Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor bliver skatten af ?...udlandet

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan man læse at EU-kommissionen godkender salget af Skype til Microsoft for 44,4 milliarder kroner - heraf går 6,2 mia. til danske Janus Friis og hans svenske forretningspartner Niklas Zennström.

Danmark skal uddanne og udvikle sådan typer virksomheder og mennesker da vi ikke kan konkurrere på løn.

Hvad gør vi så når der er succes og vi får gode penge for enten salg eller anden indtægt, vi flytter da til udlandet. Det samme gør sportsstjerner og pokerspillere. Så er vi jo lige vidt :-(

jeg har ikke løsningen men noget bør man da gøre, der er heldigvis stadigvæk mange som sælger deres virksomhed ( DBA.dk ) og stadig bidrager til den danske stat...Tak  

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan se problemet, men helt ærligt, så ville jeg nok også flytte til udlandet hvis jeg stod i Janus' situation. Det er et spørgsmål om moral, for selvom at jeg personligt gerne vil hjælpe dem som uforskyldt ikke har så mange penge men som til gengæld gør noget for at få det, så gider jeg ikke betale til luddovne mennesker som ikke gider lave en skid for mine skattepenge.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:49

Jeg var også flyttet.

Det er simpel logik i mit hoved.

- Jeg er den der arbejder!
- Jeg er den der knokler løs!
- Jeg er den som bruger ualmindeligt mange timer på mine projekter!
- Jeg er den som som har gjort mit firma stort.

Når man tager overstående ting, og mixer med følgende:

50+ procent af det hårde arbejde jeg har lavet går til staten.

Det er grund nok for mig til at smutte. Jeg finder det vanvittigt, at man skal af med flere penge, end man selv får.

51% til mig - 49% til andre ting som skat osv. er jeg helt ok med.

Men Hvis jeg tjener 1 milliard kroner, og skal betale eksempelvis 600.000 millioner i skat. Så er det idioti. Så var jeg også smuttet.

Det skal lige siges at jeg ikke har nogen millionvirksomhed, men når jeg får den engang, så skal der retfærdighed til.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Skrevet kl. 19:49

Morten Falk Nielsen:
luddovne mennesker som ikke gider lave en skid for mine skattepenge.

Hvem er det lige? de arbejdsløse som bliver fyret på grund af nedskæringer, da statskassen er halvtom ?

Vi mangler mange penge i kassen og rigtig mange har muligheden for at hjælpe til med det, men vælger udlandet og når de så bliver syge eller hvad ved jeg, så flytter de tilbage til gode Danmark.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Skrevet kl. 19:53

Morten Madsen:

Hvem har betalt for din viden, den danske skole sikkert ? hvem har betalt for at du kunne køre på gode veje for at komme i skole ? det har vi alle.

Hvem har betalt for alt det andet for har fået gratis inden for selv begyndte at tjene penge og betale skat ? det har den alm. dansker.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

@ Morten Falk

Med den alder du har, så har du indtil nu kostet flere penge for samfundet end du har indbetalt.... så små slag med ideologien...

Holdninger er ok, men så få lige styr på facts...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 20:03

Læste navnet forkert :-)

Glem dette indlæg.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads A.:

Morten Madsen:

Hvem har betalt for din viden, den danske skole sikkert ? hvem har betalt for at du kunne køre på gode veje for at komme i skole ? det har vi alle.

Hvem har betalt for alt det andet for har fået gratis inden for selv begyndte at tjene penge og betale skat ? det har den alm. dansker.

Den med vejene kan du ikke bruge - jeg forventer at det er det som de sindssygt høje afgifter på min Audi går til.

Det er fint at vi skal betale til skole, osv. Men vi skal også betale til bistandsklienter som ikke laver noget for deres penge, personer som uberettiget er på førtidspension (her har jeg rigtigt mange eksempler!), personer som går på VUC og som tager 9. og 10. klasse om og om igen fordi at de får SU for at lave de samme opgaver hvert år - pisse nemt...

Det er i øvrigt ikke den almindelige dansker som betaler for alle vores lægelige ydelser og bla bla bla. Det kan det jo umuligt være når 70% af den danske voksne befolkning lever af statskassen, det være sig både kommunalt ansatte, men også bistandsklienter, førtidspensionister, osv.

Hvorfor er det mon at vi taber alle de arbejdspladser og pengene flyver ud af landet? Det er fordi at skattetrykket er for højt; havde vi ikke de høje lønninger som vi skal have fordi at skattetrykket er så højt, så havde vores konkurrenceevne været meget bedre. Havde vi ikke de sindssygt høje afgifter på fødevarer, drikkevarer og tobak, så ville der være flere arbejdspladser i Danmark - både i produktions- og i detaildelen. Tjek eventuelt her hvor meget grænsehandel der bliver lavet på grund af vores ekstreme afgifter: Grænsehandel.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:05

ExportInnovation:

@ Morten Falk

Med den alder du har, så har du indtil nu kostet flere penge for samfundet end du har indbetalt.... så små slag med ideologien...

Holdninger er ok, men så få lige styr på facts...

/

Og hvorfra ved du hvad min indkomst er?!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 20:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Falk Nielsen:
Og hvorfra ved du hvad min indkomst er?!

Tja et hurtigt opslag på NN erhverv....der er ikke noget regnskab registreret på

Complex Entertainment og Kidznet.dk men det kommer nok..... vi glæder os til du deltager i festen Stick out tongue

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)