Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bliver skatten af ?...udlandet

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads A.:
Du kunne jo betale din skat og så flytte, du har jo stadigvæk min 40 % af dine mange mill efter salget af din virksomhed,arv eller hvad de nu måtte være.

Jeg er på mange måder enig med dig. (Er ræverød af natur)

Men skatteniveauer i Danmark har nået et niveau hvor det er end ud med at være fjollet. På nuværende tidspunkt er det under 1/3 af befolkningen som hænger på at betale alle regningerne, det må da være klart for enhver at 1.5 mill ikke vedvarende kan betale for de resterende 3.5 mill (børn, ældre, ansatte i det offentlige, etc.) og balancen bliver ved med at skride.

Hvor høj tror du skatteprocenten skal være når det er 1/4 af befolkningen der skal trække læsset?

I forhold til Janus og de mange millioner:

Det virker som om du bebrejder Janus temmelig meget for hans beslutning om at flytte. Jeg skal kort fortælle hvorfor jeg syntes det er i orden.

1. Jeg er temmelig overbevist om at han i forvejen har smidt en hel del penge i statskassen og den eneste tak han har fået for det er kommentarer om at han er en rig udbytter som bare har at hælde endnu flere penge i den offentlige gryde (snak om millionærskat og så videre). Hvis man i første omgang har gjort så meget og ikke engang fået et "shit det er flot lavet Janus (og andre i samme situation naturligvis), du er da bare en rigtig god statsborger som er så dygtig at du kan bidrage med lige så meget som 1000 almindelige mennesker. Hvad skal der dog til for at du bliver i landet?" men i stedet for har fået et "shit hvor er du rig, vi vil have flere af de værdier du har knoklet hele dit liv for at skabe", så ville jeg sku også skride.

2. Som det ser ud i Danmark i dag, så giver det ikke mening at fodre statskassen med så meget som en øre ekstra. De halve og hele milliarder som Janus i givet fald ville smide i kassen, ville (hvis udviklingen fortsætter) sandsynligvis gå til at ansætte nogle djøffer som fuld tid kunne kontrollere, tjekke og overvåge nogle plejehjemsmedhjælpere, noget grænsekontrol, ansætte betjente til at tjekke om nogle 17årige skulle drikke en øl eller to til en gymnasiefest, et ekstra it system så man kan følge med i om lægerne lave den rigtig mængde kaffe på de rigtige tidspunkter, flere nytteløse beskæftigelseskurser til arbejdsløse, mere overvågning af internettet, en obskur fond til støtte af skakspilning under vand eller noget lignende.
Der er vel ikke nogen som alvorligt tror på at en mia ekstra i statskasse ville gå til behandlinger, uddannelse, ældre, nødvendig infrastruktur eller noget andet som rent faktisk har værdi for den almindelige borger, er der?
Hvis jeg var Janus, så ville jeg af principielle årsager ikke være med til at støtte det overvågnings/kontrol cirkus der er blevet iværksat gennem de sidste 10 år. (Siden 01 er der ansat 40000 ekstra i det offentlige og der er ikke kommet flere af de varme hænder, hvad tror i de ekstra personer går og laver?)

Sådan, så fik jeg lige luftet min frustration over den hovedløse manglende økonomiske realitetssans på borger samt den konsensus der hersker samme sted om "vi er meget klogere en de der almindelige mennesker, så selvfølgelig skal vi bestemme hvordan de lever et godt liv hvad enten de er enige eller ej.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Mads A.:
Hvem er det lige? de arbejdsløse som bliver fyret på grund af nedskæringer, da statskassen er halvtom ?

 

Der er altid arbejde nok til dem der vil arbejde....      resten er en flok tudeprinzer der klynmker i wordprezzz

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
Der er altid arbejde nok til dem der vil arbejde....      resten er en flok tudeprinzer der klynmker i wordprezzz

Ahhh mere 80er visdom.... ynkeligt...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er ingen af Friis penge tjent i DK, så hvorfor skulle han betale skat i DK?

Faktisk er ingen af hans selskaber etableret i DK, ik engang Kazaa... So whats the big problem?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads A.:

Hvad gør vi så når der er succes og vi får gode penge for enten salg eller anden indtægt, vi flytter da til udlandet. Det samme gør sportsstjerner og pokerspillere. Så er vi jo lige vidt :-(

jeg har ikke løsningen men noget bør man da gøre, der er heldigvis stadigvæk mange som sælger deres virksomhed ( DBA.dk ) og stadig bidrager til den danske stat...Tak  

Jeg er ikke tilhænger af, at fordi man er født her i landet, så er man automatisk stavnsbundet til at betale skat her i resten af livet.

