Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår i problemer med levering af online webshop??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvordan undgår man det problem jeg er stød på mange gange efterhånden og har kostet mig 6-8.000,-!! Men sådan er det jo.

Freelancer og et enkelt webbureau, som jeg har fået lavet design og integrering hos. Ingen af dem har overhold deadline, den ene har jeg betalt i Juni måned og han er ikke færdig endnu!?!? Men har kontakt med ham, men så skal han dit og dat osv.

Det andet webbureau som skulle lave design, lavede en masse små fejl og var også problemer med at overholde deadline.

+ begge steder er det lavet med en masse lappeløsninger, i stedet for at bruge tid og kræfter på at udvikle det ordenligt. Har mistet 5-6 omsætning og mere til, da idéen med den nye side var at ligge kræfter i.

Det jeg vil gøre fremover er, at give 1-2 uger, ingen forud betaling og evt. bruge nogle som er noget dyre, men arbejder med det på fuldtid.

Lyder det som en fin beslutning, til at komme problemerne til livs? Eller hvad ville i gøre?

Ham jeg har kontakt til nu er umulig. Skal jeg bede ham stoppe og finde en der kan tage over og lave min side færdig? Eller bide det sure æble og få det hele lavet om? 

Mvh Lasse 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du nævner en del selv, men jeg kommer alligevel lige med min liste som er de punkter jeg ofte giver folk i din situation:

1. Lad være med at beslutte dig på grundlag af prisen.

2. Få arbejdet udført af folk der arbejder fuldtid. De er ofte langt mere dedikerede end folk der sidder og arbejder lidt om aftenen når de kommer hjem.

3. Se referencer og spørg om du må tale med nogen af deres kunder.

4. Find ud af hvor meget erfaring de har med det system de ønsker at sætte op. Der findes en del del shopleverandører der blot er folk med teknisk snilde der har lært sig selv at opsætte en prestashop eller en Magentoshop. Skal du have lavet specialkodninger, ordentlig SEO eller andre ting er de stået af for længst. Sørg altså for det ikke  bare er folk med kendskab til systemet, men eksperter i systemet du vælger at arbejde sammen med.

Hvis du ingen forudbetaling vil give risikerer du faktisk at skubbe en hel del af de seriøse udbydere væk. Vi arbejder eksempelvis altid efter at vi skal have 50 % ved projektstart og 50 % når projektet er færdigt og godkendt af kunden og klar til at blive lagt online.

Vi er netop blevet færdig med første version af vores egenudviklede WebShop-løsning til WordPress hvor fokus er på Søgemaskineoptimering og enkelthed. Vi har ikke 1000 af funktioner som Magento, men systemet er til gengæld fri for dublicated content og alle de andre SEO-fejl som systemer som Magento og Prestashop lider under.

Omkring SEO´en er der ingen lappeløsninger, vi har simpelthen designet systemet fra bunden så vi har undgået at skabe de problemer der senere skal lappes.

Du er velkommen til at ringe eller skrive en mail til mig omkring dine krav og hvilke produkter du ønsker at sælge så vil jeg komme med et super tilbud på at lave shoppen i WordPress SEO-shop hvis vi dækker dine behov. Prisen starter ved 149,-/måned + oprettelse. Hvis løsningen dækker dine behov skal jeg sørge for du får en rigtig billig oprettelse så du kan komme videre med din shop.

