Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé om manager firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg hedder Sebastian og jeg er 17 år gammel.

Jeg har gået med denne idé om lave et manager "firma" (Ved ikke om firma er ordet men læs videre så får i at vide hvad jeg vil ;)) Idéen går ud på at jeg vil hjælpe unge kreative folk, med noget at byde på, at komme frem.
Det kan være fx. at hjælpe musikere med at blive promoveret og få dem booket til eventuelle spillesteder. Eller holde en blog og en mail kørende for kunstnere hvor de så sender billeder billeder til mig af deres kunst og så holder jeg en blog kørende hvor de kan blevet promoveret, folk kan følge med i deres fremgang og karriere og eventuelt også komme med et bud hvis de vil købe noget kunst.

Men simpelthen sørge for alt det "kedelige" for kunstnerne, promovering, reklamer osv osv.

Mine spørgsmål er

1) Er det realistisk?

2) På hvilke måder vil jeg kunne få støtte?

3) Hvordan kan jeg tjene på det?

4) Hvordan ville det være bedst at starte?

Tusind tak på forhånd :)

Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:18

Ikke for at være utålmodig, men ingen der kan hjælpe ? 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:05

Spies:

1) Er det realistisk?

Jada alting er realistisk! hvis du virkelig brænder for det men i den branche skal du nok være forberedt på at du ikke kommer til at se nogen aom helst indtjening de første mange år.

2) På hvilke måder vil jeg kunne få støtte?

Hvilken form for støtte snakker du her om? økonomisk eller en sparrings partner?

hvis du snakker økonomisk så skal du prøve at tage kontakt til Carlsberg koncernen/ og eller andre virksomheder (fordi du får nok ingen statsstøtte hvis du ikke er en udøvende kunsner)

og hvis du mener sparringspartner så kan du rive fat i mig f.eks. (send mig en pb her)

3) Hvordan kan jeg tjene på det?

Tjaeh hva med at tage en lille procent del af indtægterne fra koncerter og/eller at lægge alle dine kunstneres musik på itunes og youtube også tage eks. ½ delen af alle indtægter?

4) Hvordan ville det være bedst at starte?

Tjaeh hva med at gå ned i den lokale musiker klub og spørge dem? Om de mangler en manager?

det var så mine 2 cents

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)