Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skohandler uden skoviden ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! Jeg har planer om at åbne selvstændig skobutik i nordsjælland. Er der nogen der har viden om hvor mange par sko eller kr vi som danske forbrugere bruger om året i snit. jeg har søgt på danmarks statistik men kan ikke rigtig gennemskue det.

Er der nogen andre der har kastet sig ud i skobranchen uden brachekendskab som kan give et par tip.Er det strengt nødvendigt med varekendskabet eller går det fint uden Jeg har mange års erfaring fra andre butikstyper og har da også købt mange par sko til mig selv og mine børn igennem årene.

Jeg kunne også godt bruge nogen kontakter til skoleverandører eller forhandlere som kan hjælpe med kontakterne.

På forhånd tak.

Mvh

Ulven

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 09:25

Har du overvejet at købe en eksisterende butik?

Det vil gøre mange ting meget nemmere, da du kan trække på sælgers viden.

Der må være mange som er på vej på pension som vil sælge. På sigt kan du så melde dig ud af kæden den er med i hvis du vil være uafhængig.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 09:35

Hej Ulven
Kan huske at Bianco startede med at han overtog en skobutik og fik den tidligere ejer til at lære ham op i det med sko osv...
Herfra fandt han på at udvidde og selv designe sko og få dem produceret selv.

Mit råd til dig er at tag et praktik ophold , tilbyd din arbejdskraft i en skobutik og få et indblik i arbejdsgangen. Det giver en større ballast for at starte op.
Der er ALTID ting som man bliver obverrasket over eller som man ikke lige havde tænkt over så det er en god måde at gøre det på.

PS Husk at tilmelde dig iværksættermagasinet Start Op. Det er gratis ,-)

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 09:44

Det ville være bedst for dig at starte med at søge arbejde i en skobutik. Der ligger mere i at have en (succesfuld) skobutik end man lige skulle tro. Ved at arbejde i en skobutik finder du også ud af om det nu også er det du virkelig har lyst til.

Du er jo selv en sød og rar kunde, men når du kommer på den anden side af disken vil du møde knapt så søde kunder, og ikke mindst kunder som fuldt berettiget klager over sko der ikke holder hvad de lover. Dine erfaringer, og du behøver såmænd bare to-tre måneder i en skobutik med god omsætning, vil give dig mange tips til hvordan du kan gøre det endnu bedre i din egen forretning.

Det næst bedste (det første er gratis - og du får løn) er at du køber en eksisterende skobutik. På den måde vil du finde ud af hvilke størrelser der sælger bedst, og du vil kunne trimme forretningen ved at fjerne visse dele og indføre nye. Husk bare at det skal komme i små bidder, så kunderne ikke skræmmes væk.

Det dyreste er at starte i en ny butik. Der vil virkleig være nogle dyre lærepenge der skal betales, især hvis du slet ingen forudsætninger har.

Held og lykke med forretningen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)