Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingspåmindelse og rykkerbreve

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folket.

Jeg er desværre kommen i den kedelige situation at have en kunde som ikke betaler :(

Nu står jeg og skal sende betalingspåmindelse og rykker brev.

Nogen der ved hvor man kan få hjælp eller skabeloner til det da jeg ALDRIG har prøvet at skulle sende det før.

Mvh

Michael Madsen

N.B Data

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:23

Hej Michael.

Beklager den triste situation du er kommet i mht. din kunde der ikke betaler.

Har du forsøgt kontakt med kunden? Det er altid bedst at prøve venligt at bede kunden om at betale den forfaldne faktura...

Virker dette ikke, så skal der selvfølgelig en rykker ud til kunden.

Jeg gider (Har ikke tid!) ikke selv rode med den slags, så jeg har lagt det over hos www.danskeinkasso.dk.

De kan sende rykkere for dig med korrekte gebyrer og i det korrekte tidsinterval mellem rykkerne.

Betaler kunden stadigvæk ikke så kan de også hjælpe med inkassokrav osv.

Prøv i første omgang at kigge på deres RykkerService, her kan du købe et 10-turs kort til 295,00 kr. + moms.

Det giver adgang til at de kan sende 10 rykkere ud for dig - og det kan helt sikkert anbefales!

Held og lykke med det :)

Mvh,

Martin.

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:24

Hej Michael,

Start med at få en god snak med kunden - det plejer at løse mange tilfælde i opløbet. Så er muligheden for at beholde kunden også desto større. Ellers er der vist mange her, som kender reglerne for hvordan du skal rykke, før du sender sagen til inkasso.

Håber du får pengene hjem.

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 22:25

De lyserøde RKI rykkere har vi i øvrigt fremragende erfaringer med - de får rigtigt mange op af stolene...

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 22:28

Jeg har brugt 1 mdr over betalings fristen på at overbevise kunden om at han skal betale - Så tror det er på tide han får brevet :)

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:31

Husk at du ikke behøver sende en rykker før du sender sagen til Inkasso, kunden skal bare være adviseret om at betaler han/hun ikke, så kan kan sagen overgå til inkasso som vil medføre yderligere omkostninger :)

Martin

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 22:35

Martin Brandt:

Husk at du ikke behøver sende en rykker før du sender sagen til Inkasso, kunden skal bare være adviseret om at betaler han/hun ikke, så kan kan sagen overgå til inkasso som vil medføre yderligere omkostninger :)

Martin

Så det vil sige at det er kun en xtra service at man sender rykkerbreve, altså en sidste chance ? :)

Kan jeg bare søtte mig ned og skrive et brev at hvis han ikke betaler sender jeg sagen videre til inkasso ? :)

Mvh

Michael Madsen

N.B Data

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:36

Det er bare rigtig surt.
Men det er desværre noget som hører med for en stor del af os erhvervsdrivende som ikke udelukkende tager imod betaling "up front" via Dankort eller kontanter.

Hvis du sender mig en email på  jesper snabelA mediamouse.dk, så emailer jeg dig gerne en rykkerskrivelse som du kan bruge som inspiration.

Vi gør det at vi ved første rykker bare sender en fakturakopi og så sidder der et lille klistermærke på kopien hvor der står at det er første rykker m.m. Anden rykkerskrivelse kommer i form af et brev hvor vi pænt har ridset op hvad der nu kommer til at ske (et inkassovarsel). Derefter går sagen så videre til inkasso hvis vi stadig ikke har modtaget betaling.

Størstedelen betaler ved første rykker, da det i mange tilfælde blot er en forglemmelse, snøvleri eller lignende. Ved anden rykker bliver fårene skildt fra bukkene, da det er her hvor ca. halvdelen betaler og den anden halvdel viser sig at forsøge at løbe for betalingen. Den sidste halvdel gør det så enten fordi de bevidst prøver at snyde os - hvilket der koldt bliver taget hånd om fra vores advokats side af, eller fordi de ikke har nogen penge - hvor der så for det meste indgås en afdragsordning enten frivilligt eller via advokaterne.

Det er desværre blevet en stigende tendens til at folk har lidt svært ved at betale. Så min egen erfaring og personlige holdning er også ensbetydende med at vi kører ret aggressivt på med at få vores betalinger, uanset hvor små beløb der er tale om. Jeg har læst flere indlæg hvor nogen mener at man skal give sine skyldnere noget snor og forsøge med rolig dialog at få pengene ind. Men min egen erfaring er desværre at jo længere snor der gives, desto mindre sandsynlighed er der også for at få pengene ind i den sidste ende. Både vores revisorer og advokathuset har også bekræftet mig i min opfattelse, så jeg er nok ikke den eneste som syntes det hænger sådan sammen.

/Jesper

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 22:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Norbøll:
Men min egen erfaring er desværre at jo længere snor der gives, desto mindre sandsynlighed er der også for at få pengene ind i den sidste ende. Både vores revisorer og advokathuset har også bekræftet mig i min opfattelse, så jeg er nok ikke den eneste som syntes det hænger sådan sammen.

Fuldstændigt korrekt - det er om at rykke så hurtigt så overhovedet muligt. Når folk er pressede på økonomien, så er det de mest ihærdige, som bliver betalt først.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:49

Jens Myhren Thomsen:

Fuldstændigt korrekt - det er om at rykke så hurtigt så overhovedet muligt. Når folk er pressede på økonomien, så er det de mest ihærdige, som bliver betalt først.

Venlige hilsener,

Jens

Så er man en ægte ihærdig amino! Burde du ikke sidde og spise kage eller tilsvarende med familien lige nu? - Tillykke med fødselsdagen! Geeked

/Jesper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)