Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bliver skatten af ?...udlandet

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der ingen af dem som er selskaber, så du kan kigge langt efter regnskaber fra de to firmaer.

Og høj indkomst behøver nødvendigvis ikke betyde at man får pengene fra sit firma, vel?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men uagtet det så spørger trådstarter om løsninger og visioner og ikke om vi kan finde huller i osten, det kan enhver finde ud af...

Umiddelbart lyder det til vi skal skyde alle gamle og syge?

Kunne man forestille sig at man kunne skabe rammer for vækst og eksport så man ikke skulle løbe og pege fingre af de svage.... altså flytte fokus fra fordelingspolitikken.....

Hvis vi tjener nok, er der nok at fordele.... simpelt, hvis man vil...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:25

ExportInnovation:

Men uagtet det så spørger trådstarter om løsninger og visioner og ikke om vi kan finde huller i osten, det kan enhver finde ud af...

Kunne man forestille sig at man kunne skabe rammer for vækst og eksport så man ikke skulle løbe og pege fingre af de svage.... altså flytte fokus fra fordelingspolitikken.....

/

Jeg er enig med dig, men det kunne være dejligt hvis vi kunne finde huller i osten og så lukke dem. Og nej, vi ska ikke skyde alle gamle og syge, men derimod præcist vurderer om dem på førtidspension virkeligt også livsnødvendigt er nødt til det. Jeg er klar over at mange er nødt til det, men jeg har desværre kendskab til rigtigt mange som er på førtidspension, men som alligevel kan køre den ene lyssky scooter-bix eller lignende efter den anden, og det er dem jeg vil have tilbage på arbejdsmarkedet.

Man kan sagtens skabe rammer for vækst og eksport, men det kræver at der bliver ændret en hel del i blandt andet skatteregler og bankernes rolle overfor os iværksættere.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 20:26

Morten Falk Nielsen:
Nu er der ingen af dem som er selskaber, så du kan kigge langt efter regnskaber fra de to firmaer.

Men jeg kan få en vurdering på performance og kreditcheck lynhurtigt.... det heller ikke svært...

Og jeg håber du tjener alle de penge du har lyst til.... Det er der skam ikke noget galt i... på nogen måde

Som jeg lige har skrevet bærer du nemlug byrden for mange store virksomheder der ikke deltager, du bærer den ikke for de svage... det er for let at skyde den vej....

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 20:31

Enig med de 2 gange morten :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:33

Morten Falk Nielsen:

ExportInnovation:

/

Jeg er enig med dig, men det kunne være dejligt hvis vi kunne finde huller i osten og så lukke dem. Og nej, vi ska ikke skyde alle gamle og syge, men derimod præcist vurderer om dem på førtidspension virkeligt også livsnødvendigt er nødt til det. Jeg er klar over at mange er nødt til det, men jeg har desværre kendskab til rigtigt mange som er på førtidspension, men som alligevel kan køre den ene lyssky scooter-bix eller lignende efter den anden, og det er dem jeg vil have tilbage på arbejdsmarkedet.

Man kan sagtens skabe rammer for vækst og eksport, men det kræver at der bliver ændret en hel del i blandt andet skatteregler og bankernes rolle overfor os iværksættere.

Der skal også lige være virksomheder som vil ansætte alle disse førtidspensionister et par timer om ugen, eller hvor meget de bliver vurderet til at kunne holde til. I så fald ville de gå fra førtidspensionister, til flexjobbere, og folk på flexjob har IKKE nemt ved at finde jobs. Det ved jeg fra min livs"lange" erfaring, med nogle meget uheldige venner og familie.

Der er afslag på afslag, da der skal tages specielle hensyn osv. osv. osv. - og så er det altså lige meget om staten betaler halvdelen, eller størstedelen af lønnen.

Der er mange huller i systemet, og sådan vil det altid være :-)

Nu ér førtidspension altså heller ikke SÅ nemt at få, og flexjob er næsten sværere, og med de enkelte kommuner som er idioter på sundhedsområdet (vejle kommune eksempelvis), så er det ikke nemt.

Med det sagt, så er der en del som du selv nævner - det omgår reglerne, og dem vil vi gerne have fat i :-)

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 20:35

Morten Falk Nielsen:
Jeg er klar over at mange er nødt til det, men jeg har desværre kendskab til rigtigt mange som er på førtidspension, men som alligevel kan køre den ene lyssky scooter-bix eller lignende efter den anden, og det er dem jeg vil have tilbage på arbejdsmarkedet.

Helt enig Morten, men bare svært at straffe hele grupper for enkeltes fejl og svindel.... bliver selv rasende, og kender desværre også de tilfælde - og der hvor man kan skal sådan noget svindel og meldes.... efter min mening....

Morten Falk Nielsen:

Vi helt enige igen.... men der skal reformer til... og jeg er ligeglad med om de er røde eller blå der er nemluig ikke meget forskel..... for min skyld kan man sagtens sætte skatten ned til 20%, men så skal alle deltage, og transfer pricing forbydes..... men ok nu har USA jo også fået øjnene op for det, så der sker forhåbentligt snart noget....

Hvis alle deltager kan vi alle slippe billigere tjene mere, få mere konkurrenceevne også som lønslave... og være et ansvarligt samfund...  svindel er uacceptabelt lige meget hvad.... om det er IT Factory eller Herdis og Ib fra Kiskelund med sort knallert biks...

/

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 20:40

Svindel er uacceptabelt, altid..... Kender desværre også de tilfælde... og melder dem når jeg kan....

også enig, selvfølgelig kan man skabe vækst og eksport.... men man skal ville det allesammen.... problemet har været at politikere (allesammen) er til for dem selv og ikke os.....

/

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 20:50

Morten Madsen:
Der er afslag på afslag, da der skal tages specielle hensyn osv. osv. osv. - og så er det altså lige meget om staten betaler halvdelen, eller størstedelen af lønnen.

Enig Morten, har selv familie som er blevet kørt ned og må slås i systemet..... men så har jeg det også sådan når jeg hører fra en kammerat at der hænger 60-80 opslag på jobcenteret hvor virksomheder der søger gratis arbejdskraft (kaldet praktik) sjovt nok er det virksomheder med sæson.... hvorfor skal de have lov til at få statsstøtte på den måde...... det gør mig rasende... hvis den statsstøtte ikke var der var der nok flere i ordinært job ....  tror jeg...

Der er mange hensyn, og det er ikke let, men hvis vi holder fast i at skabe vækst, rammer og eksport så er der også muligheder for at fordele en krone ekstra....

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Skrevet kl. 20:57

Hvis alle hjalp til med at betale skat, så var det nok til at hjælpe de syge, svage og de gamle, men når ny-rige flytter til udlandet, så går fælleskassen glip af penge som så skoler,sygehuse m.v. går glip af :-(

Ja 100 eller 500 mill. er mange penge at betale i skat, men du har jo også lige tjent mange penge, så hvad er problemet ? at mere vil have mere, så bliver man jo mere lykkelig eller hvad ?

Hvis du ikke vil miste / betale skat i Danmark, så kunne du jo blive og investere dem og på den måde udskyde at betale, så hjælper du andre selskaber og måske tjener du endnu flere penge ?

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)