Hej alle Jeg er virkelig grøn på dette område, men håber i stadig er friske på at hjælpe. Jeg og kæresten har vores egen rejseblog. Den går fremad og vi er godt tilfredse med den udvikling den er inde i. Vi er så småt begyndt at lave lidt affiliate og vil gerne til at holde lidt foredrag. Det er på intet tidspunkt været meningen at vi skulle kunne leve af bloggen, men blot hygge os med den, skabe netværk og tjene lidt ekstra. Mine overvejelser går nu på om det kan betale sig at gøre det til et firma. Som sagt regner vi ikke med at tjene kassen på det, men jeg tænker nu om vi kan trækker rejser, nye computere, telefoner og lign. fra i skat? Og hvad hvis vi investerer 50.000 i det nye firma. Så er det jo penge der allerede er betalt skat af, får man så de penge tilbage når skat opgøres eller hvordan fungerer det? Og hvad er minimums omkostningerne ved at have firma? Er der et årligt beløb man skal betale? Hvad med regnskab og lign? Der skal vel revisor på? Og hvor meget er det man betaler for at opstarte? Det var vidst alt. På forhånd tak. Michael |
Hvis du tjekker min blog, kan du læse om peronligt firma contra selskab. Lavevt. et personligt firma med cvr, men gør jer den tjeneste at ringe til jeres lokale SKAT først og drøft omfang med dem, om de her til sinds at anerkende det som virksomhed kontra det, der kaldes hobby virksomhed. I kan også lige vende www.skat.dk hvor I finder masser af relevant info