Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Expedia.dk - omfanget af deres søgemaskine?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Affiliate Aminoer!

Mit spørgsmål er især henvendt til dem af jer, der har rejsesider eller kender til nogen, der har det:

Jeg har forsøgt at skrive til Expedia.dk op til flere gange, fordi min partner og jeg har nogle spørgsmål til deres Affiliate program, som vi meget gerne vil have besvaret, men vi hører ikke noget fra dem (man kan kun skrive, ikke ringe).

Kort sagt: mit spørgsmål går på Expedia.dk's søgemaskine og selve omfanget af den?

Det er jo meget vigtigt, at kunderne på ens side får de bedste og seneste tilbud på hoteller og flyrejser. Så vidt jeg kan udlede af informationerne på deres hjemmeside, så henter deres søgemaskine hotelpriserne fra Hotels.com? Men hvor får de så priserne på deres flybilletter fra? Er det deres egen søgemaskine, der henter disse priser? Og har de så lavet en søgemaskine, der kombinerer begge søgemaskiner - eller hvordan fungerer det mon?

Nu tænker du måske: "Who cares, hvorfor bekymre sig om, hvorfra priserne indhentes, når bare de indhentes?" Men jeg føler, at det er ret vigtigt at forstå mekanikken bag deres søgemaskine, før jeg vælger dem. 

Til slut et "lille" tillægsspørgsmål: Kan man implementere denne søgemaskine, selvom man kun sælger rejser til ét specifikt land?

Håber meget, at der er nogen, der kender svarene på disse spørgsmål?

På forhånd tak for al input!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Da jeg var affiliate manager for et stort flyselskab, så havde vi en API til vores affiliates - De kunne så trække live data og seneste priser hver gang en kunde forespurgte på en destination som selskabet fløj på.

De fleste selskaber har en API til deres partner/affiliates - Nogle laver direkte aftaler, aftaler gennem Amadeus og ellers affiliate marketing.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 16:28

Expedia, venere og hotels.com er efter sigende de 3 største. De har et samlet netværk iøvrigt.

Hotellerne betaler fra ca 15% i comission.

Håber du kan bruge det til noget.

Jeg kender det kun fra hotel siden, ikke som affiliate.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:44

Nillerrune:

Da jeg var affiliate manager for et stort flyselskab, så havde vi en API til vores affiliates - De kunne så trække live data og seneste priser hver gang en kunde forespurgte på en destination som selskabet fløj på.

De fleste selskaber har en API til deres partner/affiliates - Nogle laver direkte aftaler, aftaler gennem Amadeus og ellers affiliate marketing.

Hej. Tak for svar :-)

Kan se, at Expedia.dk har en API, som gælder både hotel, fly og bil, men hvad betyder API helt præcist? Er det det, man også kalder et product feed? :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:51

Thomas Sindberg:

Expedia, venere og hotels.com er efter sigende de 3 største. De har et samlet netværk iøvrigt.

Hotellerne betaler fra ca 15% i comission.

Håber du kan bruge det til noget.

Jeg kender det kun fra hotel siden, ikke som affiliate.

Tak for input :-)

Ja, jeg havde også forstået det sådan, at hotels.com og Expedia.dk er tilknyttet hinanden, og at de er de største. Og så må omfaget af de informationer, som deres søgemaskine kan indhente, jo også være det største, man som partner vil kunne hente til sin Affiliate side, tænker jeg.

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 133
Fra  Korn Solutions v/Matias Korn Skrevet kl. 16:53

Nej, en API betyder, at du kan programmere mod Expedia på en kontrolleret måde, dvs så har de lavet en liste over nogle funktioner(methods på engelsk), som du kan kalde og få returnede noget data(somregel).

Så kan du håndtere den data som du vil.

Et lidt dårligt eksempel, f.eks. hvis jeg havde lavet en liste over alle søgemaskiner der var og hvis jeg så havde lavet en funktion, som folk kunne kalde, som f.eks. hed. HentAlleSøgeMaskiner(), så vil du få returneret en liste af alle søgemaskiner, som du så kan håndtere som du vil.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:59

Matias Korn - matiaskorn.dk:

Nej, en API betyder, at du kan programmere mod Expedia på en kontrolleret måde, dvs så har de lavet en liste over nogle funktioner(methods på engelsk), som du kan kalde og få returnede noget data(somregel).

Så kan du håndtere den data som du vil.

Et lidt dårligt eksempel, f.eks. hvis jeg havde lavet en liste over alle søgemaskiner der var og hvis jeg så havde lavet en funktion, som folk kunne kalde, som f.eks. hed. HentAlleSøgeMaskiner(), så vil du få returneret en liste af alle søgemaskiner, som du så kan håndtere som du vil.

Puha, Matias, der fik du lige mit hoved til at eksplodere Wink

Kan du sætte det i forhold til en rejseside, og hvordan det i så fald ville fungere i praksis? Du skriver, at jeg så kan håndtere den data, som jeg vil? Hvad mener du hermed?

PS! Beklager, hvis jeg er lidt langsom.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

Her er lidt mere om API - http://da.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interface

Her skriver de "I en nøddeskal kan et API betegnes som en måde at tilbyde tjenester, herunder data, fra et system i et andet system."

Men systemet gjorde at brugerne kunne få de samme priser på billetterne gennem affiliate siden som hvis de gik direkte ind på selskabets side. Grunden til at bruge en API var at det kunne trække meget på hastigheden af siden hvis affiliates lave screen scarping - http://en.wikipedia.org/wiki/Data_scraping

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:09

Nillerrune:

Her er lidt mere om API - http://da.wikipedia.org/wiki/Application_programming_interface

Her skriver de "I en nøddeskal kan et API betegnes som en måde at tilbyde tjenester, herunder data, fra et system i et andet system."

Men systemet gjorde at brugerne kunne få de samme priser på billetterne gennem affiliate siden som hvis de gik direkte ind på selskabets side. Grunden til at bruge en API var at det kunne trække meget på hastigheden af siden hvis affiliates lave screen scarping - http://en.wikipedia.org/wiki/Data_scraping

Tak skal du have.

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:33

Hej Thomas,

tror at dette link giver dig svar på dit spørgsmål:

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_reservations_system#Travel_agent_access

Hilsen Madsen

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)