Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outlook Express - kan ikke sende e-mails

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg giver mig, jeg er overkompenceret her af flere.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 22:06

kjeppe:
Nogle løsninger....

har din udbyder ikke en supportafdeling der svarer?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:11

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:38

Der er kun ét svar på spørgsmålet: "Sender address rejected: Afsender domain blokeret"

TDC gennemfører ændringer på mailsystemerne så kun TDC's egne kunder kan benytte TDC's udgående SMTP servere til at sende e-mail igennem. 

Med egne kunder menes egne mailkunder. Det vil sige, at hvis din e-mail adresse ender på et af de domænenavne TDC tilbyder (c.dk, mail.dk osv.) så kan du sagtens sende via TDC's SMTP servere. 

Man kan synes, at det er TDC der er dumme og ødelægger alting, men det giver rigtig god mening at lægge sådan nogle begrænsninger ind - specielt i dag hvor 90% af alt e-mail er SPAM/andet uønsket e-mail. Det er meget dyrt i mandetimer at lave reputation management og abuse handling, så som mailudbyder er der intet forgjort i at begrænse det til, at de mennesker der modtager den indgående post via et mailsetup - også er de samme der har lov at sende fra det setup. 

Måden du løser dit problem på er ved at kontkate hvem end der hoster e-mail for dit domæne (Wannafind, hvis jeg ikke tager helt fejl) og spørger hvilke SMTP indstillinger du skal bruge for at sende e-mail. 

EDIT: jeg så lige at Aminos utroligt irriterende "keyword" bug/feature/whatever highlighter reputation management og giver en forklaring der ikke stemmer over ens med IP reputation management i mailverdenen. I denne sammenhæng betyder det af afsenderservere får et omdømme alt efter hvor meget junkmail de udsender. Jo flere gange folk rundt omkring rapporterer mail fra en given server som spam, jo ringere reputation får man. Det er så op til IP adressens ejer at sørge for at holde øje med RBL/DNSBL'er - og arbejde for at få dem ud igen, hvis man er havnet der uden reelt at være spammer. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 08:53

Tak til alle for hjælpen - tænk hvis alle i landet var så hjælpsomme.

Som angivet af Frands er det helt korrekt - TDC lukker serverne ned og efter jeg kontaktede min udbyder, ændrede indstillinger, port etc. kører tingene nu igen. Så i har fået en iværksætter fri for en stor bekymring og i ønskes alle en fremragende dag/weekend.

mvh

Kjeppe

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)