Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af hosting/webhotel til større blogprojekt

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Christiansen:
Til at starte med er engelsk hovedsproget på bloggen mens dansk, russisk og spansk nok bliver de næste...

Du skal nok satse på at serveren står i USA så. Og der er masser af gode hostingmuligheder der. Jeg er fx glad for servicen hos Westhost, som Joost i sin tid pegede på.

Og hvis du får rigtigt fart på, tilbyder Wordpress selv en VIP hosting som kan klare hvad som helst. Men den er i den dyre ende med en startpris på 2500 dollar/m.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har været meget tilfreds med inmotionhosting.com . Hos dem kan du også vælge om serveren skal stå i New York eler Californien.

Hvis sproget er engelsk yder du dine besøgende kortere indlæsningstider med en placering i USA.
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:

VPS'er kan være en go' idé, men de fleste på det danske marked er 100% unmanaged. Det betyder, at du selv har ansvar for opsætning, sikring, optimering, backup, osv., osv.

Jeg har en række kunder der er yderst glade for de managed VPS'er de lejer hos mig, som sådan er det egentlig ikke fordi det er en god eller dårlig ide at leje en VPS, den primære grund til at leje sådan en er at du er for stor eller for speciel til at ligge på et webhotel og ikke stor nok til at fylde en hel fysisk server endnu ... og de fysiske servere bliver jo stører og stører, så det er faktisk efterhånden meget få sider der reelt kræver en fysisk server :)

- Og ja ... husk management, ellers er det dig selv der hænger på regningen for trafik forbrug, forensics og genskabelse den dag du bliver hacket. Givet ... servere er sjove og lege med, og det er bestemt tilrådeligt at skaffe sig bekendskab med Linux og Windows servere ... men der er altså væsentligt forskel på en pc du har stående i hjemmet på en ADSL linie som du kan slukke for, og så en (virtuel) server som er en del af et stort driftsmiljø i et kæmpe datacenter mere flere gigabit's forbindelse til internettet ... det er altså ikke noget man skal lege med uden man ved hvad man laver :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Kasper:

VPS'er kan være en go' idé, men de fleste på det danske marked er 100% unmanaged. Det betyder, at du selv har ansvar for opsætning, sikring, optimering, backup, osv., osv.

Jeg har en række kunder der er yderst glade for de managed VPS'er de lejer hos mig, som sådan er det egentlig ikke fordi det er en god eller dårlig ide at leje en VPS, den primære grund til at leje sådan en er at du er for stor eller for speciel til at ligge på et webhotel og ikke stor nok til at fylde en hel fysisk server endnu ... og de fysiske servere bliver jo stører og stører, så det er faktisk efterhånden meget få sider der reelt kræver en fysisk server :)

Har du et link til en oversigt over de managed vps'er, I tilbyder? Og er det 100% management med server hardening, monitorering und alles? I så fald går jeg ud fra, at man ikke har mulighed for root-adgang?

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

VPS'er kan være en go' idé, men de fleste på det danske marked er 100% unmanaged. Det betyder, at du selv har ansvar for opsætning, sikring, optimering, backup, osv., osv.

Jeg har en række kunder der er yderst glade for de managed VPS'er de lejer hos mig, som sådan er det egentlig ikke fordi det er en god eller dårlig ide at leje en VPS, den primære grund til at leje sådan en er at du er for stor eller for speciel til at ligge på et webhotel og ikke stor nok til at fylde en hel fysisk server endnu ... og de fysiske servere bliver jo stører og stører, så det er faktisk efterhånden meget få sider der reelt kræver en fysisk server :)

Jeg vil helt klart anbefale at man kigger efter en managed VPS server hvis man ikke er inde i hvordan man administrerer en server og står for sikkerheden.

Da jeg havde VPS servere som officielt produkt på ZXNET.DK oplevede jeg at kunderne blev skuffede da de fandt ud af hvor meget teknisk viden der egentlig skal til for at styre en Linux server, så de opsagde hurtigt og valgte et webhotel i stedet.

