Hej Amino'er Hvordan undgår man det problem jeg er stød på mange gange efterhånden og har kostet mig 6-8.000,-!! Men sådan er det jo. Freelancer og et enkelt webbureau, som jeg har fået lavet design og integrering hos. Ingen af dem har overhold deadline, den ene har jeg betalt i Juni måned og han er ikke færdig endnu!?!? Men har kontakt med ham, men så skal han dit og dat osv. Det andet webbureau som skulle lave design, lavede en masse små fejl og var også problemer med at overholde deadline. + begge steder er det lavet med en masse lappeløsninger, i stedet for at bruge tid og kræfter på at udvikle det ordenligt. Har mistet 5-6 omsætning og mere til, da idéen med den nye side var at ligge kræfter i. Det jeg vil gøre fremover er, at give 1-2 uger, ingen forud betaling og evt. bruge nogle som er noget dyre, men arbejder med det på fuldtid. Lyder det som en fin beslutning, til at komme problemerne til livs? Eller hvad ville i gøre? Ham jeg har kontakt til nu er umulig. Skal jeg bede ham stoppe og finde en der kan tage over og lave min side færdig? Eller bide det sure æble og få det hele lavet om? Mvh Lasse |
Du nævner en del selv, men jeg kommer alligevel lige med min liste som er de punkter jeg ofte giver folk i din situation:
1. Lad være med at beslutte dig på grundlag af prisen.
2. Få arbejdet udført af folk der arbejder fuldtid. De er ofte langt mere dedikerede end folk der sidder og arbejder lidt om aftenen når de kommer hjem.
3. Se referencer og spørg om du må tale med nogen af deres kunder.
4. Find ud af hvor meget erfaring de har med det system de ønsker at sætte op. Der findes en del del shopleverandører der blot er folk med teknisk snilde der har lært sig selv at opsætte en prestashop eller en Magentoshop. Skal du have lavet specialkodninger, ordentlig SEO eller andre ting er de stået af for længst. Sørg altså for det ikke bare er folk med kendskab til systemet, men eksperter i systemet du vælger at arbejde sammen med.
Hvis du ingen forudbetaling vil give risikerer du faktisk at skubbe en hel del af de seriøse udbydere væk. Vi arbejder eksempelvis altid efter at vi skal have 50 % ved projektstart og 50 % når projektet er færdigt og godkendt af kunden og klar til at blive lagt online.
Vi er netop blevet færdig med første version af vores egenudviklede WebShop-løsning til WordPress hvor fokus er på Søgemaskineoptimering og enkelthed. Vi har ikke 1000 af funktioner som Magento, men systemet er til gengæld fri for dublicated content og alle de andre SEO-fejl som systemer som Magento og Prestashop lider under.
Omkring SEO´en er der ingen lappeløsninger, vi har simpelthen designet systemet fra bunden så vi har undgået at skabe de problemer der senere skal lappes.
Du er velkommen til at ringe eller skrive en mail til mig omkring dine krav og hvilke produkter du ønsker at sælge så vil jeg komme med et super tilbud på at lave shoppen i WordPress SEO-shop hvis vi dækker dine behov. Prisen starter ved 149,-/måned + oprettelse. Hvis løsningen dækker dine behov skal jeg sørge for du får en rigtig billig oprettelse så du kan komme videre med din shop.
Med venlig hilsen
Thomas Frost
tf@webcoders.dk
Tlf.: 36 96 51 36 (9-15 man-fre)