Med venlig hilsen

Thomas Frost
tf@webcoders.dk
Tlf.: 36 96 51 36 (9-15 man-fre)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Lasse,

Det du beskriver her er et stort problem, på den ene side vil alle have det så billigt som muligt og mange går på kompromis I håbet om at lave en god handel, på den anden side vil man jo gerne have alt hurtigt og fejlfrit. (jeg siger ikke at det er sådan i dit tilfælde) 

Jeg tror man skal: 

• Bruge et bureau med 5 -10 ansatte inden for området man beskæftiger sig med. Gør man det er man ikke nær så udsat hvis en medarbejder: 1) får et andet arbejde 2) bliver kørt over af en damptromle 3) ikke gider høre på dig 4) ikke har tid til at løse dine opgaver etc. Der andre som kan tage over. Især vigtigt hvis der opstår en nødsituation. 
  • Bruger man en enlig freelancer skal man være opmærksom på at man løber en risiko. Flere ting kan gå galt, f.eks: Han/hun ikke kan følge med –tager for mange opgaver ind – han/hun kan ikke løse opgaverne og har ingen sparingspartner, han/hun tager på 2 måneder på dykker ferie i Thailand eller noget helt tredje. Bottomline er, freelanceren er virksomheden, stopper freelanceren så stopper virksomheden.
  • Husker på at leverandøren skal også tjene penge. Hvis man presser leverandøren for meget og for længe så bliver man nedprioriteret eller smidt ud (igen, jeg siger ikke at det er tilfældet i din situation).
  • Være meget opmærksom på at specificerer det man vil have lavet nøjagtigt. Misforståelser tager ekstra tid og de koster kassen. En skal betale dig eller din leverandør.
  • Tjek virksomhedes referencer, eventuelt tal med et par af deres kunder.
  • Lad være med at gå ind på en aftale DKK 499 for unlimited support per måned. Det giver sig selv hvad der sker når de har supporteret dig for DKK 2000…Køb en time, betal for en time.

Sidst men ikke mindst, husk på: There's no such thing as a free lunch.

Mvh

Peter

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:47

Vil endtlig lige påpege at selv om en virksomhed har 10-200 ansat er det ikke ensbetyden med at de levere til tiden eller at kvaliteten er i orden.

Jeg tror omdømme er en af de vigtigste ting. Søg i dit netværk og måske her på Amino. Husk hvis du søger på Amino husk at sortere i svar, da mange er farvede svar som du ikke kan bruge til en skid.

Eksempelvis er vi kun 4 ansat og vi har ordre indtil udgangen af 2012. Vi får primært kunder der kender nogen vi har udviklet et eller andet for. Det synes jeg er fedt, og det er sådan det skal være. Det skal lige siges at jeg har fundet mig et lønmodtager job, så reelt er vi kun 3 mand på fuldtid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:07

Peter Skouhus:
Lad være med at gå ind på en aftale DKK 499 for unlimited support per måned. Det giver sig selv hvad der sker når de har supporteret dig for DKK 2000…Køb en time, betal for en time.

Den er jeg bestemt ikke enig i.

Vi giver support på vores shopløsning der starter ved 149,-/måned og jeg ved ikke hvad du antyder der skulle ske når personen har brugt supporten mere end hvad der svarer til 149,-.

Det kommer jo an på hvordan man driver sin forretning og om man eventuelt kunne se nogle af alle de gratis timer man giver som en del af sin markedsføring fremfor at købe adwords, bannere eller trykte annoncer.

Jeg er af den opfattelse at den absolut bedste reklame man kan få er ved at blive anbefalet af eksisterende kunder. Jeg kan komme med et godt eksempel herinde fra nemlig Ib fra Råd & Mal (jeg skriver normalt ikke detaljer om vores kunder, men Ib har selv skrevet om vores samarbejde herinde og om hvad det har givet ham.).

Vi lavede noget SEO for Ib så han gik fra stort set ingen aktivitet på hans side, til han nu får masser af henvendelser og har travlt uden at skulle bruge penge på markedsføring. Ib betalte for de rettelser vi lavede på hans side, men samtidig har vi også efterfølgende haft nogle lange snakke om SEO, keywords, og alt muligt andet. Nu skal det lige siges at jeg kan rigtig godt lide Ib så det er også ganske hyggeligt når han ringer, men resultatet af de mange gratis timers undersvisning han har fået er at han har sendt 3 kunder i vores retning, 1 som han kendte personligt og 2 der har reageret på hans anbefalinger herinde på Amino.