Produktet var i mine øjne ikke egnet til den almindelige lille virksomheds behov for en professionel webløsning med ekstra funktionalitet, så jeg valgte ikke at tilbyde flere af dem og da jeg ikke har oceaner af tid, så har jeg ikke tid til at stå for en masse mindre virtuelle servere med vidt forskellig opsætning, så managed hosting tilbyder jeg ikke og har ikke planer om det, så hellere henvise til en anden host end at levere et dårligt produkt.

Har man en server på nettet, virtuel eller ej, så er det meget vigtigt at den passes og tilses ofte for ikke at den bliver hacket eller der opstår andre uventede ting som gør den ustabil og det har den lille virksomhed ofte ikke ressourcerne til.

Webhoteller kan dog ikke opfylde alles behov så en VPS er en nødvendighed for nogle og der vil jeg helt klart anbefale at man går efter en managed løsning, så man ikke selv har ansvaret for administrationen af den virtuelle server.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Har du et link til en oversigt over de managed vps'er, I tilbyder? Og er det 100% management med server hardening, monitorering und alles? I så fald går jeg ud fra, at man ikke har mulighed for root-adgang?

Hej Kasper, som regel laver jeg tilbud ud fra det behov kunderne har, men du kan se mine grundpriser her:

https://www.mikjaer.com/hosting

"Webhotel Fleksibel" er en virtuel server med management på.

Længere nede på siden ser du virtuelle servere, det er ude management, management af en virtuelserver prissættes efter hvor mange forskellige services du kører fra den. Basis prisen er 299 og dækker opdatering af serveren samt en simpel service ... f.eks. en webserver.

Men til dit behov vil jeg tro at "Webhotel Fleksibel" gir mest mening ... vi hjælper dig med opsætningen, finder ud af hvad du skal bruge og gir dig det du har behov for, og hotellet i sig selv kan trække meget mere end et traditionelt webhotel :)

Du er velkommen på mikkel@mikjaer.com el tlf. 4440 1337 hvis du har flere spørgsmål :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Kasper:

Har du et link til en oversigt over de managed vps'er, I tilbyder? Og er det 100% management med server hardening, monitorering und alles? I så fald går jeg ud fra, at man ikke har mulighed for root-adgang?

Hej Kasper, som regel laver jeg tilbud ud fra det behov kunderne har, men du kan se mine grundpriser her:

"Webhotel Fleksibel" er en virtuel server med management på.

Længere nede på siden ser du virtuelle servere, det er ude management, management af en virtuelserver prissættes efter hvor mange forskellige services du kører fra den. Basis prisen er 299 og dækker opdatering af serveren samt en simpel service ... f.eks. en webserver.

Men til dit behov vil jeg tro at "Webhotel Fleksibel" gir mest mening ... vi hjælper dig med opsætningen, finder ud af hvad du skal bruge og gir dig det du har behov for, og hotellet i sig selv kan trække meget mere end et traditionelt webhotel :)



Ser spændende ud.

De 299,- er det inkl. proaktiv monitorering og indgriben, eller kun "simpel" vedligholdelse af LAMP-stacken? Hvad med backup er det inkl.?

Og så lige et sidste spørgsmål -- de cpuallokeringer for de virtelle hoteller, hvad svarer de til i ECU/passmarks?

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Ser spændende ud.

De 299,- er det inkl. proaktiv monitorering og indgriben, eller kun "simpel" vedligholdelse af LAMP-stacken? Hvad med backup er det inkl.?

Og så lige et sidste spørgsmål -- de cpuallokeringer for de virtelle hoteller, hvad svarer de til i ECU/passmarks?

Der er døgnovervågning på maskinen, samtidig foretager vi løbende manuelle evalueringer ifht. om dit setup er optimalt og informerer dig hvis noget ændrer sig og så tager vi selvfølgelig fuld backup af maskinen en gang i døgnet og opbevarer 7 dages historik.
Mht. CPU så betyder Mhz blot at vi allokerer den andel af cpu'erne til dig ... dvs du er garanteret imod at vi oversælger maskinerne. Det ville være dumt decideret at sætte begrænsninger op, vi sørger tværtimod for at der er mere til rådighed end lovet, netop for at sikre en god kundeoplevelse frem for millimeter retfærdighed :)
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)