Hej alle Er ny herinde men håber nogen har et godt råd til hvad man kan gøre når man har betalt et fima for at lave en ny webshop. Vi har i starten skrevet sammen på email og jeg har sendt ham forskelligt materiale til brug for den nye webside. Pludselig svarer han ikke på mine emails og efter et stykke tid ringer jeg så til ham, men nu tager han heller ikke telefonen. Nu er der så gået 2 måneder og jeg har intet modtaget fra ham og jeg beder ham retunere mine penge hvis han ikke kan levere det lovede. Efterfølgende ringer jeg og sender flere email og de bliver ikke besvaret. Jeg har betalt et forskud på 4.062,00 kr. på en bankoverførelse og kan derfor ikke få hjælp af banken. Jeg har kontaktet hans egen bank og de har ringet til ham - og så kunne han pludselig godt tage telefonen og han fortalte hende at han havde lavet så mange oplæg og der havde været så mange problemer så hun skulle ikke tilbagebetale pengene de var hans. Jeg har nu 10 oktober indgivet en politianmeldelse på hans jyske fima for bedrag da han er blevet betalt 4.062,00 kr. forud. Nu skal jeg så igang med at finde et nyt firma der kan lave min webside, det koster både tid og penge og skal alt dette igennem og jeg syntes det er smadderærgerligt at der sidder en i webside branchen som bedrager sine kunder. Jeg vil meget gerne oplyse mandens identitet men ved ikke om det er god skik at gøre det herinde men måske det kunne lære ham et eller andet i fremtiden. Mit spørgsmål er om der er nogen herinde der kender en god og billig advokat som jeg kan henvende mig til.
|
Du har slet ikke brug for en advokat, send vedkommende direkte til inkasso hos fogedretten. Det bedste du kan gøre er at hæve handlen skriftligt og meddele at beløbet skal være dig i hænde indenfor f.eks 8 dage.