Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer efterlystes til dating site

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I kender det vel alle, man roder vildt meget med et enkelt projekt og lige med et slår en tanke om et helt andet projekt ned i ens hjerne og man syntes umildbart den er god ..... men?

Som så mange andre der er alene benytter jeg nogen forskellige datingsties, men syntes bare at disse er alt for dyre at være bruger på hvis man skal have mulighed for at få alle funktioner på ens profil, derfor slog det mig hvorfor ikke gør det på en lidt anden måde, end man betaler xxx antal kroner for at være med i en måned eller xx antal kroner for at købe nogen såkaldte kredit, der bruges til at åbne breve, se fotos og meget andet.

Min ide er ret simpel, syntes jeg selv, men den er nok svær at udføre rent teknisk, omkring design og opsætning af funktionerne på en datingstie der er jeg bare lost og kan ikke lave dette selv, derfor har jeg brug for en ligeværdig partner der tror på dette projekt. Jeg vil lige nævne med det samme, at jeg satser bestemt ikke på denne nye site skal blive min fremtidige leve vej.

Ideen er at give brugerne mulighed for helt selv at bestemme hvor meget dennes aktiviteter på datingsiten skal koste, dette har jeg tænkt på kunne være følgende:

Fri oprettelse inkl. 10 eller 20 "ting / opgaver"

Her efter xx ØRE pr ønske

På denne måde mener jeg at brugeren selv bestemmer 100 % over sit forbrug, er man ikke ret aktiv betaler man næsten intet, bruger man datingsiten meget er priser afstemt efter dette.

Mine spørgsmål er så:

1 Er dette en god ide?

2 Skal både mænd og kvinder betale?

3 Er dette set før?

4 Vil du hjælpe mig med ideer?

5 Har du viden om programmering der kan opfylde denne ide?

6 Skal man kunne indbetale xx kroner og så de bliver trukket efter forbrug?

7 Skal det gøres så kunden bliver trukket på sit kreditkort a la den måde Fullrate benytter? Jeg kender ikke det rette navn for denne metode.

8 Hvilken oplysninger til opsætning kræves der før programmeringen kan påbegyndes?

9 At få fat på de første bruger - overvejer at give de første 5.000 måske 10.000 bruger 100 % fri adgang til alt lige så længe de har deres profil på siten. Udelukkende for at skabe brug og indhold på siten - måske dette tal skal være større, men det må tiden vise.

Der er nok meget mere der skal overvejes, før selve arbejdet går i gang, jeg er godt klar over nettet er overfyldt med gratis templ. til dating sites, men efter at have brugt en halv dag på at kigge en del af disse tilbud igennem står det helt klart der skal opbygges en egen løsning.

Håber på gode ideer og input der giver mig klarhed - en stor TAK for jeres tid.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 23:45

UPS

Glemte lige at kreditkort løsningen ikke behøver at indeholde Dankort, men gerne de mest brugte på verdensplan, da de fleste Dankort er kombineret med andet kort, så kan Dankort kunder også deltage.

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:20

Tillykke med fødselsdagen

Du er på et marked hvor de andre allerede har investeret millioner i udvikling og endda også i mjarkedsføring, så konkurrencen er benhård. For dine kommende kunder er udbud/antal profiler afgørende. Selvom du får lavet et site er driften dyr, for du skal godkende tekster, billeder m.m., da du ellers får et useriøst site. Features, som du ønsker, koster mange penge at lave og der er intet out-of-the-box. Vilkårende for branchen er - så vidt jeg ved - ret kyniske. Dating.dk er tidligere taget i at sende falske mails for at få folk til at købe betalingsabonnementer og andre i at være lidt for flittige til at forny folks abonnementer.

Jeg synes du skal overveje overveje niche-dating i stedet, hvor du har en bedre chance for at ramme en bestemt målgruppe (folk som dig selv?). Så ved du hvad du/i vil have og de dyrere features, design og mjarkedsføring er mindre vigtig. Ved ikke om det er lavet, men f.eks. med Fjacebook connect så du får overført profiloplysninger og matcher Fjacebook brugere. Så har du også en markedsføringsmaskine på plads fra start hvor du kan ramme målgruppen, lave design omjkostninger (skal ligne Fjacebook) og er godt hjulpet fra start.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 02:53

Jeg har ingen erfaring selv i forhold til dating sider, men jeg synes det lyder som en mega god idé.