Jeg kan godt se det ærgerlige i at Danmark ikke får del i Janus Friis's penge, men jeg kan i modsætning til dig, ikke se hvad der skulle retfærdiggøre det.

Mig bekendt flyttede Janus Friis til en lille lejlighed i Amsterdam sammen med Zennströmm, længe før der var noget der hed Skype. Dernede lavede de KaZa. Sidenhen flyttede de til London, hvor jeg mener han stadig bor, og det var her de udviklede Skype. (Kilde)

Hvordan skulle det være rimeligt, at han skulle betale en del af Skype gevinsten til Danmark, bare fordi han er født her?

Som sagt kan jeg godt se at det er ærgerligt at vi ikke får del i pengene, men det er jo nærmest blevet en folkesygdom at vi er meget fokuserede på hvad vi riskerer at gå glip af, fremfor at fokusere på hvad vi kan opnå.

Det er nok heller ikke for sjov at Lørdags Lotto har skiftet motto fra "Tænk hvis du vandt" til "Tænk hvis en du kender vandt". For tænk nu hvis der er en anden der får noget vi ikke får :o)

Jeg synes det er godt gået af Janus Friis, og jeg håber det er til stor inspiration for andre.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Jeg synes det er godt gået af Janus Friis, og jeg håber det er til stor inspiration for andre.

Helt sikkert...

Kan ikke lige se hvor i læser nogen hænger Friis ud, tvært imod... der bliver sagt, at det er sådanne virksomher vi har brug for.... og hvem kunne være uenig?

Det andet opfatter jeg som generel diskussion eller eksempl? ... Hr. Friis skal skam beholde sine penge... eller betale skat hvor han nu driver virksomhed... Det er kun fair...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ExportInnovation:
Kan ikke lige se hvor i læser nogen hænger Friis ud, tvært imod... der bliver sagt, at det er sådanne virksomher vi har brug for.... og hvem kunne være uenig?

Det er også svært at være uenig i den del.

Det kan godt være at jeg læser det forkert, men jeg tolker trådstarters oplæg og opfølgning i tråden, som en kritik mod at Janus Friis (med flere) flytter til udlandet, og dermed ikke betaler skat af den gevinst de opnår, Og lige præcis i tilfældet Janus Friis, er der ikke rigtigt flyttet noget ud af landet, ud over en tilsyneladende visionær person, så det er det jeg reagerer på :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mere læst det generelt, som hvad kan vi gøre for at holde de personer, virksomheder med deres energi og kompetencer i landet...

Men det er klart når man sætter navn på, så begynder man at sætte billeder på og spekulere... Har som sagt ikke selv læst det på nogen måde som en hetz mod nogen personligt...

Ha en super weekend...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ExportInnovation:

Jeg har mere læst det generelt, som hvad kan vi gøre for at holde de personer, virksomheder med deres energi og kompetencer i landet...

Prøv at læse oplægget igen, og læg især mærke til det, som der er streg under...

 

Så kan man læse at EU-kommissionen godkender salget af Skype til Microsoft for 44,4 milliarder kroner - heraf går 6,2 mia. til danske Janus Friis og hans svenske forretningspartner Niklas Zennström.

Danmark skal uddanne og udvikle sådan typer virksomheder og mennesker da vi ikke kan konkurrere på løn.

Hvad gør vi så når der er succes og vi får gode penge for enten salg eller anden indtægt, vi flytter da til udlandet. Det samme gør sportsstjerner og pokerspillere. Så er vi jo lige vidt :-(

jeg har ikke løsningen men noget bør man da gøre, der er heldigvis stadigvæk mange som sælger deres virksomhed ( DBA.dk ) og stadig bidrager til den danske stat...Tak

 

Det er da at tale ned til Friis, når han ik engang har startet et firma i DK... Han er født i DK, men hele hans selvstændige liv, er levet udenfor Danmarks grænser. Oplægget skulle måske ik være så nedladende, men mere spørge, hvordan man beholdte sådanne mennesker i landet, så de ik flyttede udenlands...

Og først punkt er skatten. For Friis skabte Skype sammen med Zennström + investorer + nogle dygtige programmøre Skype. Men det kunne ik ske i DK, da hverken kapitalen eller kompetenserne var til stede...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk læser det de vil læse..... den med glasset du ved...

Farligt at fortolke andres budskaber, men ok har jeg selv gjort..... den med glasset du ved..... bare den anden holdning...

/out

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)