Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af Firma betalt for webshop uden at få varen

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er ny herinde men håber nogen har et godt råd til hvad man kan gøre når man har betalt et fima for at lave en ny webshop. Vi har i starten skrevet sammen på email og jeg har sendt ham forskelligt materiale til brug for den nye webside. Pludselig svarer han ikke på mine emails og efter et stykke tid ringer jeg så til ham, men nu tager han heller ikke telefonen.

Nu er der så gået 2 måneder og jeg har intet modtaget fra ham og jeg beder ham retunere mine penge hvis han ikke kan levere det lovede. Efterfølgende ringer jeg og sender flere email og de bliver ikke besvaret. 

Jeg har betalt et forskud på 4.062,00 kr. på en bankoverførelse og kan derfor ikke få hjælp af banken. Jeg har kontaktet hans egen bank og de har ringet til ham - og så kunne han pludselig godt tage telefonen og han fortalte hende at han havde lavet så mange oplæg og der havde været så mange problemer så hun skulle ikke tilbagebetale pengene de var hans. 

Jeg har nu 10 oktober indgivet en politianmeldelse på hans jyske fima for bedrag da han er blevet betalt 4.062,00 kr. forud. 

Nu skal jeg så igang med at finde et nyt firma der kan lave min webside, det koster både tid og penge og skal alt dette igennem og jeg syntes det er smadderærgerligt at der sidder en i webside branchen som bedrager sine kunder. Jeg vil meget gerne oplyse mandens identitet men ved ikke om det er god skik at gøre det herinde men måske det kunne lære ham et eller andet i fremtiden.

Mit spørgsmål er om der er nogen herinde der kender en god og billig advokat som jeg kan henvende mig til.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har slet ikke brug for en advokat, send vedkommende direkte til inkasso hos fogedretten. Det bedste du kan gøre er at hæve handlen skriftligt og meddele at beløbet skal være dig i hænde indenfor f.eks 8 dage.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:39

honningbien:
Jeg vil meget gerne oplyse mandens identitet men ved ikke om det er god skik at gøre det herinde men måske det kunne lære ham et eller andet i fremtiden.

Hej og velkommen til.

Du må ikke hænge andre ud her på Amino, uanset hvor meget du synes det vil være retfærdigt eller at "de har godt af det".

Læs gerne Kom godt igang på Amino.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:
Du har slet ikke brug for en advokat, send vedkommende direkte til inkasso hos fogedretten

Hvad vil du sende til inkasso? At han ikke levere varen?

Jeg tror du overser at trådstarter som udgangspunkt ikke har penge til gode, men er i en tvist om levering af en forudbetalt ydelse.

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 12. Oct 11
Skrevet kl. 10:42

Hej tak for dit svar det havde jeg ikke lige tænkt på i min arrigskab.   

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:46

Hej og tillykke med fødselsdagen ;)

Brian Reinhold Jensen:
Du må ikke hænge andre ud her på Amino, uanset hvor meget du synes det vil være retfærdigt eller at "de har godt af det".

Der er jo heller ingen der bliver hængt ud med navn ;)

Mit råd er at se om ikke du kan få en dialog i gang med det pågældende firma og se om ikke i kan komme en løsning nær.

Good luck.

/allan

Tilmeldt 12. Oct 11
Skrevet kl. 10:49

Tak for det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignYOU:
Der er jo heller ingen der bliver hængt ud med navn ;)

Helt rigtigt og der er heller ikke noget galt med indlægget, men "Honningbien" spurgte om hun måtte nævne navnet, det var det jeg svarede på :-)

God solskinsdag til jer alle
/Brian 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:

Ravn:
Du har slet ikke brug for en advokat, send vedkommende direkte til inkasso hos fogedretten

Hvad vil du sende til inkasso? At han ikke levere varen?

Jeg tror du overser at trådstarter som udgangspunkt ikke har penge til gode, men er i en tvist om levering af en forudbetalt ydelse.

Kære BRIAN jeg vil naturligvis sende ham til inkasso for de 4.062,00 kr som er forudbetalt.  Måske du en anden gang skulle starte med at læse hvad der rent faktisk bliver skrevet ;)  

Trådstarter skrev

"Jeg har betalt et forskud på 4.062,00 kr. på en bankoverførelse og kan derfor ikke få hjælp af banken. Jeg har kontaktet hans egen bank og de har ringet til ham"

Ravn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:08

honningbien:
Er ny herinde men håber nogen har et godt råd til hvad man kan gøre når man har betalt et fima for at lave en ny webshop. Vi har i starten skrevet sammen på email og jeg har sendt ham forskelligt materiale til brug for den nye webside. Pludselig svarer han ikke på mine emails og efter et stykke tid ringer jeg så til ham, men nu tager han heller ikke telefonen.

Hej og surt at høre kan vi hjælpe dig på nogen måde med at få din shop til køre.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)