Hej Alle, På trods af gentagne opkald til vores udbyder af Gateway samt til PBS (NETS, TELLER OSV.) har vi aldrig fået helt styr på systemet ifht. kreditkortbetalinger. Ganske kort fortalt; Vi bruger Wannafind som betalingsgateway. Betaler en kunde med f.eks. Mastercard, har betalingen en udløbstid på 7 dage inde i gatewayen. Derefter markeres den i rød. Vi kan dog stadig hæve pengene ved at trykke "ok". Hvis vi fornyer transaktionen dobbelt-bookes pengene på kundens konto. Er der nogen som kan give et klart svar på hvad udløbstiden betyder? Hvad er det der helt præcist sker efter de 7 dage? Hvordan bør vi behandle disse betalinger? Det siger næsten sig selv, men grunden til at de udløber er selvfølgelig hvis der er leveringstid på varen, og vi jo derfor selvfølgelig ikke kan hæve pengene før varen er sendt. |
Hej Kenneth.
Når kunden bestiller på din hjemmeside, så laves der det, som i fagsprog hedder en "authentication", hvilket generer en "ticket" (en slags "sagsnummer" på betalingen).
Når du senere trækker pengene, så laver du en "capture" på den "ticket", som din oprindelige "authentication" genererede.
Denne "ticket" udløber som standard efter 7 dage (sådan har det i hvert fald været tidligere), hvorfor du principielt bør foretage en "reauthentication" af din ticket, inden du afsender varen (hvis de 7 dage allerede er gået).
Jeg troede egentlig, at de fleste betalingssystemer kunne håndtere dette uden at dobbeltbooke beløbet på kundens konto, men jeg kan tage fejl.
Mvh Troels.