Jeg har drevet virksomhed I et års tid. Jeg er kommet dertil hvor jeg vil lave et selskab. Et holding. Min bankmand snakkede om at der var kommet nogle nye/nyere regler. At man ikke nødvendigvis skal smide alle 80.000 kroner med det samme. Er det korrekt? Eller hvordan fungerer det nu til dags ;-) ??? På forhånd mange tak ;-) |
ApS ... Hvordan?
|
Hvorfor spurgte du ikke ham med det samme? :) |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Reglerne fremgår af selskabsloven. Mindste selskabskapital er DKK 500.000 for aktieselskaber og DKK 80.000 for anpartsselskaber. Ved stiftelsen skal man indbetale mindst 25 % af selskabskapitalen og mindst DKK 80.000. Der er mulighed for at indbetale andre værdier end kontanter (apportindskud), men det kræver brug af en revisor. Man må stifte holdingselskabet først og derefter bruge holdingselskabets selskabskapital til at stifte driftselskabet med, så man ikke skal stille med to gange mindste indskud. |
Nej...det er der ikke. Men hvad vildu med et holding, når du ikke har et drifts-ApS?
MvH Peter |
|
Jeg går ud fra at du vil stifte et holdingselskab med et ApS nedenunder? Ellers er der ikke rigtig nogen grund til at stifte et holdingselskab alene, da der så ikke noget det kan "holde under sig". |
|
Hej Morten Enig med de øvrige kommentarer. Du kommer ikke udenom at lægge kr. 80.000 enten ved indskud af kontanter eller værdier. Det lyder til, at din bankmand har hentydet til, at det nu ved stiftelse af et selskab er muligt kun at indbetale 25% af selskabskapitalen, hvis selskabskapitalen udgør kr. 320.000 eller derover, således at den resterende del af kapitalen kan kræves indbetalt på anfordring. Du er velkommen til at give mig et kald (naturligvis gratis), hvis du har behov for sparring om selskabsstiftelsen og navnlig det kommende partnerskab, som du omtaler. Mvh Peter
|