk. ender vi nok i en stk. pris på de 17-18 milliarder.

Turismen er helt klart spekulativt, men når du medregner de andre faktorer som jeg nævner... tilskud osv.

vender lige tilbage... har en datter der kalder

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:02

Det forstod jeg sådan set godt....

Men jeg tror det bliver svært at få de 20-30% i mængderabat som du regner med hvis du køber ind over 10-15 år, altså hvis du skal presse prisen så meget skal du købe det i et hug?

Og selvom du kunne få lov så er der altså stadig et pænt stykke vej fra max 50 mio og til 17-18 mia :-)

Og som jeg læser dit indlæg så er reklamefinanciereingen det enste "nye" i din ide, resten (at grøn energi tjerner sig ind osv er jo allerede igang)

Når det er sagt tror jeg stadig på ideen, for nogle år siden lancerede man i Japan små møller til at sætte på sit eget (og evt naboens hus) Der var modellen den samme at man solgte reklamepladsen og på den måde kunne man få mere eller mindre gratis strøm mod at have en øjebæ på sit hus. (Store møller er besværlige i et land hvor der hele tiden er jordskælv) jeg kender ikke salgstallene, men jeg vil da tro at de stiger oven på deres radioaktive udslip.

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 16:18

Hej igen

Hvis man vælger at købe 1000 møller i et snuptag, skal man nok kunne få 30% rabat, selvom det i sagens natur er spekulativt.

Forslaget er nyt på flere områder fordi det kombinere en lang række faktorer sammen. At man køber en masse møller på samme tid, stiller dem op langs motorvejen og tillader annoncering betaler i sig selv for møllerne, uanfægtet hvor meget strøm møllerne producere. Det er det interessante i forslaget.

Du undervurdere annonceringsværdien kraftigt. At annoncere på en mølle skal naturligvis også her kombineres med en række andre platforme (internet) som giver virksomhederne værdi.

Sporadisk grønne tiltag giver ikke PR, branding eller synderlig mange dynamiske arbejdspladser der sætter gang i væksten. Et stort spadestik giver payoff med det samme i stor stil, så er der penge til at investere bredt i sol, bølge, jordvarme og biomasse.

Vi er opmærksomme på et husvindmølleprojekt som kommer til at blive et hit, det er på forsøgsstadiet men om et år eller 2 er det helt sikkert en realitet.

Tommy

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)