Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af callcenter

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer,

Nu går jeg med tanken om at starte mit eget callcenter, altså sælge produkter for andre virksomheder via telefon. Jeg har arbejdet i et callcenter med 300+ ansatte og ligget top 3 sælger i snart 1 år, jeg går derfor med tanken om at hive de bedste sælgere fra virksomheden over i mit eget callcenter, så vi kan opnå en høj klasse indenfor telefonsalg, men også give vores samarbejdspartnere den bedste aftale og sikre dem en masse salg.

Det bliver ikke noget problem at få fat i engagerede og dygtige sælgere, det eneste jeg går og spekulerer over, er om hvor jeg skal starte? Er der nogle ting der skal tjekkes op på, eller er det bare at få nogle samarbejdspartnere, lave en aftale om betaling pr antal salg, finde ud af et mål om måneden og få nogle medarbejdere og sørge for telefoni og en masse leads? (Leads = oplysninger om kunder inkl tlf numre.)

Jeg har rigtig meget viden indefor området, men jeg er kun 17 år gammel, ville nogen tage mig seriøst hvis jeg startede mit eget callcenter? Jeg har mange der ville kunne indtræde som salgscoaches og meget andet. 

Så er der noget meget vigtigt der skal undersøges, eller er det bare at få nogle sælgere, få nogle samarbejdspartnere og begynde at ringe til mulige kunder?

Med venlig hilsen

Jannick Joel

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:35

Hvordan vil dit callcenter adskille sig fra andre ?

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  onthecloud-marketing.com Skrevet kl. 14:11

Jeg vil tro. At du desvaerre har du unge alder IMOD dig.

Men hvis du kan opbygge mere erfaring mens du bliver aeldre skulle det vaere muligt. Evt. kan du se om Nogle er villige til at hyre dig som freelance. Og dermed udbygge erfaring alder og evt. samarbejde med et allerede eksiterende Callcenter/marketing center.

Desvaerre har jeg set en del unge, der ikke overholder aftaler og mere skraemmer kunder end bygger paa kunder da man Muligvis lyder for ung eller ikke er tolmodig nok. koebenhavner sprog virker ikke i hele Dkm og det skal man huske naar man vil frem paa markedet.

Men jeg er villig til at give det et sidste forsoeg. Men kun hvis du er interesseret i det. Holder dine aftaler og ved hvad du snakker om.

Saa skriv tilbage hvis du er interesseret.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:26

Hej Jannick

Fedt med den energi fra en ung fyr. Du skal nok nå langt, men når det er sagt tror jeg også, at din unge alder er imod dig. Der forekommer tit tråde om mødebooking og telesalg herinde, så hvis du er så dygtig, som du siger, skulle det ikke være et problem stille og roligt at opbygge et fornuftigt kundegrundlag.

Al det administrative bøvl kan godt slå selv de mest oplagte succeser i jorden, hvis man ikke er indstillet på at løse den del af det at drive virksomhed. Derfor skal du alliere dig med nogle, som er dygtige til den del.

Hvis du er seriøs, skal du skrive til mig på fokus@mail.telenor.dk. Jeg har tidligere været bogholder for et mødebookingfirma, som desværre gik ned - på trods af god kundetilgang - så jeg ved hvilke faldgruber, der kan være. Jeg kunne muligvis bruge lidt ringetid på et tidspunkt, så vi kan måske lege bytte-bytte købmand?

Hvis ikke jeg hører fra dig så held og lykke.

Michael

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 20:56

Hej Michael,

Nu er det mit første projekt, så jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men en bogholder er da ikke nødvendig allerede, eller er jeg helt galt på den?

Jeg sidder og kigger efter billige kontorlokaler med plads til mellem 5-10 medarbejdere, så jeg kan starte et sted og derefter bygge videre på det. Derudover prøver jeg også at lave en brainstorm med produkter der kunne være interessante at sælge og som er produkter jeg tror på.

Har i nogle inputs, som kunne være til gavn for mig, så skriv dem endelig! Jeg tager mod alt det hjælp jeg kan få.

Med venlig hilsen

Jannick

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  onthecloud-marketing.com Skrevet kl. 21:19

Kontor lokale er ikke nødvendigt i starten. Blot du har et lokale der er godt isoleret. Og der ikke render gæster ind og ud hele tiden.

Rent it mæssigt. kan det kraftigt anbefales at du bruger cloud løsninger til dit callcenter. Microsofts Crm online løsning er perfekt. Og jeg sidder med i vidreudviklingen af den iøjeblikket.

Dialer kan også findes. Og der kan Feks. en ret så god og billig voip konti findes over alt på nettet eller brug Skype. stabilt sikkert og nemt at sætte op.

Som sagt jeg har erfaring med dette. og der har udemærket virket for mig.

Hvad for brance vil du focusere på ?
det skal være noget du ved noget om. Eller noget som du læser dig sindsyg meget viden om. Eller finder en god stabil partner. Der har den erfaring der skal bruges for at i kan få et par kunder under neglene.

Det er ikke nemt at komme ud og sige hej. vi kender ikke til jeres produkter, men vi vil sælge det. og vi er ikke helt sikker på hvordan men hyr os.

Jannick.