Hr. Buch:
Fri oprettelse inkl. 10 eller 20 "ting / opgaver"

Her kunne det måske bedre betale sig at brugeren fik 5 gratis gange til én bestemt ting, så de kan opleve hele din side. Så kan du måske tage flere penge for nogle bestemte ting, men brugeren har så i det mindste prøvet alle sammen.

Hr. Buch:

1 Er dette en god ide?

2 Skal både mænd og kvinder betale?

3 Er dette set før?

1. Jeg synes det er en mega god idé

2. Det synes jeg, men ofte plejer kvinder at skulle betale mindre for sådan nogle ting for at lokke flere mænd til. Det kan du måske eksperimentere lidt med.

3. Jeg har ikke set det før.

Hr. Buch:
4 Vil du hjælpe mig med ideer?

4. kunne være sjovt hvis man kunne spille "jeg har aldrig" :D

Hr. Buch:

5 Har du viden om programmering der kan opfylde denne ide?

6 Skal man kunne indbetale xx kroner og så de bliver trukket efter forbrug?

7 Skal det gøres så kunden bliver trukket på sit kreditkort a la den måde Fullrate benytter? Jeg kender ikke det rette navn for denne metode.

8 Hvilken oplysninger til opsætning kræves der før programmeringen kan påbegyndes?

9 At få fat på de første bruger - overvejer at give de første 5.000 måske 10.000 bruger 100 % fri adgang til alt lige så længe de har deres profil på siten. Udelukkende for at skabe brug og indhold på siten - måske dette tal skal være større, men det må tiden vise.

5. Desværre ikke
6. tror lidt du skal sætte begge muligheder. Sådan at man har en "konto" på dating siden (ligesom et betalingskort) og muligheden for at bruge løs og så bliver beløbet hævet hver mpned.
7. kender ikke metoden du mener, desværre
8. Godt spørgsmål :P
9. Tror det er meget godt at give nogle heldige 100 % frihed så der altid vil være aktivitet på sitet, men tror måske også du skal sige 5000 mænd og 5000 kvinder, sådan det ca. er ligeligt fordelt
P.s. tillyk med fødselsdagen ;)
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 03:22

Hej tak for dit svar og ønsket om min dag det luner.

Det er netop en niche-dating side jeg har tænkt på.

Måske man skulle lade de første 1.000 kvinder og 1.000 mænd hver måned få fri adgang - altså nye profiler der oprettes, dog med en eller anden form for lås på tidliger benyttet e-mail adresser.

God ide med facebook opkoplingen - tak for det. Regner med du mener noget i stil med folk kan trykke på en kanp eller et link og så overføres deres facebook oplysninger til en profil hos mig, men ikke modsat det så vil fjerne bruger fra siten hæ hæ.

Denne website der er i mine tanker er bestemt ikke for at blive rig, men for at kunne give brugerne en ekstrem billig mulighed for at date on-line, naturligvis kan det gøres gratis, men det har jeg desværre ikke råd til, da alle regninger så hænger på mig.

Jeg kender alt til dating.dk ret så voldsomme markedsføring og den har jeg bestemt ikke tænkt mig at efterligne, da jeg syntes det er vil belastende, at få en mail fra dem hver anden dag, når man IKKE betaler hos dem.

Den eneste grund til der skal opkræves en lille og jeg MENER lille bruger betaling er, som du selv er inde på, det koaster knapper at drive sådan en side, hvis den skal være seriøs og fremadrette skal have en chance for at overleve.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 03:23

Jeg har absolut nul kendskab til datingsider og markedet for datingsider, men her kommer mine umiddelbare tanker:

Er en anderledes betalingsform nok i et formodentligt pænt mættet marked med hård konkurrence? Hvis tilstrækkeligt mange er irriterede over de nuværende tendenser i prissætningen - måske. Jeg forestiller mig egentlig ikke, at folk går vildt meget op i, hvad det koster. Og mon ikke dem, der går meget op i prisen, har valgt et af de mange gratis alternativer?

Derudover er jeg ikke overdrevet tosset med forbrugsafhængig prissætning. På papiret ser det jo smart ud, da man på den måde imødekommer brugernes forskellige behov og sætter prisen derefter. Det man lidt glemmer er, at den betalingsform konstant minder brugeren om, at det koster penge. Jeg skal ikke kunne sige, om det giver en marginalt højere indtjening på den måde, men jeg vægter kundeoplevelse og kundetilfredshed højere.