Jeg har altså fået 3 nye kunder fordi han har været tilfreds og i øvrigt fået langt flere timer end han har betalt for, jeg er sikker på han er tilfreds, men det er jeg dælme også.

Vores shopkunder kræver mindre og mindre support jo mere de lærer, men de betaler stadig for shoppen (abonnement dækker også opdateringer, så man betaler ikke bare for support). Derfor har jeg INTET problem med at give en kunde support for 2000,- da jeg ved at det bliver mindre med tiden og med min support ved jeg at kunden er kommet godt i gang med sin shop.

Hvis kundens shop kører godt, bliver han ved med at være kunde og vil sikkert i fremtiden opgradere til flere funktioner, og så er vi begge glade. Hvis kunden er rigtig glad anbefaler han os til andre, så bliver vi rigtigt glade. Alt imens vi bruger 0,00 i markedsføring udover en del ekstra support- og undervisningstimer, dermed er kunden glad og vi er glade.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:26

Thomas Frost:
Vi giver support på vores shopløsning der starter ved 149,-/måned og jeg ved ikke hvad du antyder der skulle ske når personen har brugt supporten mere end hvad der svarer til 149,-

Jeg antyder absolut intet. Hvis du kan give suport til DKK 149 per måned og stadigvæk tjene penge så kan du noget - meget - som jeg ikke kan. Jeg bukker mit hoved i dyb respekt.

Jeg tvivler absolut ikke på at du yder en god service og har mange glade kunder, Ib er en af dem.

Så til trådstarteren, her er måske en mulig løsning til dit problem?

Go get them tiger...

Tilmeldt 2. May 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:04

Helt enig i den kommentar og det er præcis sådan jeg kører min service virksomhed og ønsker at køre mine andre aktiviteter jo mere de nærmer sig egentlig firma dannelse som afsætter produkter.

Jeg har flere hjemmesider og overvejer pt en fælles shop men er i tvivl om flere ting

getashop.dk her fra amino laver noget godt arbejde og det samme gør webcoders.dk samt andre herinde og jeg kunne godt finde på at ligge min ordre hos en herfra når jeg er klar til det

Til T. Frost fra webcoders: sammen med anbefalinger så er en af de ting man kan få nye kunder der efterfølgende anbefaler en til endnu flere opgaver. At tage telefonen i det tidsrum man angiver som telefontid på sin hjemmeside ;) eller i det mindste ha en sød stemme der forklarer i er optaget af at yde god service til de kunder i allerede har

Nå spøg til side. Jeg har flere hjemmesider med kommercielle formål og overvejer en fælles shop der kan varetage salg og fakturabetaling for dem alle

mine domains er fordelt på både linux og windows servere. Nogle er lavet i webbuilders andre i alm html og css samt en enkelt i asp.net i et umbraco cms

Det jeg pt overvejer er om: Skal jeg oprette nyt hoveddomain for shoppen eller oprette det som sub domain til en af de domain jeg allerede har?

Vil det være mest fordelagtigt at placere det på windows eller linux server?

Hvilken type shop og leverandør skal jeg vælge når jeg gerne vil lave mest mulig søgeoptimering uden at have erfaring i seo og andre smarte funktions beskrivelser

