Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af Firma betalt for webshop uden at få varen

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Kære BRIAN jeg vil naturligvis sende ham til inkasso for de 4.062,00 kr som er forudbetalt.  Måske du en anden gang skulle starte med at læse hvad der rent faktisk bliver skrevet ;) 

Hej Ravn,

Jeg har skam læst hvad der blev skrevet. Jeg er dog overbevist om at inkassosystemet er til for at inddrive tilgodehavender, det er der ikke tale om her.

Hvis "Honningbien" havde penge til gode, feks. i form af en ubetalt faktura, så kunne hun gøre det. Men her er der ikke tale om at man har penge til gode, som jeg læser det, men der er tale om en tvist hvor der er betalt for en ydelse der ikke er leveret - det kan du ikke sende til inkasso, mig bekendt.

Jeg lærer gerne nyt, så hvis jeg tager fejl så ret mig endelig :-)

/Brian 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:12

Brian Reinhold Jensen:
Jeg er dog overbevist om at inkassosystemet er til for at inddrive tilgodehavender, det er der ikke tale om her.

Jeg skrev jo at man først skulle hæve handlen da varen ikke er leveret.  Når handlen er hævet er der jo et tilgodehavende som så kan sendes til inkasso.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:33

Hej Honningbi

Jeg vil gerne have sendt en PM med oplysninger dette firma vil du det ?

Du kan jo få noget fra Ret & Råd. Du kan da få et par tips uden regning derfra.

Mht. om du kan oplyse navn herinde så læs denne tråd der er god information derom men også andre veje du kan gå!

http://www.amino.dk/forums/t/139588.aspx?PageIndex=10&#940945   Wink

Høre gerne fra dig på en PM

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:59

Hej John Sommer

Tak for dit svar. Jeg ved desværre ikke hvad PM står for, men giver gerne oplysninger videre.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:22

Ravn:
Jeg skrev jo at man først skulle hæve handlen da varen ikke er leveret.  Når handlen er hævet er der jo et tilgodehavende som så kan sendes til inkasso.

Hej Ravn.

Noget tyder på, at der ikke ligger en klar skriftlig aftale om, hvad "varen" er.

Det vil gøre det relativt bøvlet (og omkostningskrævende) for Honningbien at få hævet handlen.

Hun kan bruge tid, mental energi og penge på at forsøge at få skrabet de 4.000 kroner ind igen.

Det er ikke en oplagt vindersag.

Jeg vil foreslå honningbien at gå i dialog med leverandøren. De er i hvert fald enige om en ting, nemlig at samarbejdet er kørt af sporet. Om de så også kan finde et kompromisløsning, som begge kan leve med ved jeg ikke.

Der findes en del webshopleverandører, som ikke leverer, hvad de lover. Men ofte er problemet snarere, at folk, der køber shopløsninger forventer, at få en kan få en Rolls Royce til en Suzikis pris.

Hvis vi antager, at upfront betalingen på godt og vel 4.000,- udgør enten 25% eller 50% af totalbeløbet, så er der ikke plads til mange korrekturgange undervejs i projektet.

Mvh Troels.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:16

Den strategi Ravn foreslår er faktisk ikke helt gal!

Hvis man sender en faktura på beløbet, og efterfølgende rykker 3 gange med en uges mellemrum, så har man teknisk set ret til at sende firmaet til inkasso. Men hvis firmaet gør skriftlig indsigelse, så har kan man glemme alt om at sende dem til inkasso.

Men fordi en sag ryger til inkasso er det langt fra sikkert at den falder ud til trådstarters fordel. Der er nemlig som sagt, så meget tvivl om hvorvidt penge skal betales tilbage eller ej. Og man skal være opmærksom på at hvis ikke pengene kan hentes hos firmaet, så vil de typisk hente dem hos trådstarter. Så det kan blive en dyr affære.

I min erfaring er det håbløst at gå rettens vej efter så små beløb, det er simpelthen for dyrt. Så i trådstarters sko, ville jeg personligt tage sagen som en lærerstreg i at jeg skulle være bedre til at vælge leverandører.

Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:40

Der foreligger en Faktura hvori der helt klart står beskrevet hvad der bliver lavet for de penge jeg skal betale. Desværre er jeg sådan indrettet at jeg tror det bedste om alle mennesker men jeg bryder mig ikke om at blive snydt da jeg aldrig kunne finde på at behandle andre mennesker på en sådan måde.

Når et firma lover at de kan levere en webside formoder jeg så sandelig også at de overholder det de lover det ender jo med at ingen tør bestille en webside med frygt for at blive snydt da de fleste firmaer jeg er stødt på alle vil have en forudbetaling inden opstart og resten af beløbet ved levering.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:47

Hej Honningbi,

Tak for din PM med oplysninger om hvem det er der ikke lever op til leveringsforvetningerne.

Det glæder mig at du ikke har ingået aftale med en Amino deltager. Men at aftalen er indgået udenom og at vi jo så kan konstatere at det i dette tilfælde ikke var en Amino med dårlig forretningsadfærd.

Men det hjælper jo ikke dig, men du må så finde et andet fora hvor du kan lægge den info. så andre iværksættere ikke falder i samme grøft - synd at dette ikke må gøres her for her er mange nye og kommende iværksættere der ikke har midler til at føre inkassosager!

Hvad er status på din sag - har du tlat  med Ret & Råd - der er også advokater herinde måske de kan hjælpe dig med tip!

mvh 

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:59

Føler mig ret overbevist om, at det ikke er muligt for dig at få dine penge tilbage. Men i retfærdighedens navn kan du muligvis "anmelde" dem på Trustpilot?

Føler med dig. Det er fandme ikke rart at blive røvrendt!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 23:01

Det er en klassiker :)

Ville være lidt forsigtig når man ber om at få penge forud?
Som man handler i dag sker der sjældent.

Håber dog du får dem ind igen

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)