Men uagtet det så spørger trådstarter om løsninger og visioner og ikke om vi kan finde huller i osten, det kan enhver finde ud af...
Umiddelbart lyder det til vi skal skyde alle gamle og syge?
Kunne man forestille sig at man kunne skabe rammer for vækst og eksport så man ikke skulle løbe og pege fingre af de svage.... altså flytte fokus fra fordelingspolitikken.....
Hvis vi tjener nok, er der nok at fordele.... simpelt, hvis man vil...
/
Jeg er enig med dig, men det kunne være dejligt hvis vi kunne finde huller i osten og så lukke dem. Og nej, vi ska ikke skyde alle gamle og syge, men derimod præcist vurderer om dem på førtidspension virkeligt også livsnødvendigt er nødt til det. Jeg er klar over at mange er nødt til det, men jeg har desværre kendskab til rigtigt mange som er på førtidspension, men som alligevel kan køre den ene lyssky scooter-bix eller lignende efter den anden, og det er dem jeg vil have tilbage på arbejdsmarkedet.
Man kan sagtens skabe rammer for vækst og eksport, men det kræver at der bliver ændret en hel del i blandt andet skatteregler og bankernes rolle overfor os iværksættere.
Der skal også lige være virksomheder som vil ansætte alle disse førtidspensionister et par timer om ugen, eller hvor meget de bliver vurderet til at kunne holde til. I så fald ville de gå fra førtidspensionister, til flexjobbere, og folk på flexjob har IKKE nemt ved at finde jobs. Det ved jeg fra min livs"lange" erfaring, med nogle meget uheldige venner og familie.
Der er afslag på afslag, da der skal tages specielle hensyn osv. osv. osv. - og så er det altså lige meget om staten betaler halvdelen, eller størstedelen af lønnen.
Der er mange huller i systemet, og sådan vil det altid være :-)
Nu ér førtidspension altså heller ikke SÅ nemt at få, og flexjob er næsten sværere, og med de enkelte kommuner som er idioter på sundhedsområdet (vejle kommune eksempelvis), så er det ikke nemt.
Med det sagt, så er der en del som du selv nævner - det omgår reglerne, og dem vil vi gerne have fat i :-)