Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korte fællesmøder for boligforeninger - god eller dårlig ide

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber hermed på lidt feed-back fra "amino-kollegaer". Vores produkt henvender sig til andels- og ejerboligforeninger og i første omgang i Storkøbenhavnsområdet. Vi kan som regel reducere en forenings samlede udgifter med 10-20% og komme med en masse andre fornuftige råd.

Nu har jeg brug for jeres råd/svar. Mange af disse foreninger er svære at få i tale (gemmer sig lidt), hvorfor det måske vil være mere uforpligtigende for dem at deltage i et fællesmøde/minikursus. Her kunne en agenda være:

Energibolig - hvordan kan i optimere, tilskud etc.

Faldstammer / Vandstigestrenge - den nye måde at renovere på der tillige generer medlemmer mindst muligt.

Tilstandsrapport / Vedligeholdelsesplan - et godt styringsværktøj?

Foreningens mulighed for afvanding af egne tagflader og økonomien/tilskud ved dette

Få styr på andelsboligforeningens lån på tværs af realkreditinstitutter

Registrer foreningens vedligeholdelsesprojekter - så kender alle status pt.

Hvordan arbejder Beboerforum med foreningens regnskab

Hver foredragsholder vil få 15 min. til en præsentation og efterfølgende kan den enkelte foreninges bestyrelsesmedlem komme og stille spørgsmål. Således en masse brugbar viden på ca. to timer, men kan vi "lokke" bestyrelserne med til dette....

mvh

Beboerforum

v/Ken Jeppesen

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:25

Hej Ken

I boligforeningerne er viceværterne jo altid tilgængelige ... og de kan inviteres til "messer" eller "foredrag omkring .."

Lej et lokale i lokalområderne og invitér 5 - 10 viceværter til "nøgleord + seminar" á 2 timers varighed inkl. mad og drikke. Til mødet/foredraget har I så udabejdet materiale, der henvender sig til bestyrelsen og som han/hun således vil føle sig som ambassadør i viderebringelsen af ...

Du ser jo ud til at have præciseret din form rimelig beslutsomt og således også, at du reelt blot ønsker svar på "om bestyrelsen" vil komme. Det kan jeg ikke svare dig på. Det, jeg kan fortælle er, at vi, som mennesker, rykker på "ambassadørers" formidling, alternativt men ikke 100% på egen personlig invitation.

Det sidste kræver ydermere, at du har adgang til de rette navne ... og her ved jeg, af erfaring, at det kan være rigtig svært, men jeg VED, at viceværterne kan være en seriøs formidler af dine budskaber, hvis du snor dig og starter den vej ...

Aminohilsen, Henrik - Oxeogco.dk

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 14:41

Freelance sælgeren:
I boligforeningerne er viceværterne jo altid tilgængelige ... og de kan inviteres til "messer" eller "foredrag omkring .."

Jo... men du skal huske på at viceværter er blot ansatte. Ja.. de har lidt at sige, men i den sidste ende er det reelt bestyrelsen der sidder med beslutninger. 

Bestyrelsen, som regl, henter hjælp fra administratorer. Hvis du kan skaffe dig adgang til adminstrations selsskaber, så er du godt på vej.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 07:13

Hej Kjeppe.

Jeg er næstformand i en andelsboligforening med 300 lejligheder i Storkøbenhavn, og vil gerne give lidt sparring på hvordan du kan skabe kontakten. Send mig en PB hvis det har interesse.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:04

kjeppe:
Hver foredragsholder vil få 15 min. til en præsentation og efterfølgende kan den enkelte foreninges bestyrelsesmedlem komme og stille spørgsmål. Således en masse brugbar viden på ca. to timer, men kan vi "lokke" bestyrelserne med til dette....

Jeg tror ikke de umiddelbart hopper på den idé, folk har for travlt.

Men hvis I derimod samlede informationerne i flot og præsentabelt materiale, så kunne I efter at have kontakt med et bestyrelsesmedlem få udbredt informationen.

Boligforeninger kan være en "svær" størrelse og som nogle siger, så er kontakten til ejendomsfunktionærerne en vej og som ande siger er det vejen igennem bestyrelsen. Og en 3. vej er gennem demokratiet, så det er medlemmer der beder om at få informationen frem på et bestyrelsesmøde.

Nu er jeg selv fantastisk god til fremlæggelse på den slags møder, og da jeg solgte et koncepter i 200K-1Mill til foreninger der lukkede jeg 95% inden 60 dage og 3% inden 90 dage og 2% var spild af tid. Men der var også en efterspørgsel på "varen" så det var nemt.

Men en af de ting der gjorde endnu nemmere, var at de konkurrenter der sendte umodne "smartasses" til de møder, som fremlagde med usikkerhed, uden basal viden og uden sans for detaljer, de gravede deres egen grav.

Der jeg vil hen med det er, at hvis I giver 5 firmaer muligheden for at præsentere hele "pakken" så kan I risikere at jeres "pakke" falder på at medlemmerne ikke kan lide bare 1 af foredragsholderne, uanset hvad årsagen så måtte være.

Jeg ville derfor undersøge hvad hver enkelt forening har behov for og så holde fokus på dette og selv tage den indledningsvise dialog og muligvis også fremlæggelsen hvis I får lov til det, og så være bistået af folk fra firmaerne der kan svare på dybdegående spørgsmål.

Mange mange mange foreninger anvender hende her som administrator

http://www.grubbeadvokater.dk/advokatbirgittegrubbe48.asp

Jeg fik i sin tid et yderst professionelt forhold til hende, og derfor kunne hun til bestyrelserne sige god for de ting vi tilbød, og den blåstempling skal man ikke underkende.

Start ud med 100 foreninger og analysér deres behov, så har I meget mere viden der er uvurderlig fremadretttet.

God vind med projektet.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)