Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af firmabil til mig selv privat.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at du skal få den revisor, som du har rådført dig med, til at drive dette i land.

Er der sket fejl, som pådrager dig unødvendige tab, så kan din revisor selvfølgelig drages til ansvar, såfremt der er tale om en registreret eller statsautoriseret revisor.

Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:50

Jeg har haft kontakt til ham omkring det. Der er tale om en reg. revisor.

Som jeg ser det står jeg i hvert fald i en kattepine nu. For uanset om jeg vil beholde bilen privat eller sælge den privat, så får jeg en skatteregning hvis skat vælger at anfægte vurderingen.

tak for dit råd!

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:55
Det er uheldigt såfremt du er blevet rådgivet til at du kan undlade omregistreringen. Spørgsmålet er dog om revisoren med senere mener efter f.eks 4 uger, eller som i det her tilfælde efter 9 mdr. Begge er forkerte, men konsekvensen kan være forskellig.

Dit argument overfor Skat er at du har foretaget overdragelsen i bogføringen pr givne dato. Yderligere har du 2 vurderinger pr samme dato. Hertil kommer at du har erholdt omkostningerne til bilens drift privat i hele 2011, med undtagelse af forsikring og afgifter, som er betalt af firmaet, men bogført på mellemregning eller lignende.

En mulighed er at forhøre dig hos Skat. Det kan du gøre uden at komme direkte ind på det aktuelle person/selskab. Ud fra tilbagemeldingen kan du måske bedre overskue konsekvensen.
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:07

Tak for svar. Det er bare lidt noget af en træls situation jeg er havnet i nu.

Han mente senere på året. Det har jeg stående på en mail. Han mente vi sidst på året bedre kunne overskue de økonomiske konsekvenser.

Jeg skrev en mail til ham 11.01.11: "Jeg var bare i tvivl om at bilen skulle omregistreres til mig selv privat (indenfor nedennævnte frist). 

(Normalt er der ved bilhandel en 3 ugers indberetningsfrist). Rent praktisk gør jeg det på den måde, at jeg kører regnskabet videre som værende bil udenfor firmaet."

I hans svar skriver han: "Bilen skal ikke omregistreres."

I mailen forinden skriver han: "Når nu bilen er vurderet pr. 1/1 2011, som er det eneste tidspunkt på året, hvor bilen kan trækkes ud af virksomhedsordningen, har vi grundlaget på plads, idet bilen kan trækkes ud til kr. 230.000. Nu er vi ikke presset til at tage beslutningen, men kan træffe den med tilbagevirkende kraft, netop da vi har vurderingen."

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)