Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS ... Hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej rare Aminoer.
Jeg har drevet virksomhed I et års tid.
Jeg er kommet dertil hvor jeg vil lave et selskab. Et holding. Min bankmand snakkede om at der var kommet nogle nye/nyere regler. At man ikke nødvendigvis skal smide alle 80.000 kroner med det samme. Er det korrekt? Eller hvordan fungerer det nu til dags ;-) ???

På forhånd mange tak ;-)
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
;-)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:52

Hvorfor spurgte du ikke ham med det samme? :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:58

Reglerne fremgår af selskabsloven. Mindste selskabskapital er DKK 500.000 for aktieselskaber og DKK 80.000 for anpartsselskaber. Ved stiftelsen skal man indbetale mindst 25 % af selskabskapitalen og mindst DKK 80.000. Der er mulighed for at indbetale andre værdier end kontanter (apportindskud), men det kræver brug af en revisor. Man må stifte holdingselskabet først og derefter bruge holdingselskabets selskabskapital til at stifte driftselskabet med, så man ikke skal stille med to gange mindste indskud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Nej...det er der ikke.

Men hvad vildu med et holding, når du ikke har et drifts-ApS?

MvH

Peter

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 21:17
Hej Peter. Driftsselskabet startes med partner efterfølgende ;-)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:24

Jeg går ud fra at du vil stifte et holdingselskab med et ApS nedenunder? Ellers er der ikke rigtig nogen grund til at stifte et holdingselskab alene, da der så ikke noget det kan "holde under sig".

Men hvis det er på den måde, så skal du minimum have 80.000 kr. enten i form af penge eller en anden form for aktiver (det kan være en bil, IT-udstyr eller andet til en værdi på minimum 80.000 kr. som der skydes ind).

Så vidt jeg ved kommer du ikke uden om at stifte et ApS uden at kunne lægge en anpartskapital med en værdi på minimum 80.000 kr. Jeg har selv prøvet flere forskellige variationer af stiftelse af selskaber og jeg vil klart anbefale dig at kunne lægge anpartskapitalet i form af penge - ikke bil eller andet. Grunden til dette er at 80.000 kr. bliver ved med at være 80.000 kr. hvis der er tale om penge (med mindre du selvfølgelig bruger dem). Men hvis du f.eks. inskyder en bil eller IT-udstyr så skal du til at afskrive det over tid. Jeg har selv prøvet den version for en del år tilbage. Der var det for 125.000 kr. IT-udstyr som blev indskudt. Og som sådan var det jo smart nok, da jeg ikke skulle finde 125.000 kr. i rede penge. Men problemet var blot at sådan noget indskudt IT-udstyr skal afskrives, da det taber værdi. Så allerde efter et par år ville jeg så skulle til at skyde nogle konkrete penge ind i virksomheden, hvis den ikke havde genereret nok overskud til at udligne det som var tabt pga. afskivningerne i IT-udstyrets værdi.

Så det var blot lige mit eget personlige tip på baggrund af erfaring.

Disclaimer: Jeg er ikke revisor, bankmand eller har en eller anden fin MBA, Handelsskole-eksamen eller lignende - jeg er bare iværksætter Geeked.

/Jesper

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 21:38
Tak :-)
Tilmeldt 3. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:39

Hej Morten

Enig med de øvrige kommentarer.

Du kommer ikke udenom at lægge kr. 80.000 enten ved indskud af kontanter eller værdier.

Det lyder til, at din bankmand har hentydet til, at det nu ved stiftelse af et selskab er muligt kun at indbetale 25% af selskabskapitalen, hvis selskabskapitalen udgør kr. 320.000 eller derover, således at den resterende del af kapitalen kan kræves indbetalt på anfordring. 

Du er velkommen til at give mig et kald (naturligvis gratis), hvis du har behov for sparring om selskabsstiftelsen og navnlig det kommende partnerskab, som du omtaler.

Mvh Peter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)