Problemet med at slå sit koncept op på prisparametret (og i særdeleshed en prisfastsættelse/betalingsform) er jo netop, at det i det fleste tilfælde er super nemt at kopiere.

Jeg er sgu lidt skeptisk.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 03:37

Hej Kumuluzz

Kumuluzz:

Her kunne det måske bedre betale sig at brugeren fik 5 gratis gange til én bestemt ting, så de kan opleve hele din side. Så kan du måske tage flere penge for nogle bestemte ting, men brugeren har så i det mindste prøvet alle sammen.

Det var da en rigtig god ide.

Det at begge køn betaler er fordi jeg personligt er så vild træt, af kvinderne altid forfordeles og køre på frihjul / nedsat pris på rigtig mange dating sider.

Naturligvis skla der være "gang" i siden inden der opkræves nogen form for bruger betaling, jeg har tænkt på at bruger betaling gennemføres ved eks. mere end 10.000 bruger på verdensplan, således brugerne får bare lidt for deres betaling.

Der kunne jo også gives den mulighed at brugerne vælger en fast pris ordning, således at de på forhånd ved hvad det koster, men her er jeg godt nok nød til at regne vildt meget på hvad denne pris skal være.

og TAK ss

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 03:57

Hej Magnus

Jeg kan snildt se din pointe med indlæget.

Min fordel er jo at jeg begynder med en 0 udgift og min ide, hvor de eksisterende sties har mange faste udgifter til alt mellem himmel og jord.

Som jeg lige skrev i det forrige indlæg - kunne det også være en mulighed med fastpris, dog skal der regnes godt og grundigt på¨denne først, jeg vil jo helst ikke at folk skal føle sig snydt, det er jo hele ideen bag betalingsopbygningen at få prisen på seriøs dating godt ned så alle kan være med. Når det så opbygges på denne måde, med en kombination af de 3 måde så burde alle have mulighed, for at kunne deltage efter hvad de vil ofre på dating.

Jeg er helt klar over det er et mættet markede og nogen af dem der findes i dag er hårde nyser.

Hvis du eks. er bruger på 4 - 7 datingstie så er det ikke en ubetydelig udgift, særligt for dem der har en lavindkomst, dem er der jo desværre en del af overalt grundet den afmatning der er for tiden. Jeg mener ikke ens økomomiske betingelser, skal være en hindring for at kunne opleve lykken ved at være to.

Du har helt ret i det er let at lave en kopi side hvis det kun er prisen og betalingsmåden der er forskel på, men jeg har nu tænke bredt og i den nyeste teknologik, blandt andet ved at gøre stien let at få adgang til vis ens smartfone og mange andre muligheder.

Hvor er jeg dog bare glad for jeg ikke længer er kunde i Max Bank, men er gået tilbage til Danske Bank, pyha det var tæt på.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 04:19

Hr. Buch:
Min fordel er jo at jeg begynder med en 0 udgift og min ide, hvor de eksisterende sties har mange faste udgifter til alt mellem himmel og jord.

Det gør du jo så heller ikke helt, hvis du skal have udviklet et site fra bunden, betale for serverdrift osv.

Hr. Buch:
Hvis du eks. er bruger på 4 - 7 datingstie så er det ikke en ubetydelig udgift, særligt for dem der har en lavindkomst, dem er der jo desværre en del af overalt grundet den afmatning der er for tiden.

Jeg var ikke klar over, at der fandtes folk, som brugte så mange forskellige sider. Det er klart, at det i så fald hurtigt løber op, men hvad ændrer din ide ved det? De vil jo fortsat bruge en håndfuld sider, hvoraf den ene forhåbentligt er dit lidt billigere alternativ. Kun ved at sænke prisniveauet for hele branchen vil det blive betydeligt billigere for en "superbruger".

Hr. Buch:
Jeg mener ikke ens økomomiske betingelser, skal være en hindring for at kunne opleve lykken ved at være to.

Haha, god natgriner. Det har du ret i.

Hr. Buch:
Du har helt ret i det er let at lave en kopi side hvis det kun er prisen og betalingsmåden der er forskel på, men jeg har nu tænke bredt og i den nyeste teknologik, blandt andet ved at gøre stien let at få adgang til vis ens smartfone og mange andre muligheder.

Jeg kan se, at fx Dating.dk understøtter iPhone, Andoid og iPad. Umiddelbart lyder ideen lidt ufokuseret, med betragtelige startomkostninger og på et benhårdt marked.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)