Hej Affiliate Aminoer! Mit spørgsmål er især henvendt til dem af jer, der har rejsesider eller kender til nogen, der har det: Jeg har forsøgt at skrive til Expedia.dk op til flere gange, fordi min partner og jeg har nogle spørgsmål til deres Affiliate program, som vi meget gerne vil have besvaret, men vi hører ikke noget fra dem (man kan kun skrive, ikke ringe). Kort sagt: mit spørgsmål går på Expedia.dk's søgemaskine og selve omfanget af den? Det er jo meget vigtigt, at kunderne på ens side får de bedste og seneste tilbud på hoteller og flyrejser. Så vidt jeg kan udlede af informationerne på deres hjemmeside, så henter deres søgemaskine hotelpriserne fra Hotels.com? Men hvor får de så priserne på deres flybilletter fra? Er det deres egen søgemaskine, der henter disse priser? Og har de så lavet en søgemaskine, der kombinerer begge søgemaskiner - eller hvordan fungerer det mon? Nu tænker du måske: "Who cares, hvorfor bekymre sig om, hvorfra priserne indhentes, når bare de indhentes?" Men jeg føler, at det er ret vigtigt at forstå mekanikken bag deres søgemaskine, før jeg vælger dem. Til slut et "lille" tillægsspørgsmål: Kan man implementere denne søgemaskine, selvom man kun sælger rejser til ét specifikt land? Håber meget, at der er nogen, der kender svarene på disse spørgsmål? På forhånd tak for al input! Dbh Thomas |
Da jeg var affiliate manager for et stort flyselskab, så havde vi en API til vores affiliates - De kunne så trække live data og seneste priser hver gang en kunde forespurgte på en destination som selskabet fløj på.
De fleste selskaber har en API til deres partner/affiliates - Nogle laver direkte aftaler, aftaler gennem Amadeus og ellers affiliate marketing.