Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Outlook Express - kan ikke sende e-mails

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der kan hjælpe en iværksætter der langt fra er IT-kyndig. Jeg kan godt modtage mails men ikke sende. Når jeg prøver at sende får jeg følgende fejlmeddelelse:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'kw@emgl.dk'. Emne 'Re: ', Konto: 'mail.beboerforum.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 <info@beboerforum.dk>: Sender address rejected: Afsender domain blokeret (#4), se http://tdc.dk/4101 (Sender address rejected)', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79

Håber på at nogle kan hjælpe med dette problem der pludselig er kommet og selvfølgelig så ubelejligt som muligt Surprise

mvh

Kjeppe

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:21

Hej Kjeppe,

Har du prøvet at kigge på det link der er med i "fejlmeddelselsen"?
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=19541

Der skriver TDC hvorfor du ikke kan sende og har link til hvad du kan gøre.

Det er en trin for trin howto prøv at gå den igennem og vend tilbage hvis du går i stå undervejs.

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Hej

Problemet er at mail adressen kw@emgl.dk ikke eksisterer, og derfor ikke kan sende til den.

Jeg har kikket på siden emgl.dk'side og der er kw's adresse forskellig fra de andres.

Se evt.  http://www.emgl.dk/?id=4&firma=2410

/Kenneth

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:41

Kenneth:
Problemet er at mail adressen kw@emgl.dk ikke eksisterer, og derfor ikke kan sende til den. 

Hvis du tjekker mailadressen på denne gratis tjeneste, bliver adressen ellers valideret. Modtagerens mail server på domænet bekræfter mailadressen.

> RCPT TO: <kw@emgl.dk>
=250 ok

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:45

kjeppe:
Håber på at nogle kan hjælpe med dette problem der pludselig er kommet og selvfølgelig så ubelejligt som muligt Surprise

Jeps, det er TDC, der er synderen. Her hos Megahost.dk hører jeg tit om dette, og det er fordi TDC pludselig ændrer på noget.

Som udgående skal du angive mail.beboerforum.dk og så skal du bruge port 587, det bør virke :-)

Sig til hvis du har brug for mere hjælp, jeg hjælper gerne - uforpligtende naturligvis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Hej John

Nu kan det evt være at den mail adresse er nedlagt inden for kort tid, og derfor står den stadig som aktiv, hvorimod serveren ikke vil modtage den.

Men normalt er den meddelse fordi at vedrørende mail adresse ikke eksisterer. Og derfor afvist af serveren.

/Kenneth

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:58

Kenneth:
Hej John

Nu kan det evt være at den mail adresse er nedlagt inden for kort tid, og derfor står den stadig som aktiv, hvorimod serveren ikke vil modtage den.

Men normalt er den meddelse fordi at vedrørende mail adresse ikke eksisterer. Og derfor afvist af serveren.

/Kenneth

Hej Kenneth,

Nej det er altså ikke korrekt. Valideringen er netop en forespørgsel til modtagerdomænets mailserver, om der findes en recipient, altså modtager, på mailadressen. :-)

Når nogle virksomheder eller brugere skifter domæne og dermed mailadresse, men stadig har samme mailserver, vil man ofte beholde den gamle mailadresse som mulig modtageradresse. Der skiftes selvfølgelig afsenderadresse (SMTP-adresse) til den nye mailadresse.

Fejlen skal nok findes et andet sted.

TDC har, som Brian nævner, ryddet op i mængden af benyttede SMTP-servere (udgående mail).
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6005

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 21:58

Hej Alle,

Super med al den hurtige hjælp. Jeg får teksten generelt til andre mailadresser der har virket, så jeg formoder det er TDC der er synderen.

Jeg har ændret som en af jer noteret og nu ændre fejlmeddelelsen karakter til:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'mail.beboerforum.dk', Server: 'mail.beboerforum.dk', Protokol: SMTP, Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Nogle løsninger....

mvh

Kjeppe

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:01

Kenneth:
Men normalt er den meddelse fordi at vedrørende mail adresse ikke eksisterer. Og derfor afvist af serveren

Hej Kenneth,

Det er ganske rigtigt det fejlmeddelelsen siger, men i TDC-tilfældet her, er det er fordi mailserveren giver en "forkert" fejlkode retur til mailklienten.

Normalen for TDC-kunder i disse år er, som Henrik siger, at TDC ændrer deres smtp-setup så der skal authentication til at sende mails og der bruges submission-protokollen (587/tcp) i dag.

Det er, sandsynligvis, også det Kjeppe når frem til, ved at følge link-rækken der er i fejlmeddelsen.

TDC foretager ændringen løbende og har gjort det i et par år nu, det har givet en del problemer for diverse scannere/kopimaskiner der ikke kan sende via submission. Ligesom mange overvågningssystemer, som eks. HPs insight manager, er blevet sat op til at sende mail ved HW-fejl da systemet blev konfigureret - og derefter glemt igen. De kan nu ikke sende fejlmeddelelser afsted.

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:04

kjeppe:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: 'mail.beboerforum.dk', Server: 'mail.beboerforum.dk', Protokol: SMTP, Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10061, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Nogle løsninger....

Hej,

Problemet er at serveren "mail.beboerforum.dk" ikke svarer på port 587.

Løsningen er at bruge den mailserver TDC foreslår når du følger de links der er i din første fejlmeddelelse.

Stor hilsen
/Brian 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)