Tager gerne imod gode råd og ideer

pft

Peter

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:10

Hej Lasse

Jeg bliver altid ked af det når jeg høre den slags historier. Jeg tror desværre der er virkelig mange af den slags i IT branchen. Det er jo nok desværre sådan at langt de færreste IT folk er særlig dygtige for nu og sige det lige ud. Når det er sagt er det også er det kort sagt sådan at det er svært at lave gode tidsestimater (sad selv og lavede det for nogle dage siden) og der var estimater på samme arbejde der varierede fra 16 timer til 100 timer. Estimater ender ofte med at være noget med at stikke en finger op i luften og føle efter på maven og så håbe man ikke rammer mere end 100% forkert. En ting er jo og estimere et system man selv bygger med komponenter man kender i forvejen men det gør man jo ikke ret ofte. Som oftest er man jo afhængig af hvad ham der sad her før er og personligt plejer jeg og være 100% ærlig og sige at så kan jeg ikke give et estimat for du har ingen ide om hvilke hacks og lappeløsninger man finder når man kigger ned i maskinrummet på de systemer som folk bruger. Det koster rigtig meget tid når du begynder og finde den slags ting og der er jo kun 1 til at betale. Tredje problem er at kunden som oftest ikke aner hvad de vil have. Hvis it manden er dårlig til it kan man være sikker på at kunden er dårligere og jeg har flere gange været nød til at sige til en kunde at vi skulle starte HELT forfra med at definere projektet fordi det var tydeligt at kunden ikke bestilte det kunden i virkeligheden ville have hvilket de selv opdagede ret hurtigt efter vi startede forfra.

Min erfaring siger at et dyrt webbureau hjælper men det løser langt fra alle dine problemer. De levere mere til tiden og det er ofte pænere på overfladen men det er det er oftest det samme lort nede under og de hjælper dig som oftest ikke til at finde ud af hvad du enligt skal bruge som set fra min synsvinkel er halvdelen af opgaven. Det er for at sige det en afvejning af pris kontra kvalitet. Dem der ikke kan konkurrer på kvalitet konkurrer ofte på pris.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:22

Asger Jon Frounberg:
Jeg bliver altid ked af det når jeg høre den slags historier. J

Asger, du skulle have en præmie for at sige tingene som de er! 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:20

Peter Skouhus:

Thomas Frost:
Vi giver support på vores shopløsning der starter ved 149,-/måned og jeg ved ikke hvad du antyder der skulle ske når personen har brugt supporten mere end hvad der svarer til 149,-

Jeg antyder absolut intet. Hvis du kan give suport til DKK 149 per måned og stadigvæk tjene penge så kan du noget - meget - som jeg ikke kan. Jeg bukker mit hoved i dyb respekt.

Jeg tvivler absolut ikke på at du yder en god service og har mange glade kunder, Ib er en af dem.

Så til trådstarteren, her er måske en mulig løsning til dit problem?

Go get them tiger...

Hej Peter

Jeg tror faktisk ikke jeg kan særlig meget du ikke kan :) og det er faktisk helt seriøst.

Vi tjener ikke penge på en shop til 149,-/måned inkl. support (+49,- til hosting som dækker opdateringer af WordPress), men vi tjener penge på de shops der bliver bedre og bedre og som derfor efterspørger flere funktioner. 149,- (+hosting) er kun for de mest basale funktioner, og som sagt er servicen netop vores markesførringsbudget. Man kan tilkøbe ekstra funktioner eller købe næste pakke med funktioner for 349,- (+hosting) og dermed bliver det sjovere for os.

Det kommer naturligvis også an på hvordan ens forretning er bygget op og hvilke kunder man sigter efter, hvilke priser man kan levere og have det godt med.

Vi har ingen udgifter til kontorer, mødelokaler, firmabiler og ingen markedsføringsudgifter (adwords, bannere, trykte medier). Vi har et lille men giftigt godt team på et par universitets uddannede udviklere og en frontender der sidder sammen på et kontor i udlandet, dvs udvikling er meget billigt for os selvom de er hyret fuld tid. De sidder på et kontor sammen dvs de har udviklet systemet sammen og kender hinanden hvilket kun gør alting lettere og hurtigere for os.

Derudover tjener vi noget på oprettelsen, da vi selv er udviklere af systemet kender vi det 110 % hvorfor det er utroligt hurtigt for os at oprette en shop når designet er klar.

Jeg vil dog sige at under udviklingen af SEO-shop har vi bestemt ikke haft mange penge til os selv da vi har brugt så mange udviklingstimer internt som vi ikke kunne fakturere ud Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)