Jeg husker da jeg var 16 år og mødte en gammel 17 årig steg der pralede med hvordan han kunne score fra den ene ende til den anden. Det havde jeg så også set ske "i årevis" på det lokale diskotek. Jeg kan huske han glædeligt fortalte om sine tricks og viste dem. Han var ikke den eneste der gjorde dette.
Senere for et par år siden datede jeg en hjemmesidesælger (og her er jeg og sælgeren altså over dobbelt så gamle). Han brugte samme tricks i mere eller mindre samme linjer. Han pralede selv med dem. Jeg havde glemt ham i de år, indtil jeg fik en hjemmeside han kunne skrive bevingede ord i.
Trådoplægger. Hvis du skal klare dig selv i morgen, så gå efter de lavest hængende frugter så du har til huslejen næste måned. Jeg har også mere end en forretningsidé. Jeg ved dog godt hvilken jeg mest kan satse på først. Nr 2 er mere ambitiøs, og erfaringer fra nr 1 er en stor fordel. Det er forskelligt hvilken af de to jeg brænder mest for. De er begge hjertebørn. Det er dog næsten samme færdigheder der gælder. Ved nr 2 skal der dog flere kræfter til.
Hvis du skal ud og klare dig snart, så er du dog nødt til at fokusere, som de andre siger. I hvert fald indtil du har til dagen og vejen. Hvis du først har en base med råd til det nødvendige, så har du også den luksus at kunne prøve tingene af.
Jeg tror en person på 19 år sagtens kan score penge vildt ved at være scorecoach, men det kræver du har profileret dig ret hårdt, tror jeg. Pt er der ikke engang et billede af dig på hjemmesiden. Hvis du er dygtig og dreven kan du godt sælge dig selv til pressen med en god historie.
Det kan vi andre ikke vurdere om du kan eller har lyst til. Husk at når du får kritik, så er det ikke kritikerne der får rejst en statue af dem selv. Du kan dog lære af dem, hvis de fortæller dig noget du ikke allerede ved i forvejen.