Jeg vil godt hjælpe dig, hvis du finder det ok, og vil også være en slags mentor for dig. Rent faktisk kan det være at jeg har en kontrakt som du allerede kan ringe på inde for ret så kort tid. Både for at få mere erfaring. Men også for at se om det er en af de to brancher jeg har inde lige nu som der er noget for dig.

Skriv til mig privat. Hvis du er seriøst er interesseret og har tid. Jeg har et B2B projekt jeg skal have afsluttet i denne Måned. så hvis du er klar og vil prøve det. Så er jeg ikke længere væk end en Email.

Regards

Jim Andersen.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:50

Jannick Joel:

Jeg sidder og kigger efter billige kontorlokaler med plads til mellem 5-10 medarbejdere, så jeg kan starte et sted og derefter bygge videre på det. Derudover prøver jeg også at lave en brainstorm med produkter der kunne være interessante at sælge og som er produkter jeg tror på.

Har du ikke overvejet at lade folk arbejde hjemmefra?

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:45

Jannick Joel:

Så er der noget meget vigtigt der skal undersøges, eller er det bare at få nogle sælgere, få nogle samarbejdspartnere og begynde at ringe til mulige kunder?

Det er bare at kaste sig ud i det.

Michael_N:

Hvordan vil dit callcenter adskille sig fra andre ?

Det er ikke nødvendigt i telesalg...det eneste det handler om, er at have dygtige sælgere og evt. også gode produkter (sidstnævnte er ikke en nødvendighed)

JimuK:

Jeg vil tro. At du desvaerre har du unge alder IMOD dig.

Ingen kender din alder over telefonen.

Du skal dog nok bruge en revisor, som en anden er inde på her i tråden.

Min pointe er bare: GO FOR IT!!! Et callcenter er en af de nemmeste virksomhedstyper at starte (måske lige udover affiliatehjemmesider) hvis blot man har en smule erfaring.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:46

Jannick Joel:
men en bogholder er da ikke nødvendig allerede, eller er jeg helt galt på den?

Det afhænger helt af hvor god man selv er til tingene. Freelance bogholdere har et stort kendskab til hvilke omkostnigstyper, der vil opstå i udviklingsprocessen og også efterfølgende. Det er vigtigt, at det første budget man ligger, bliver så nogenlunde retvisende på omkostningssiden, da mange bukker under pga. manglende likviditet eller hele tiden skal have fat i banken for at snakke om kassekreditter. Det tager fokus fuldstændig fra det at drive virksomheden. Mange undervurderer kapitalbehovet i starten..

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 11:23

Hej Jannick,

Fedt med nogen der er ligeså fascineret af telemarketing som mig! Jeg har arbejdet i branchen i 4 år.. Både som alm. sælger, underviser og som leder.

For 10 måneder siden startede jeg mit eget bureau sammen med 2 venner. Det stryger derudad og vi har haft et pænt overskud siden vi startede og har nu 8 ansatte. Hermed et par gode råd om branchen inden du kaster dig ud i det:

- Man siger at det er "billigt" at starte et telemarketingbureau. Det er det til dels også. For 150-300k har du inventar og ringerpladser til 6-8 mand! Men... og her kommer virkelig et men.... Her kommer historien om vores opstart:

Hvis du er dygtig til at drive forretning og tror på projektet kan man nå enormt langt. Vi startede som sagt for 10 måneder siden. Vi havde en opstartskapital på 4.500! 2 af os sagde vores job op, og satte os i hans sofa og startede med at sælge et produkt "vi selv har fundet". Et produkt der aldrig er blevet solgt over telefonen.

Vi fandt hurtigt ud af at det var givtigt! Vores problem var likviditet. Idet vi solgt et "fysisk" produkt over telefonen kom vi hurtigt i likvide problemer, idet vi var nødt til at købe varen inden kunden betalte.

Vi kæmpede og kæmpede og kæmpede og har efterhånden ikke flere likvide problemer. Vi omsætter nu for 0,5 mio månedligt og beskæftiger 8 mand. Det er en kæmpe tilfredsstillelse. Men det er hårdt! de første 5 måneder havde jeg personligt ca. 5k udbetalt om måneden! Det er hårdt at starte telemarketingbureau. Der er stor konkurrence, og flere store spillere på markedet går i disse tider konkurs! Nu er vores balance i plus små 300k, og vi er ovenud tilfredse med de første 10 måneder. Nu kommer rådene:

- De store spillere... såsom Jyllandsposten, EB, Berlingske osv vil ikke røre dig med en ildtang med mindre du har mindst 8-10 ringepladser! Så find et "nicheprodukt". Find på noget nyt at sælge over telefonen!

- Low cost! CRM systemer er ikke billige. Vi bruger et "udviklingsprogram" der hedder "BASCOM". Det koster 1/5 af alle andre systemer! Telefonregningsmæssigt bruger vi mobiltelefoner der er koblet til bærbare computere via noget der hedder "mobile CTI" og "Nokia PC suite". Her er der mange penge at spare!

- Lej ikke lokaler før du har råd. Og når du får råd, lej billigt. Vi sidder på 105 m3 centralt i Odense for 3k månedligt.

- Mængden gør telemarketing!

- Få styr på dine budgetter!

Håber du kunne bruge det til noget... Du er velkommen til at sende mig en PM, hvis du har spørgsmål til at starte telemarketingbureau!

Venligst Johannes

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)