Jeg er på barsel (kontanthjælp i barselsperioden som der er 8 mdr. tilbage af). Planen var at vente til barslen var ovre og så starte egen virksomhed med genbrugstøj. Nu er de perfekte lokaler dog dukket op og muligheden for at starte er tilstede, men jeg mister kontanthjælpen i det øjeblik jeg starter egen virksomhed og dette har jeg slet ikke råd til før der er et reelt overskud så jeg kan trække en løn ud af forretningen. Vi vil drive denne genbrugsbutik hvor vi støtter velgørende formål og nu er det så jeg tænker... hvis jeg opretter en forening og ikke trækker løn ud de næste 8 mdr. men blot vælger at betale til de velgørende formål, er det mon så "lovligt" idet jeg så arbejder frivilligt nu under barslen eller er min idé mon lidt for kreativ??? Giv lyd... for jeg vil så gerne igang hvis det kan lade sig gøre uden at min kontanthjælp stopper. Jeg har allerede skaffet det meste inventar og baby er så nem at hun nemt kan komme med mor på job :O) Håber nogen kender til en løsning der er lovlig men holdbar :O) Mvh |
Hvis det er din virksomhed, så tror jeg ikke på det går. Det ville svare til at kontanthjælpen blev lavet om til iværksætterstøtte - Vil du ikke også ha risiko for underskud som du skal ha råd til.
Jeg er ikke 100% men tror altså absolut ikke den kan fungere
vh