Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af hosting/webhotel til større blogprojekt

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg er ved at etablere en ny blog og har ansat en blogger på fuld tid til at generere indhold. Det er et populært emne der skal blogges om og en stor del af indlægene kommer til at indkludere en embedded video fra vimeo eller youtube. Jeg forventer i løbet af det første halve år at have 500-1000 daglige besøgende og på sigt meget mere, da det er en international blog/tjeneste. Jeg har valgt at bygge bloggen op i Wordpress, da det indeholder alle de funktionaliteter, som jeg pt efterspørger og da der er gode muligheder for tilpasninger og videreudvikling.

Mit spørgsmål er bare: Hvad skal jeg vælge af hosting? Jeg vil gerne have en hurtig blog, hvor man ikke skal vente 10 sekunder fra klik til siden er loadet. I der driver hostingfirma er velkommen til at byde ind, men jeg vil også godt høre fra dig der har erfaring med at drive portal eller større website med en del trafik.  

På forhånd tak :-)

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste hosting udbydere tilbyder heldighvis at opgradere efter behov, så ingen grund til at starte ud med noget stort. Hvis din side så begynder at blive langsom / trafik bliver opbrugt, så kan du jo opgradere, til en dyre løsning.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Af dansk hosting til sådan et projekt, ville jeg vælge en løsning fra pil.dk. De er slet ikke billige, men til gengæld professionelle med produkter i høj kvalitet. (Og når du ansætter en person på fuld tid til at skrive, er det nok heller ikke et par hundrede fra eller til på hosting-kontoen, der er afgørende for dig).

Men det kan også være, at sådan et projekt bor bedst på en amerikansk hostingplatform fra starten af, hvis størstedelen af de besøgende skal komme derfra. Og derovre må jeg melde pas på bud på kvalitetshosting.

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank. Nej, det er selvfølgelig ikke afgørende om det er 9 kroner eller 299 kroner om måneden i hosting der er afgørende. Medarbejderen er dog ikke fra DK, så det er ikke helt dansk lønniveau vi taler om :-) Jeg er ikke kun interesseret i pris men ligeså meget den rigtige løsning. Skal man hoste i DK eller USA eller have en lokal hosting for hvert af de lande man går ind i?

Til at starte med er engelsk hovedsproget på bloggen mens dansk, russisk og spansk nok bliver de næste...

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg har brugt VPS løsningen fra exaweb i nogle år, og det må jeg sige jeg er fuldt ud tilfreds med.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Christiansen:
Skal man hoste i DK eller USA eller have en lokal hosting for hvert af de lande man går ind i?

Hvis det er USA, bloggen skal besøgende fra vil anbefale dig at finde en løsning derover, er det i Europa er det ikke alt afgørende med hvor den står ( i Europa ) det vigtigste er domæne endelsen

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan. Ser fornuftigt ud med VPS løsningen fra Exaweb. Hvad er egentlig fordele og ulemper ved det frem for en dedikeret server?

Og i samme forbindelse - hvad er ulemperne ved en dedikeret server?

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. Domæneendelsen er .tv og jeg har intensioner om at vil bygge websitet op. så dansk ligger på domæne.tv/dk, domæne.tv/no osv.

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Christiansen:

Hej derude.

Jeg er ved at etablere en ny blog og har ansat en blogger på fuld tid til at generere indhold. Det er et populært emne der skal blogges om og en stor del af indlægene kommer til at indkludere en embedded video fra vimeo eller youtube. Jeg forventer i løbet af det første halve år at have 500-1000 daglige besøgende og på sigt meget mere, da det er en international blog/tjeneste. Jeg har valgt at bygge bloggen op i Wordpress, da det indeholder alle de funktionaliteter, som jeg pt efterspørger og da der er gode muligheder for tilpasninger og videreudvikling.

Hej Jesper!

Jeg har været på en lang rejse igennem en lang række danske udbydere af webhoteller. De fleste knækkede nakken på ressourceforbrug, efterhånden som mine sites voksede. Min blog om gastronomi og opskrifter trækker 1200-3500 unikke, daglige besøgende for tiden, og det kører fint med et pro webhotel fra Meebox.

Du skal dog passe på med, hvilke plugins du kører med. Yet Another Related Posts trækker tænder ud. 

Men med et fornuftigt setup, kan det snildt lade sig gøre. Du kan også aflaste serveren ved at lægge tungt indhold på et Content Delivery Network eller smække CloudFlare foran sitet. 

Pil.dk har jeg også hørt godt om, men forhør dig lige hos dem om trafikforbrug. Så vidt jeg husker, tillader de kun samme kvote, som man køber kapacitet per dag. Altså 1gb webhotel = 30 gb trafik per måned. Og det loft kan du nok hurtigt ramme med 1000+ daglige besøgende.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

VPS'er kan være en go' idé, men de fleste på det danske marked er 100% unmanaged. Det betyder, at du selv har ansvar for opsætning, sikring, optimering, backup, osv., osv.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)