Så kan man læse at EU-kommissionen godkender salget af Skype til Microsoft for 44,4 milliarder kroner - heraf går 6,2 mia. til danske Janus Friis og hans svenske forretningspartner Niklas Zennström. Danmark skal uddanne og udvikle sådan typer virksomheder og mennesker da vi ikke kan konkurrere på løn. Hvad gør vi så når der er succes og vi får gode penge for enten salg eller anden indtægt, vi flytter da til udlandet. Det samme gør sportsstjerner og pokerspillere. Så er vi jo lige vidt :-( jeg har ikke løsningen men noget bør man da gøre, der er heldigvis stadigvæk mange som sælger deres virksomhed ( DBA.dk ) og stadig bidrager til den danske stat...Tak |
Jeg kan se problemet, men helt ærligt, så ville jeg nok også flytte til udlandet hvis jeg stod i Janus' situation. Det er et spørgsmål om moral, for selvom at jeg personligt gerne vil hjælpe dem som uforskyldt ikke har så mange penge men som til gengæld gør noget for at få det, så gider jeg ikke betale til luddovne mennesker som ikke gider lave en skid for mine skattepenge.